Κυριακή 18 Αυγούστου, 2019

Η Κεραμέως βρίσκει λύσεις για το αλαλούμ Γαβρόγλου με τους διορισμούς

ην προηγούμενη εβδομάδα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως είχε συνάντηση με το ΑΣΕΠ για να ενημερωθεί για την πορεία της κατάρτισης των νέων πινάκων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Με ένα φορτωμένο πρόγραμμα εν μέσω θέρους, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας καλείται να δώσει λύσεις σε δύο βασικά θέματα που καίνε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Οι μόνιμοι διορισμοί και προσλήψεις αναπληρωτών αλλά και οι πανελλαδικές εξετάσεις του 2020, που αφορούν τους μαθητές που αποφοίτησαν φέτος από τη Β’ Λυκείου, βρίσκονται στο μικροσκόπιο του υπουργείου με στόχο να προχωρήσουν όσο το δυνατόν πιο ομαλά εντός ασφυκτικών χρονικών περιθωρίων.

Οι 4.500 μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή θα γίνουν κανονικά, ενώ στόχος της ηγεσίας είναι να στελεχωθούν επαρκώς τα σχολεία με το άνοιγμά τους. Την ίδια ώρα, το υπουργείο καλείται να λύσει σοβαρές δυσλειτουργίες του νέου συστήματος Πανελλαδικών λόγω της αυξημένης ύλης, των δύο ταχυτήτων πανεπιστημιακών τμημάτων που έχει θεσπίσει ο πρώην υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, αλλά και αλλαγών στον τρόπο εξέτασης στις Πανελλαδικές.

Την προηγούμενη εβδομάδα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως είχε συνάντηση με το ΑΣΕΠ για να ενημερωθεί για την πορεία της κατάρτισης των νέων πινάκων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Ο νόμος Γαβρόγλου, που όριζε νέα κριτήρια μοριοδότησης που υπολογίζουν σε ίσους βαθμούς την προϋπηρεσία και τα ακαδημαϊκά κριτήρια, ενώ προβλέπονταν και κοινωνικά κριτήρια, όπως όλα δείχνουν αδυνατεί να εφαρμοστεί στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

Οπως είχε αναφέρει ο «Ε.Τ.» και σε παλαιότερα ρεπορτάζ του, ο νόμος Γαβρόγλου θα άλλαζε όλους τους πίνακες και τη σειρά, ενισχύοντας ορισμένους αναπληρωτές, αλλά υποβαθμίζοντας στη σειρά του πίνακα άλλους. Σε συνάντηση που είχε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς, όπως αυτοί αναφέρουν, ότι δεν θα είναι έτοιμοι οι πίνακες για τους αναπληρωτές βάσει του νέου νόμου.

Τα χρονοδιαγράμματα

Τέλη Οκτώβρη με αρχές Νοέμβρη, όπως όλα δείχνουν, θα ολοκληρωθούν οι πίνακες για τους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή. Σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου 40.000 εκπαιδευτικοί και προσωπικό έχουν καταθέσει τα χαρτιά τους για 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή.

Στους διορισμούς περιλαμβάνονται δάσκαλοι, καθηγητές και ειδικό και εκπαιδευτικό προσωπικό (ΕΕΠ και ΕΒΠ). Σύμφωνα με πληροφορίες, η κατανομή θα γίνει όπως ακριβώς γινόταν η κατανομή των αναπληρωτών της Ειδικής Αγωγής τα δύο προηγούμενα χρόνια. Βάσει σχεδιαγραμμάτων που ακόμα δεν έχουν λάβει το πράσινο φως από το υπουργείο Παιδείας, η κατανομή των θέσεων θα γίνει ως εξής:

