Η Ελλάδα χρειάζεται όμως & άλλα οπλικά συστήματα
Κάτι κινείται στις ΕΔ. Η αλήθεια είναι για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δαχτυλό μας, πως η Τουρκία έχει ξεφύγει στον τομέα των εξοπλιστικών.
H χώρα μας λόγω μνημονίων, αλλά κυρίως λόγο φοβικών συνδρόμων, έμεινε αρκετά πίσω τα την τελευταία δεκαετία. Οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου δεν έκαν απολύτως τίποτα για να αναβαθμίσουν το Ελληνικό Στρατό και τώρα τρέχουμε!
Οι παλλινωδίες βέβαια δεν λείπουν. Ήδη όπως σας έχει αναφέρει το Πενταπόσταγμα συνεχίζονται τα εμπόδια με τις Belharra, λόγω… αναδρομικών!
Η Ελλάδα περνάει στην αντεπίθεση: Παρουσιάστηκε το Εθνικό Τυφέκιο Άορ
Πρέπει κάποιοι να σοβαρευτούν στο Μ. Μαξίμου, καθώς μάλλον δεν έχουν αντιληφθεί την κρισιμότητα στα ελληνοτουρκικά.
Πάντως στα θετικά βρίσκεται στο ότι το Αμερικανικό Κονγκρέσο ενέκρινε την πώληση 1200 μεταχειρισμένων τεθωρακισμένων οχημάτων 4Χ4 τύπου Μ1117 Guardian στην Ελλάδα, αντί περίπου 85 εκ. Στην τιμή αυτή περιλαμβάνεται το όχημα χωρίς οπλισμό, αλλά με τους πυργίσκους, πράγμα που σημαίνει πως τα βομβιδοβόλα και τα πολυβόλα δεν είναι μέσα στην τιμή.
Τα οχήματα αυτά θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν τα οχήματα ΤΟΜΠ Μ-113 που μέχρι σήμερα εξυπηρετούν τις ανάγκες του Ελληνικού Στρατού.
Τα εξοπλιστικά στο προσκήνιο
Ταυτόχρονα προχωρούν ταχέως οι προμήθειες τορπιλών βαρέος τύπου και οι συμφωνίες για υποστήριξη οπλικών συστημάτων μαχητικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων. Από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας προχωρούν, επίσης, και τα αιτήματα του Π.Ν. για την προμήθεια UAV και drones που θα απονηώνονται από φρεγάτες, ύψους περίπου τεσσάρων εκατ. ευρώ. Για το Π.Ν. ως απόλυτη προτεραιότητα υποδεικνύεται η αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ.
Σε αυτό το πλαίσιο υπάρχει και αμερικανικό ενδιαφέρον, το οποίο περιλαμβάνει την αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ του Π.Ν., από τη Λόκχιντ Μάρτιν και τη συνεργασία για ναυπήγηση τεσσάρων νέων φρεγατών τύπου MMCS με χρονοδιάγραμμα παράδοσης όλων πριν από το 2025, σύμφωνα με τον Βασίλη Νέδο και την ”ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ”.
Οι εργασίες αναβάθμισης των ΜΕΚΟ αλλά και η ναυπήγηση των νέων φρεγατών θα πραγματοποιηθούν, σε μια τέτοια περίπτωση, στα ναυπηγεία της Ελευσίνας.
Σε αυτή την περίπτωση το κόστος υπολογίζεται περί τα 4 δισ. ευρώ, με ανοιχτή την πιθανότητα συνεργασίας και με τα ναυπηγεία Σύρου για προμήθεια τεσσάρων κορβετών ισραηλινής σχεδίασης σε δεύτερη φάση. Προς το παρόν και αυτό το σενάριο βρίσκεται σε επίπεδο συζητήσεων.