Διογκώνεται το αντιτουρκικό κίνημα στην Γαλλία. Όλες οι κοινοβουλευτικές ομάδες της χώρας μισούν θανάσιμα τον Ερντογάν.
Πλέον άπαντες στο Παρίσι βλέπουν ως τον νο1 εχθρό την Τουρκία, η οποία έχει ”μπλεχθεί” στα πόδια της Γαλλίας τόσο στην Α. Μεσόγειο, όσο και στις πρώην αποικίες της.
Έτσι λοιπόν, ο Γάλλος Ευρωβουλευτής Nicolas Bay, πήρε την ”σκυτάλη” από την πρόεδρό του Μarine Le Pen, τονίζοντας τα εξής:
”Από τη στιγμή που η Τουρκία επέλεξε τη λογική της βίας για να επιλύσει τις διαφορές που υπάρχουν, τότε θα επιλύσουμε τις διαφορές με την βία.”
Με λίγα λόγια ο ευρωβουλευτής, ο οποίος είναι και αντιπρόεδρος του κόμματος της Le Pen, (το οποίο διεκδικεί τα ηνία της χώρας) προειδοποιεί τον Ερντογάν πως η Τουρκία θα δεχθεί επίθεση από τις Γαλλικές ΕΔ.
Γαλλία και Ελλάδα λοιπόν πορεύονται μαζί στην μάχη κατά του Ερντογάν, με την Αθήνα να έχει πάρει τις αποφάσεις της στα εξοπλιστικά.
Οι αποφάσεις της Αθήνας
Η εισήγηση του αρχηγού ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνου Φλώρου και του συνόλου της στρατιωτικής ηγεσίας, για άμεση αναβάθμιση και συντήρηση των υφιστάμενων συστημάτων, καθώς αυτό θα ενισχύσει σε γρήγορο χρονικό διάστημα το αξιόμαχο των διαθέσιμων μέσων, έγινε δεκτή από την κυβέρνηση, ως η πλέον ορθολογική λύση. Για την κυβέρνηση βασικό κριτήριο κάθε προμήθειας είναι ο συνδυασμός κόστους και ταχύτητας παράδοσης, καθώς οι ανάγκες προάσπισης των εθνικών συμφερόντων στην Ανατολική Μεσόγειο έχουν αυξηθεί μετεωρικά.
Έτσι λοιπόν, για την ενίσχυση των κυρίων μονάδων επιφανείας του Π.Ν., η κυβέρνηση εμφανίζεται διατεθειμένη να προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια τεσσάρων νέων φρεγατών, σημαντική αναβάθμιση των τεσσάρων υφισταμένων τύπου ΜΕΚΟ (με 400 εκατ. ευρώ, αντί 160 που έχει εγκριθεί από τη Βουλή), αλλά και την άμεση αγορά δύο έτοιμων φρεγατών, με σκοπό να αποτελέσουν ενδιάμεση λύση.
Για τη νέα φρεγάτα υπάρχει πληθώρα προτάσεων, με πρώτη εκείνη που εξακολουθούν να προωθούν οι Γάλλοι, τις αποκαλούμενες ψηφιακές τύπου «Belh@rra», ή, αν υπάρχει περιθώριο για κάποιο πλοίο πολλαπλών ρόλων μέσω της μεθόδου του λίζινγκ.
Πλοίο ενδιάμεσης λύσης είχε προσφέρει στην Ελλάδα και η Βρετανία (Type 23). Πρόταση για τη φρεγάτα ισπανικής σχεδίασης F-110 της Navantia έχει καταθέσει και η Μαδρίτη, ενώ στο παιχνίδι της κύριας μονάδας επιφανείας μπαίνει σταδιακά και η Γερμανία, η οποία προωθεί τον τύπο Α-300.
Γερμανική αναμένεται να είναι η λύση στα υποβρύχια, καθώς το Π.Ν. έχει τη δυνατότητα ναυπήγησης δύο ακόμη μονάδων με σύστημα αναερόβιας πρόωσης (AIP), μάλιστα στην Ελλάδα. Ανάλογα και με τις γερμανικές προτάσεις για το θέμα, θα μπορούσαν αργότερα να ναυπηγηθούν δύο ακόμα υποβρύχια τύπου 214, μικρότερου μεγέθους από αυτά του Π.Ν. (κλάση «Παπανικολής»), όπως εκείνα που διαθέτει το αιγυπτιακό ναυτικό. Γερμανικής προέλευσης είναι και οι τορπίλες βαρέος τύπου για τα υποβρύχια 214, που ήδη δρομολογήθηκαν.
Στις «σίγουρες» προμήθειες υπολογίζονται και τα τέσσερα ελικόπτερα τύπου MH-60R, τα οποία θα αντικαταστήσουν μέρος του γερασμένου στόλου των ανθυποβρυχιακών S-70B. «Αγκάθι» για το Π.Ν. παραμένει η αναβάθμιση των P-3B, που –παρότι ξεκίνησε προ πενταετίας– έχει οδηγήσει στην πτήση μόνο ενός από τα παλαιότατα Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας.
Επιτέλους, η Αθήνα δείχνει αποφασισμένη μαζί με την Γαλλία, να ”στριμώξει” την Άγκυρα σε Αιγαίο και Α. Μεσόγειο.