  • 1.700 δάσκαλοι
  • 1.470 καθηγητές
  • 1.330 ΕΕΠ και ΕΒΠ

Το ζήτημα των αναπληρωτών είναι ακόμα πιο περίπλοκο καθώς ο αριθμός των αιτήσεων είναι ιδιαίτερα αυξημένος. Κάθε χρόνο περίπου 100.000 δάσκαλοι και καθηγητές καταθέτουν τα χαρτιά τους με στόχο να εργαστούν κάποιους μήνες ως αναπληρωτές. Δεδομένου ότι η διαδικασία των αιτήσεων ολοκληρώθηκε μέσα στον Ιούνιο και σημειώθηκε καθυστέρηση αρκετών κρίσιμων ημερών, η διαδικασία της επεξεργασίας των στοιχείων αλλά και των ενστάσεων αποδεικνύεται μεγάλος φόρτος εργασίας που πιθανώς να διακινδυνεύσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Το υπουργείο Παιδείας, κατά την επεξεργασία τρόπων διασφάλισης της έγκαιρης τοποθέτησης αναπληρωτών στα σχολεία, έχει οδηγηθεί στη λύση της διατήρησης των παλιών πινάκων, ενώ ακόμα «παίζεται» και το σενάριο των προσωρινών πινάκων, αν όχι για το σύνολο των αναπληρωτών, έστω για το πρώτο κύμα που θα καλύψει τα οργανικά κενά.

Πέρσι, προσλήφθηκαν 31.300 αναπληρωτές, ενώ για φέτος το υπουργείο Παιδείας έχει εξασφαλίσει αντίστοιχο αριθμό πιστώσεων, τον οποίο θα προχωρήσει σε τοποθετήσεις ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύψουν.

Τρία καυτά ζητήματα καλείται να διαχειριστεί το υπουργείο εν μέσω θέρους για τις πανελλαδικές εξετάσεις της επόμενης χρονιάς. Ο νόμος Γαβρόγλου που φέρνει τεράστιες αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια και στην εξέταση των μαθημάτων έχει πιάσει εξαπίνης τη νέα ηγεσία που έχει γίνει δέκτης έντονων διαμαρτυριών. Τις επόμενες μέρες η κ. Κεραμέως αναμένεται να προχωρήσει σε βελτιωτικές λύσεις για:

Εξεταστέα ύλη Γ’ Λυκείου: Στα κάγκελα βρίσκονται μαθητές και καθηγητές με τη νέα «φορτωμένη» εξεταστέα ύλη που δημοσιοποίησε ο πρώην υπουργός Παιδείας καθώς σε πολλά μαθήματα ο φόρτος είναι ιδιαίτερα βαρύς. Αρχαία, Χημεία, Πληροφορική (ΑΕΠΠ) και Νεοελληνική Γλώσσα είναι μερικά από τα μαθήματα που έχουν ιδιαίτερα αυξημένη ύλη, ενώ οι καθηγητές των υπολοίπων μαθημάτων κάνουν λόγο για «κοπτορραπτικές» στην ύλη που έγιναν με προχειρότητα και σε καμία περίπτωση έπειτα από προσεκτική μελέτη.

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως έχει ήδη ανακοινώσει τη μείωση της ύλης, η οποία αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες. Τα χρονικά περιθώρια βέβαια είναι ιδιαίτερα σφιχτά, και οι μαθητές που παρακολουθούν θερινά μαθήματα σε φροντιστήρια δεν έχουν γνώση για το ποια κεφάλαια θα πρέπει να διδαχθούν.

Συνεξέταση Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας: Από την επόμενη χρονιά οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων θα συνεξετάζονται στην Εκθεση και στη Λογοτεχνία. Πρόκειται για το μοναδικό μάθημα που είναι κοινό και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία, γεγονός που έχει προκαλέσει αναστάτωση σε όλους τους υποψηφίους. Η δημοσιοποίηση από τον πρώην υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου της εξεταστέας ύλης προκάλεσε πανικό, καθώς προβλέπει τη διδασκαλία της ύλης όλων των βιβλίων Λογοτεχνίας των τάξεων του Λυκείου.

