«”Φασισμός” ο αποκλεισμός χρόνιων ασθενών από την εργασία» λέει ο Κωνσταντίνος Φαρσαλινός
Ένας κόσμος δύο ταχυτήτων με αφορμή… τον κορωνοϊό!
Επιχειρηματίες υποστηρίζουν πως δεν θα προσλάβουν όσους δεν κάνουν το εμβόλιο, Περιφέρειες της χώρας μας ζητούν εργαζόμενους χωρίς «προβλήματα υγείας».
Η πρόταση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, για πιστοποιητικό εμβολιασμού για να ταξιδέψει κάποιος (η οποία χαιρετίστηκε από τους Γερμανούς και την ΕΕ) άνοιξε τον ασκό του Αιόλου και βλέπουμε ακραίες απόψεις οι οποίες χωρίζουν τους πολίτες στα δύο.
Σε καταγγελία της προκήρυξης του Δήμου Ηρακλείου η οποία αποκλείει χρόνιους ασθενείς προχώρησε η Ένωση Ασθενών Ελλάδας καλώντας τον εν λόγω Δήμο να την αποσύρει άμεσα. Σύμφωνα με την καταγγελία ο Δήμος Ηρακλείου προκήρυξε 8 θέσεις τετράμηνης διάρκειας για τις οποίες εκτός από τα πιστοποιητικά τυπικών προσόντων αναφέρει ότι «οι υποψήφιοι όλων των ειδικοτήτων πρέπει να έχουν την φυσική καταλληλόλητα που τους επιτρέπει την εκτέλεση καθηκόντων της ειδικότητας που επιλέγουν. Να μην έχουν χρόνια ή υποκείμενα νοσήματα, να μην ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ευάλωτες στον ιό του κορωνοϊού COVID-19».
Με αυτόν τον τρόπο ο συγκεκριμένος Δήμος «απαγορεύει» ουσιαστικά απ’ όσους δεν είναι απολύτως υγιείς να εργαστούν! Κάτι που ακόμη και αν προς το παρόν είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό δεν είναι καθόλου απίθανο να είναι απλά η αρχή.
Στο pronews.gr έχουμε προειδοποιήσει άλλωστε πολλές φορές πως αυτές οι απόψεις δεν έχουν καμία σχέση με τη δημόσια υγεία, αντιθέτως δημιουργούν έναν νέο κόσμο
Να μην προσλαμβάνουμε όσους δεν κάνουν το εμβόλιο ζητάει ο επιχειρηματίας Φώτης Κοκοτός – «Είναι… επικίνδυνοι»!
Ο επιχειρηματίας Φώτης Κοκοτός, του ομίλου Elounda S.A. Hotels and Resorts, που διαθέτει τρία ξενοδοχειακά συγκροτήματα στην Ελούντα της Κρήτης και είναι μέλος του Δ.Σ. στο ΣΕΤΕ σε άρθρο του κάνει επίθεση σε όσους δεν θέλουν να κάνουν το εμβόλιο για τον κορωνοϊό, ενώ μάλιστα προσθέτει πως δεν θα τους προσλάβει στην επιχείρηση του.
Ακολουθεί το άρθρο του κ. Κοκοτού:
“Οι αντιεμβολιαστές είναι επικίνδυνοι, αυτό το ξέρουμε πλέον καλά. Είμαστε σε μια πανδημία με χιλιάδες θύματα. Ο καθένας μπορεί να γίνει φορέας, ειδικά αν δεν πιστεύει στον ιό, άρα δεν προφυλάσσεται, δεν τηρεί τα μέτρα, αρνείται να βάλει μάσκα, πάει και μεταδίδει τον ιό σε μπαρ, εκκλησίες, πλατείες, κλπ. Παίρνει κόσμο στο λαιμό του.
Ο αντιεμβολιαστής είναι ένα σύμπτωμα της ίδιας πάθησης που παρήγαγε το αντιμνημόνιο, το κίνημα ενάντια στις ΑΠΕ, τις διαδηλώσεις για τα «χημικά της Συρίας» κι ενάντια στις κεραίες 5G, το «τσιπάκι» στα εμβόλια. Μια εγγενής ανθρώπινη τάση να βρίσκει και να πιστεύει σε ανύπαρκτες συνωμοσίες.
