Πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης υποσχέθηκε ο υπουργός Άμυνας Μπόρις Πιστόριους
Απόστρατοι της γερμανικής αεροπορίας εκπαιδεύουν Kινέζους πιλότους αμοιβόμενοι με συμβόλαια μέσω εικονικών εταιριών που εδρεύουν στις Σεϋχέλλες και έχουν αποκαλύψει στο Πεκίνο διαβαθμισμένες ΝΑΤΟϊκές πληροφορίες, όπως αναφέρει το περιοδικό Der Spiegel και το δεύτερο κανάλι της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ΖDF.
Πρόκειται για μία πρωτοφανή παραβίαση ασφάλειας για όλο το ΝΑΤΟ καθώς όπως μεταδίδει το Spiegel, Γερμανοί αξιωματικοί εκτιμούν ότι οι πιλότοι έχουν μεταξύ άλλων αποκαλύψει διαβαθμισμένες πληροφορίες, στις οποίες είχαν πρόσβαση λόγω της θέσης τους, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών σχετικά με τακτικές επιχειρήσεων της Bundeswehr και του ΝΑΤΟ.
Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ενδέχεται να έχουν εκπονήσει και δοκιμάσει σενάρια εισβολής της Κίνας στην Ταϊβάν.
Ένας από τους πιλότους έχει αρνηθεί την εμπλοκή του, ενώ δεν κατέστη εφικτή η επικοινωνία με τους υπόλοιπους, αναφέρει το περιοδικό.
Ο Γερμανός υπουργός Άμυνας Μπόρις Πιστόριους υποσχέθηκε πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης καθώς όπως είπε δεν είναι νόμιμο να βοηθούν πρώην στελέχη της γερμανικής Αεροπορίας στην αναβάθμιση της κινεζικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τουλάχιστον πέντε πρώην αξιωματικοί της Luftwaffe απασχολούνται εδώ και χρόνια ως εκπαιδευτές στην Κίνα και οι αμοιβές τους περνούν συχνά από εταιρίες – βιτρίνα στις Σεϋχέλλες. Ένας μάλιστα από τους πιλότους εργαζόταν για την εταιρία Kινέζου κατασκόπου, ο οποίος αποκαλύφθηκε πρόσφατα.
Ο Γερμανός υπουργός Άμυνας Μπόρις Πιστόριους, από την Σιγκαπούρη όπου βρίσκεται, δήλωσε ότι «πρέπει να διερευνηθεί κάθε περίπτωση χωριστά» και υποσχέθηκε ότι «θα τιμωρηθεί κάθε παράβαση». Ο κ. Πιστόριους σημείωσε ακόμη ότι αν και οι απόστρατοι επιτρέπεται να ασχοληθούν με άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες, αυτές οι δραστηριότητες θα πρέπει να είναι νόμιμες και να συνάδουν με τις υποχρεώσεις τους.
«Υπάρχουν σαφείς κανόνες σχετικά με το τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει μετά τη θητεία του ένας στρατιωτικός, αλλά και το ποιες δραστηριότητες πρέπει να αναφερθούν στο υπουργείο Άμυνας. Υπάρχουν επίσης σαφείς κανόνες σχετικά με τις διαβαθμισμένες πληροφορίες», πρόσθεσε ο υπουργός.
Η επικεφαλής της Επιτροπής Άμυνας του ομοσπονδιακού Κοινοβουλίου Μαρί-Άγκνες Στρακ-Τσίμερμαν δήλωσε στο Spiegel ότι «έχει έρθει η ώρα να μπει ένα τέλος στη γερμανική αφέλεια», ενώ χαρακτήρισε «απαράδεκτο» το γεγονός ότι «βοηθάμε την Κίνα να αναβαθμίσει την αεροπορία της» και τόνισε ότι οι απόστρατοι των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων θα πρέπει να περιορίζουν τις δραστηριότητές τους στα κράτη – μέλη του ΝΑΤΟ και στους στρατηγικούς τους εταίρους.
Οι πιλότοι μαχητικών της γερμανικής Αεροπορίας συνήθως συνταξιοδοτούνται στα 41, μια ηλικία στην οποία τα αντανακλαστικά τείνουν να γίνονται πιο αργά και η όραση χειρότερη.
Όσοι αρχίζουν να πετούν για τη γερμανική Αεροπορία σε ηλικία 20 ετών λαμβάνουν το ήμισυ του τελευταίου μηνιαίου μισθού τους ως σύνταξη μόλις φτάσουν τα 41.
