Οι 430.000 νέοι που θα ψηφίσουν πρώτη φορά κάνουν την διαφορά υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ!

Το Euractiv δημοσίευσε τα αποτελέσματα δημοσκόπησης πολυεθνικής εταιρείας για τις ελληνικές εκλογές, τα οποία παραδόθηκαν την περασμένη Παρασκευή (12 Μαΐου) σε υψηλόβαθμα στελέχη της αλλά και σε σημαντικούς Ευρωπαίους παράγοντες και από αυτά προκύπτει πως η διαφορά μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ είναι οριακή και ανάγεται σε μία διαφορά μόλις… 30.000 ψήφων!

Με λίγα λόγια η δημοσκόπηση προβλέπει ουσιαστικά «ισοπαλία» των δύο κομμάτων (οπότε και ενεργοποιούνται τα ανάλογα πολιτικά σενάρια

Οι εκτιμήσεις της διαφέρουν σημαντικά από τις δημοσκοπήσεις που έχουν δημοσιευτεί, οι οποίες παρουσιάζουν τη ΝΔ να έχει μία άνετη και μεγάλη διαφορά της τάξεως των 6 μονάδων.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη δημοσκόπηση, η ΝΔ συγκεντρώνει 33,45%, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ 32,92% και το ΠΑΣΟΚ 9,02%. Στην εκτίμηση, το ποσοστό της ΝΔ θα μπορούσε να κυμανθεί στο 33-34%, του ΣΥΡΙΖΑ στο 32,5-33,5% και του ΠΑΣΟΚ στο 8,7-9,3%.

Σε αριθμούς ψήφων, κατά αυτή τη δημοσκόπηση, η ΝΔ εκτιμάται ότι θα συγκεντρώσει 1.890.000 ψήφους, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ 1.860.000 ψήφους και το ΠΑΣΟΚ 510.000 ψήφους.

Το ποσοστό της αποχής αντιστοιχεί στις προηγούμενες ελληνικές εθνικές εκλογές που έγιναν τον Ιούλιο του 2019.

Έτσι, εκτιμάται ότι ενδεχόμενη μείωση της αποχής θα ευνοήσει τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αφού οι περισσότεροι που δεν πάνε στις κάλπες είναι τυπικά νεότεροι πολίτες.

Τέλος, το Euractiv αναφέρεται σε έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας και Κοινωνικής Αλλαγής Eteron, σύμφωνα με την οποία περίπου 430.000 Έλληνες νέοι ψηφοφόροι θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στις επερχόμενες εκλογές.

Το διεθνές μέσο επισημαίνει ότι η κυβέρνηση της ΝΔ απάντησε αρνητικά στις εκκλήσεις όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης να συμμετάσχουν στις εκλογές οι νέοι που θα είναι μακριά από την εκλογική τους περιφέρεια –κυρίως όσοι απασχολούνται σε εποχική εργασία.

Εάν αναλογιστεί κάποιος το γεγονός ότι οι δημοσκοπήσεις στην Τουρκία και λίγο νωρίτερα στην Κύπρο έπεσαν «έξω» και δεν πρόβλεψαν τα εκλογικά αποτελέσματα στη ΝΔ έχουν κάθε λόγο για να ανησυχούν.

Το Euractiv παρατηρεί ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το θέμα των δημοσκοπήσεων συζητείται στην Ελλάδα.

«Για παράδειγμα, όλες οι δημοσκοπήσεις απέτυχαν μαζικά να προβάλουν το αποτέλεσμα του ελληνικού δημοψηφίσματος του 2015 και δεν κατάφεραν να προβλέψουν με σχετική ακρίβεια την εκλογική απόδοση του ΣΥΡΙΖΑ» υπενθυμίζει.

Όπως αναφέρει, ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν ότι το πρόβλημα μπορεί να είναι διαρθρωτικό, με δεδομένο ότι η μεθοδολογία δημοσκοπήσεων που ακολουθείται στην Ελλάδα επικεντρώνεται κυρίως στα σταθερά τηλέφωνα, και κατά συνέπεια οι εταιρείες αποτυγχάνουν να εντοπίσουν τους νεότερους και πιο προοδευτικούς ψηφοφόρους.