Το υπουργείο έχει γίνει δέκτης σφοδρών διαμαρτυριών σχετικά με τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας και αναμένεται να δώσει λύσεις τις επόμενες μέρες. Σημαντική προσθήκη, στην περίπτωση που δεν υπάρξει αλλαγή στον τρόπο εξέτασης, είναι οι οδηγίες που θα δοθούν στον τρόπο εξέτασης και θα λύσουν αρκετές απορίες όσον αφορά τη νέα σύνθεση του διαγωνίσματος αλλά και τα μόρια ανά ζητούμενο.

Διαχωρισμός τμημάτων σε δύο κατηγορίες: Το μεγαλύτερο θέμα των ερχόμενων πανελλαδικών εξετάσεων είναι ο διαχωρισμός τους σε τμήματα των οποίων η εισαγωγή θα γίνεται με εξετάσεις (κόκκινα) και σε τμήματα που η πρόσβαση θα είναι ελεύθερη μόνο με το απολυτήριο Λυκείου (πράσινα). Η μετατροπή των τμημάτων σε πράσινα θα ορίζεται από τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι θα συμπληρώνουν ένα μίνι βιογραφικό τον Οκτώβρη και όσα τμήματα συγκεντρώσουν το χαμηλότερο ενδιαφέρον θα γίνουν πράσινα.

Το σύστημα αυτό είχε δεχθεί σφοδρή αντίδραση από τη Νέα Δημοκρατία αλλά και από τους καθηγητές και τους συνδικαλιστές. Η νέα ηγεσία εξετάζει λύσεις ώστε να δει τι θα κάνει με τα πράσινα τμήματα, με στόχο να μην αιφνιδιάσει τους μαθητές.

Παράταση για το φοιτητικό στεγαστικό επίδομα

Ανοίγει ξανά για το χρονικό διάστημα από την Τετάρτη 24 Ιουλίου 2019 έως και την Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019 η ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής αίτησης για τη χορήγηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος των 1.000 ευρώ, ακαδημαϊκού έτους 2018-2019.

Για την είσοδό τους στην ηλεκτρονική εφαρμογή, οι αιτούντες θα χρησιμοποιήσουν το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό (password) που τους χορηγήθηκε από την ΑΑΔΕ για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του TAXISnet.

Η ηλεκτρονική αίτηση για τη χορήγηση στεγαστικού επιδόματος υποβάλλεται από τον δικαιούχο του επιδόματος, δηλαδή το πρόσωπο που θεωρείται ότι βαρύνει ο φοιτητής.

Στην περίπτωση συζύγων οι οποίοι έχουν υποβάλει χωριστές φορολογικές δηλώσεις, υποβάλλει την ηλεκτρονική αίτηση για χορήγηση του στεγαστικού επιδόματος ο ένας μόνο γονέας δικαιούχος του επιδόματος, ο οποίος στη φορολογική του δήλωση θα πρέπει να έχει δηλώσει το σύνολο των τέκνων που τον βαρύνουν (εξαρτώμενα μέλη) ώστε να διαμορφωθεί σωστά το οικονομικό κριτήριο.

Σε περίπτωση διαζευγμένων ή εν διαστάσει συζύγων, δικαιούχος του επιδόματος είναι ο γονέας τον οποίο βαρύνει ο φοιτητής και τον εμφανίζει ως προστατευόμενο μέλος.

Κατ’ εξαίρεση, δικαιούχος θα είναι ο ίδιος ο φοιτητής εφόσον:

α) είναι ορφανός από τους δύο γονείς ή

β) οι γονείς του είναι κάτοικοι εξωτερικού ή

γ) είναι πάνω από είκοσι πέντε (25) ετών, δηλαδή έχει γεννηθεί έως την 31η/12/1992 ή

δ) είναι υπόχρεος σε υποβολή φορολογικής δήλωσης και δεν θεωρείται εξαρτώμενο μέλος.

Σχολιάστε

Translate »