Όπως και οι άλλοι θιασώτες συνωμοσιών, έτσι και οι αντιεμβολιαστές κινούνται κι επιτίθενται ως όχλος σε όποιον υποστηρίζει τον ορθό λόγο και την επιστήμη, επί του προκειμένου την επιτακτική ανάγκη για εμβολιασμό του πληθυσμού. Δεν διαφέρουν ιδιαίτερα από τον όχλο που έκαψε τη Μαρφίν ή επιτέθηκε σε κονβόι προσφύγων. Τέτοιες τακτικές εφαρμόζουν και στο διαδίκτυο: οχλοκρατίας.
Ποια είναι η άμυνα της Πολιτείας, των επιχειρήσεων, των πολιτών που προτάσσουν τη Δημόσια Υγεία ως μέγιστο αγαθό; Θα λέγατε, ενδεχομένως: η ενημέρωση. Δυστυχώς, δεν αρκεί. Αν αρκούσε η ενημέρωση, δε θα χρειάζονταν τα πρόστιμα για μη χρήση μάσκας ή για άσκοπη μετακίνηση. Δυστυχώς, εν μέσω πανδημίας, δεν υπάρχει χρόνος να καλυφθεί το κενό εκπαίδευσης, μόρφωσης, ή καλλιέργειας. Οφείλουμε να είμαστε αυστηροί και αμείλικτοι με όσους θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των άλλων.
Οργανώνοντας την άμυνά μας, εργαζόμενοι και εργοδότες, πολίτες και Πολιτεία, δίνουμε τη μάχη του αυτονόητου, του ορθολογισμού, απέναντι στον ιό κι απέναντι στους αρνητές της πραγματικότητας. Έχουμε δικαίωμα να μην δεχτούμε στο σπίτι και τη δουλειά μας ανθρώπους επικίνδυνους για τη Δημόσια Υγεία, ανθρώπους που αρνούνται την ύπαρξη του ιού, τη χρήση μάσκας, το πλύσιμο των χεριών. Όπως μπορούμε να αρνηθούμε την πρόσληψη σε κάποιον που έχει ναζιστικό τατουάζ στο πρόσωπο ή κάποιον που χυδαιολογεί για τους ξένους, τους μετανάστες και τους πρόσφυγες.
Με ρώτησαν αν θα έπρεπε να προσφέρουν οι επιχειρήσεις εμβολιασμό στο προσωπικό όταν τα εμβόλια θα γίνουν διαθέσιμα στην αγορά. Φυσικά και ναι, απάντησα. Και μετά με ρώτησαν αν θα προσλάμβανα κάποιον που του προσφέρει η επιχείρηση το εμβόλιο αλλά εκείνος το αρνείται. Εγώ προσωπικά όχι. Και κάνοντας ένα ανεπίσημο γκάλοπ, το 73% απάντησε πως επίσης δεν θα προσλάμβανε κάποιον που του πρόσφερε η επιχείρηση εμβόλιο κι εκείνος το αρνήθηκε.
Η Πολιτεία δεν υποχρέωσε τα παιδιά να εμβολιαστούν, αλλά τους αφαίρεσε το δικαίωμα να πάνε σχολείο. Το Συμβούλιο της Επικρατείας το στήριξε με μια απόφαση-σταθμό. Όπως η Πολιτεία αφαιρεί δικαιώματα από τους αντιεμβολιαστές για να προστατεύσει τη Δημόσια Υγεία, έτσι μπορούν και πρέπει οι επιχειρήσεις να βοηθήσουν την Πολιτεία σε αυτή την κατεύθυνση.
Έχουμε συλλογική ευθύνη και ατομική υπευθυνότητα. Πάντα θα υπάρχουν οι επικίνδυνα ανεύθυνοι. Σίγουρα δεν μπορούμε να τους εξαναγκάσουμε να κάνουν εμβόλιο, αλλά δεν είμαστε κι υποχρεωμένοι να τους αφήσουμε να θέσουν σε κίνδυνο την Κοινωνία.
Όσοι φοβάστε για τον εαυτό σας και δε σας νοιάζει τι θα πάθουν οι άλλοι εξαιτίας του δικού σας φόβου για το εμβόλιο, μείνετε σπίτι. