ΗΡωσική Ομοσπονδία και το Ιράν εργάζονται επί του παρόντος από κοινού, για την κατασκευή μιας διαδρομής εφοδιαστικής μήκους 3.000 χιλιομέτρων για να επιταχύνουν την παράδοση αγαθών, μεταξύ των δύο χωρών.
Αυτή η διαδρομή, θα χρησιμοποιεί τόσο ποτάμιες όσο και σιδηροδρομικές μεταφορές, το πλεονέκτημά της είναι ότι θα είναι εντελώς απρόσιτη σε «οποιαδήποτε ξένη παρέμβαση», υπό την προϋπόθεση ότι η Ρωσία μπορεί να συνεχίσει να διατηρεί τον έλεγχο στην Αζοφική Θάλασσα
Σύμφωνα με ορισμένες δηλώσεις, η Μόσχα και η Τεχεράνη είναι έτοιμες να επενδύσουν έως και 25 δισεκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξη αυτού του αυτοκινητόδρομου εφοδιαστικής και θα χρησιμοποιηθεί ειδικότερα, για την παράδοση σιτηρών από τη Ρωσική Ομοσπονδία στο Ιράν (πιθανώς, συμπεριλαμβανομένων των σιτηρών που έχουν κλαπεί στα προσωρινά κατεχόμενα εδάφη της Ουκρανίας).
Σύμφωνα με ορισμένες δηλώσεις, η Μόσχα και η Τεχεράνη είναι έτοιμες να επενδύσουν έως και 25 δισεκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξη αυτού του αυτοκινητόδρομου εφοδιαστικής και θα χρησιμοποιηθεί ειδικότερα, για την παράδοση σιτηρών από τη Ρωσική Ομοσπονδία στο Ιράν (πιθανώς, συμπεριλαμβανομένων των σιτηρών που έχουν κλαπεί στα προσωρινά κατεχόμενα εδάφη της Ουκρανίας).
Επίσης, θα χρησιμοποιηθεί για την παράδοση πολυμερών και φαρμακευτικών προϊόντων, στροβίλων και εξαρτημάτων για εξοπλισμό αυτοκινήτων. Επιπλέον, η Ρωσία συνεχίζει να πουλά πυρηνικά καύσιμα και εξαρτήματα στην Τεχεράνη, για τον πυρηνικό σταθμό Μπουσέρ. Ο δηλωμένος τζίρος μεταξύ των δύο χωρών έχει ήδη ξεπεράσει τα 5 δισ. δολάρια.
Επί του παρόντος, τουλάχιστον 12 πλοία υπό ιρανική σημαία ταξιδεύουν στην Κασπία Θάλασσα μεταξύ Ρωσίας και Ιράν σε τακτική βάση. Την ίδια στιγμή, η Τεχεράνη έχει συμφέρον να «μπει» στα δρομολόγια βαθιά στον Βόλγα. Για αυτό η ιρανική εταιρεία IRISL δαπάνησε 10 εκατομμύρια δολάρια τον Νοέμβριο του 2022, για να αυξήσει τη μεταφόρτωση φορτίου σε 85.000 τόνους στο λιμάνι του ποταμού Solyanka, στο Αστραχάν της Ρωσίας.
Φόβοι της Ουάσινγκτον
Ο Λευκός Οίκος όμως, εύλογα φοβάται ότι η Ρωσία και το Ιράν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτήν την υλικοτεχνική διαδρομή, για να παραδώσουν νέες παρτίδες drones καμικάζι ή για την υποθετική μεταφορά βαλλιστικών πυραύλων, που θα χρησιμοποιηθούν για νέες επιθέσεις στην Ουκρανία. Αλλά αναζητούν τουλάχιστον κάποιο τρόπο, για να αποτρέψουν την παράδοση όπλων κατά μήκος αυτής της διαδρομής, «κλειστής σε εξωτερική επιρροή».
Να επισημάνουμε ότι, το Ιράν έχει υποσχεθεί να παράσχει στη Ρωσία πυραύλους εδάφους-εδάφους, εκτός από περισσότερα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, μια κίνηση που είναι πιθανό να εξοργίσει τις Ηνωμένες Πολιτείες και άλλες δυτικές δυνάμεις.
Συμφωνήθηκε στις 6 Οκτωβρίου, όταν ο Πρώτος Αντιπρόεδρος του Ιράν Μοχάμαντ Μόχμπερ, δύο ανώτεροι αξιωματούχοι των Φρουρών της Επανάστασης του Ιράν και ένας αξιωματούχος του Ανώτατου Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας, επισκέφθηκαν τη Μόσχα για συνομιλίες με τη Ρωσία, σχετικά με την παράδοση των όπλων.