Οι περισσότεροι πρώην πιλότοι το βρίσκουν ανεπαρκές και αναζητούν δευτερεύουσα απασχόληση.
Η εκπαίδευση των πιλότων στην Κίνα ξεκίνησε πριν από μόλις 10 χρόνια, με έναν πρώην πιλότο της γερμανικής Αεροπορίας να δηλώνει εργαζόμενος στη Test Flying Academy της Νότιας Αφρικής, η οποία εκπαιδεύει Κινέζους πιλότους.
Πηγές από το Βερολίνο λένε ότι ο πιλότος δεν παραβίασε κανέναν επίσημο περιορισμό με την κίνηση αυτή και επισημαίνουν ότι η Κίνα εκείνη την εποχή δεν θεωρούνταν αυταρχικός αντίπαλος (αλήθεια από πότε επισήμως η Κίνα θεωρείται εχθρός;).
Η Γερμανία παρείχε επίσης επίσημη εκπαίδευση σε Κινέζους αξιωματικούς εκείνη την εποχή.
Η αφέλεια αυτής της προσέγγισης έγινε πιο ξεκάθαρη από ποτέ το περασμένο φθινόπωρο, όταν η Αυστραλία συνέλαβε τον Αμερικανό πιλότο Daniel Duggan.
Κατηγορείται ότι εκπαίδευσε Κινέζους πιλότους, όπως και οι Γερμανοί ομολόγοι του, ισχυρισμούς τους οποίους αρνείται.
Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην φυλακή και ενδέχεται να εκδοθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Συναγερμός σήμανε και στην Βρετανία το περασμένο φθινόπωρο.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του βρετανικού υπουργείου Άμυνας, έως και 30 πρώην αξιωματικοί της Βασιλικής Βρετανικής Αεροπορίας πιστεύεται ότι παρείχαν εκπαίδευση σε Κινέζους πιλότους μαχητικών τα τελευταία χρόνια.
Έλαβαν για τις υπηρεσίες τους τον πριγκιπικό μισθό των 280.000 ευρώ ο καθένας.
Επειδή οι πιλότοι δεν παραβίασαν την ισχύουσα νομοθεσία, το Λονδίνο ανακοίνωσε ότι θα εισαγάγει νομική μεταρρύθμιση.
Αμερικανοί ερευνητές πιστεύουν ότι ο φυλακισμένος πιλότος Duggan στρατολογήθηκε από την κινεζική εταιρεία Lode Tech, η οποία ιδρύθηκε από τον επιχειρηματία Su Bin, γιο ενός αξιωματικού του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού.
Ο συγκεκριμένος έζησε για πολλά χρόνια στον Καναδά, όπου διατηρούσε αεροπορική εταιρεία με 80 υπαλλήλους.
Όπως έγινε σαφές αργότερα, κατασκόπευε και για λογαριασμό του κινεζικού κράτους.
Ανέπτυξε ιδιαίτερα έντονο ενδιαφέρον για τα σχέδια κατασκευής του C-17, ενός μεταφορικού αεροπλάνου που αναπτύχθηκε από την Boeing για την Αεροπορία των ΗΠΑ.
Το καλοκαίρι του 2014, ο Su συνελήφθη, ομολογώντας στη συνέχεια ότι είχε περάσει έξι χρόνια κρυφά συλλέγοντας πληροφορίες για την Κίνα.
Ήταν σε θέση να βασιστεί σε ένα εκτεταμένο δίκτυο επαφών στην αεροπορική βιομηχανία, κάτι που του επέτρεψε να εντοπίσει ιδιαίτερα ενδιαφέροντες μηχανικούς και άλλους επαγγελματίες για τους πιλότους στην Κίνα.
Συνολικά, κατάφεραν να κλέψουν 630.000 πακέτα δεδομένων που σχετίζονται με το C-17.
Το καλοκαίρι του 2016, δικαστήριο των ΗΠΑ καταδίκασε τον Su Bin σε 46 μήνες φυλακή, αλλά στη συνέχεια απελάθηκε στην Κίνα λίγο μετά την παρέλευση ενός έτους.
Ο λόγος για την πρόωρη απελευθέρωσή του ήταν ένα διαπραγματευτικό χαρτί που είχαν οι Κινέζοι:
Λίγες μόλις εβδομάδες μετά τη σύλληψη του Su, Κινέζοι πράκτορες συνέλαβαν ένα ζευγάρι Καναδών με υποψίες για κατασκοπεία, προκειμένου να επιτύχουν μία ανταλλαγή.