Εκατοντάδες χιλιόμετρα αγωγών νερού λύνουν την εξάρτηση από τα ελεγχόμενα από την Ουκρανία μέχρι σήμερα συστήματα υδροδότησης
Ειδικοί του κατασκευαστικού τομέα του Ρωσικού Υπουργείου Άμυνας, εκ μέρους του Προέδρου της Ρωσίας, συνεχίζουν να υλοποιούν ένα έργο που είναι μοναδικό από άποψη πολυπλοκότητας και χρόνου για την κατασκευή ενός νέου αγωγού νερού για την παροχή νερού στους κατοίκους της Ντονμπάς.
Η νέα υδραυλική κατασκευή θα περάσει από το έδαφος της περιοχής του Ροστόφ και της Λαϊκής Δημοκρατίας του Ντόνετσκ στο κανάλι Seversky Donets-Donbass. Η χωρητικότητα του αγωγού θα είναι έως και 300.000 κυβικά μέτρα νερού την ημέρα.
Το έργο προβλέπει την τοποθέτηση δύο σωλήνων του κεντρικού αγωγού, μήκους 200 km η κάθε μία, την κατασκευή αντλιοστασίων, ηλεκτρολογικών υποσταθμών και αποθηκευτικών χώρων 10.000 κυβικών μέτρων. Περισσότεροι από 3,5 χιλιάδες άνθρωποι τοποθετούν 1,3 χιλιάδες τεμάχια των αγωγών δουλεύοντας σε εικοσιτετράωρη βάση.
Οι στρατιωτικοί μηχανικοί άρχισαν να αντλούν νερό από τον ποταμό Ντον για να γεμίσουν δεξαμενές αποθήκευσης. Για να γίνει αυτό, πραγματοποιήθηκε βυθοκόρηση στην περιοχή του Rostov-on-Don – στον ποταμό Kalancha, ένας ειδικός πλωτός σταθμός εισαγωγής νερού ρυμουλκήθηκε στον χώρο εγκατάστασης και άρχισε να λειτουργεί. Ακολουθεί μια περίπλοκη διαδικασία βήμα προς βήμα πλήρωσης του συστήματος αγωγών νερού με νερό.
«Σήμερα τέθηκε σε λειτουργία το πρώτο από τα αντλιοστάσια. Η καρδιά του αγωγού Rostov-on-Don – το κανάλι Seversky Donets – Donbass άρχισε να χτυπά.
Πρόκειται για 2 αγωγούς 200 χλμ το καθένα, καθώς και 7 αντλιοστάσια. Μπροστά είναι η σταδιακή πλήρωση των δεξαμενών αποθήκευσης με νερό, η έναρξη συστήματος καθαρισμού, οι υδραυλικές δοκιμές, η ολοκληρωμένη ρύθμιση όλου του εξοπλισμού και η δοκιμή του σε κατάσταση λειτουργίας.
Για την υλοποίηση του έργου Big Water, άπαντες εργάζονταν όλο το εικοσιτετράωρο και επτά ημέρες την εβδομάδα. Οι σωλήνες κατασκευάστηκαν από τα εργοστάσια έλασης σωλήνων Zagorsk, Chelyabinsk, Volzhsky και Khartsyzsky. Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι παρέδωσαν 170.000 τόνους προϊόντων σωλήνων στην εγκατάσταση. Η ROSSETI παρείχε ηλεκτρική ενέργεια στο εργοτάξιο.
«Πρόκειται για ένα επίτευγμα δεκάδων χιλιάδων εργατών, μηχανικών, εγκαταστατών και οικοδόμων. Μαζί χτίζουμε μια νέα ζωή», δήλωσε ο Alexei Leonov, Διευθυντής Έργου του Στρατιωτικού Κατασκευαστικού Συγκροτήματος του Υπουργείου Άμυνας της Ρωσικής Ομοσπονδίας.
Κατά την κατασκευή λήφθηκαν υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες της περιοχής – μια αδιαπέραστη πλημμυρική πεδιάδα με πολλά κανάλια και μικρά ποτάμια. Τα πρώτα 16 χιλιόμετρα του αγωγού τοποθετούνται κατά μήκος ενός τεχνητού αναχώματος μέσα από πλημμυρισμένες περιοχές.
Έχουν κατασκευαστεί 63 τεχνητές διαβάσεις σε δρόμους, σιδηροδρόμους και υδάτινα εμπόδια. Σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περιοχή, πραγματοποιήθηκε οριζόντια κατευθυνόμενη γεώτρηση κάτω από την κοίτη του σιδηροδρόμου και τον κλάδο του ποταμού. Ντον με μήκος 1,5 χλμ.
Επιπλέον, με την έναρξη των εργασιών, το ένα τρίτο της διαδρομής του νέου αγωγού ναρκοθετήθηκε από Ουκρανούς, κάτι που απαιτούσε πλήρη αποναρκοθέτηση της περιοχής.
Ενεργή συμμετοχή και υποστήριξη στην υλοποίηση του έργου παρέχεται από όλες τις περιφέρειες της χώρας. Στις εργασίες συμμετείχαν 450 οργανισμοί, 35 μεγάλες βιομηχανικές επιχειρήσεις και κατασκευαστές οικοδομικών υλικών, το ηλεκτρικό δίκτυο που κρατά τον Όμιλο Rosseti. Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι παρέδωσαν 170.000 τόνους προϊόντων σωλήνων.
Πρόκειται για ένα φαραωνικό έργο με το οποίο ο Πούτιν θέλει να αποδείξει ότι όχι μόνο μπορεί να κρατήσει το Ντόνμπας, αλλά να το ενσωματώσει πλήρως στην ρωσική ομοσπονδία.