Την αδυναμία καταγραφής των νέων ψηφοφόρων επισήμανε χθες στην ανάλυσή του για τις δημοσκοπήσεις ο διευθυντής και εκδότης του Pronews Τάσος Γκουριώτης στην εκπομπή Western του Πάνου Παναγιωτόπουλου.

Δείτε στο σχετικό βίντεο από το 49:00 και μετά:

Αντίθετα, πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Χρηματιστήριο Αθηνών διενεργούν τις δικές τους δημοσκοπήσεις με την παραδοσιακή και πιο δαπανηρή μεθοδολογία ψηφοδελτίων, δηλαδή συμπληρώνοντας αυτοπροσώπως ένα ερωτηματολόγιο, όπως έγινε με την προαναφερόμενη δημοσκόπηση.

Χρησιμοποιούν επίσης ειδικούς αλγόριθμους για την ανάλυση των δημοσιευμένων αποτελεσμάτων άλλων εταιρειών δημοσκοπήσεων, λαμβάνοντας υπόψη τις αποκλίσεις που εμφάνισαν σε προηγούμενες εκλογικές περιόδους και αποδίδοντάς τους τον αντίστοιχο συντελεστή ακρίβειας.

Οι εκλογές στην Τουρκία και η «καθαρή» νίκη του Ρ.Τ.Ερντογάν έδειξαν για μία ακόμα φορά πως οι δημοσκοπήσεις δεν αντικατοπτρίζουν την πολιτική πραγματικότητα και έχουν μετατραπεί από πολιτικά «εργαλεία» σε μέσα χειραγώγησης με τα οποία επιχειρείται να αλλάξει το εκλογικό αποτέλεσμα.

Στην πραγματικότητα οι δημοσκοπήσεις από τη στιγμή που όσοι είναι αποφασισμένοι για το τι θα ψηφίσουν, δεν πρόκειται να αλλάξουν γνώμη οτιδήποτε κι αν συμβεί, έχουν ως στόχο να επηρεάσουν αυτούς που δεν έχουν αποφασίσει τι πρόκειται να ψηφίσουν.

Διότι είναι γνωστό από την ψυχολογία των μαζών πως οι αναποφάσιστοι ακολουθούν το ρεύμα του νικητή και ψηφίζουν αυτόν, που υποδεικνύεται ως νικητής, τουλάχιστον στην πλειοψηφία τους.

Θα πει κάποιος, είναι… πολιτικά εργαλεία. Για ποιους; Σίγουρα όχι για τους ψηφοφόρους. Αν είναι για τους πολιτικούς για να αλλάξουν την στρατηγική τους σε κάτι στο οποίο χωλαίνουν, αυτό σίγουρα δεν αφορά τους πολίτες.

Αφορά μόνο αυτούς και άρα για ποιο λόγο θα πρέπει να μαθαίνουν οι πολίτες τις… προβλέψεις; Τι ρόλο παίζουν αυτές στην πολιτική τους επιλογή;

Στην Τουρκία επί σειρά μηνών, οι δημοσκοπήσεις εμφάνιζαν τον Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου ως τον αδιαμφισβήτητο νικητή των τουρκικών προεδρικών εκλογών.

Μάλιστα σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσκοπήσεις μία ημέρα πριν τις εκλογές ο Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου εμφανίζονταν όχι μόνο ως νικητής, αλλά σε κάποιες από αυτές ως και… πρόεδρος από τον α’ γύρο.

Well, όλοι ξέρουμε τι έγινε…

Φυσικά τίποτε δεν αποκλείει πλέον να υπάρξει επανάληψη της ιστορίας και στην Ελλάδα (που έτσι κι αλλιώς οι δημοσκοπήσεις είχαν πάντα μία σχετική… αδυναμία να προβλέψουν τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ όπως είχε πει και ο ίδιος ο Α.Τσίπρας).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Translate »