Για τη σταθερότητα του αυτοκινητόδρομου εφοδιαστικής μεταξύ Ρωσίας και Ιράν, είναι σημαντικό για το Κρεμλίνο να διατηρήσει τον πραγματικό έλεγχο στα ύδατα της Αζοφικής Θάλασσας, η οποία λειτουργεί ως «προστασία» για τις επικοινωνίες των Ρώσων κατά μήκος του Βόλγα. Αντίστοιχα, για να χάσουν οι Ρώσοι ένα τέτοιο «προστατευτικό απόθεμα», είναι απαραίτητο η Ουκρανία να κερδίσει ξανά την Αζοφική Θάλασσα κάτι που σημαίνει ότι, πρέπει να βοηθούν με περισσότερα όπλα οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας για αυτό.
Με άλλα λόγια, η απελευθέρωση της Μελιτόπολης όχι μόνο θα θέσει σε κίνδυνο την επικοινωνία των Ρώσων με την προσωρινά κατεχόμενη Κριμαία, αλλά θα δυσκολέψει και την παράδοση νέων drones αυτοκτονίας.
Επίσης, θα χρησιμοποιηθεί για την παράδοση πολυμερών και φαρμακευτικών προϊόντων, στροβίλων και εξαρτημάτων για εξοπλισμό αυτοκινήτων. Επιπλέον, η Ρωσία συνεχίζει να πουλά πυρηνικά καύσιμα και εξαρτήματα στην Τεχεράνη, για τον πυρηνικό σταθμό Μπουσέρ. Ο δηλωμένος τζίρος μεταξύ των δύο χωρών έχει ήδη ξεπεράσει τα 5 δισ. δολάρια.
Επί του παρόντος, τουλάχιστον 12 πλοία υπό ιρανική σημαία ταξιδεύουν στην Κασπία Θάλασσα μεταξύ Ρωσίας και Ιράν σε τακτική βάση. Την ίδια στιγμή, η Τεχεράνη έχει συμφέρον να «μπει» στα δρομολόγια βαθιά στον Βόλγα. Για αυτό η ιρανική εταιρεία IRISL δαπάνησε 10 εκατομμύρια δολάρια τον Νοέμβριο του 2022, για να αυξήσει τη μεταφόρτωση φορτίου σε 85.000 τόνους στο λιμάνι του ποταμού Solyanka, στο Αστραχάν της Ρωσίας.
Φόβοι της Ουάσινγκτον
Ο Λευκός Οίκος όμως, εύλογα φοβάται ότι η Ρωσία και το Ιράν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτήν την υλικοτεχνική διαδρομή, για να παραδώσουν νέες παρτίδες drones καμικάζι ή για την υποθετική μεταφορά βαλλιστικών πυραύλων, που θα χρησιμοποιηθούν για νέες επιθέσεις στην Ουκρανία. Αλλά αναζητούν τουλάχιστον κάποιο τρόπο, για να αποτρέψουν την παράδοση όπλων κατά μήκος αυτής της διαδρομής, «κλειστής σε εξωτερική επιρροή».
Να επισημάνουμε ότι, το Ιράν έχει υποσχεθεί να παράσχει στη Ρωσία πυραύλους εδάφους-εδάφους, εκτός από περισσότερα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, μια κίνηση που είναι πιθανό να εξοργίσει τις Ηνωμένες Πολιτείες και άλλες δυτικές δυνάμεις.
Συμφωνήθηκε στις 6 Οκτωβρίου, όταν ο Πρώτος Αντιπρόεδρος του Ιράν Μοχάμαντ Μόχμπερ, δύο ανώτεροι αξιωματούχοι των Φρουρών της Επανάστασης του Ιράν και ένας αξιωματούχος του Ανώτατου Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας, επισκέφθηκαν τη Μόσχα για συνομιλίες με τη Ρωσία, σχετικά με την παράδοση των όπλων.
Για τη σταθερότητα του αυτοκινητόδρομου εφοδιαστικής μεταξύ Ρωσίας και Ιράν, είναι σημαντικό για το Κρεμλίνο να διατηρήσει τον πραγματικό έλεγχο στα ύδατα της Αζοφικής Θάλασσας, η οποία λειτουργεί ως «προστασία» για τις επικοινωνίες των Ρώσων κατά μήκος του Βόλγα. Αντίστοιχα, για να χάσουν οι Ρώσοι ένα τέτοιο «προστατευτικό απόθεμα», είναι απαραίτητο η Ουκρανία να κερδίσει ξανά την Αζοφική Θάλασσα κάτι που σημαίνει ότι, πρέπει να βοηθούν με περισσότερα όπλα οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας για αυτό.
Με άλλα λόγια, η απελευθέρωση της Μελιτόπολης όχι μόνο θα θέσει σε κίνδυνο την επικοινωνία των Ρώσων με την προσωρινά κατεχόμενη Κριμαία, αλλά θα δυσκολέψει και την παράδοση νέων drones αυτοκτονίας.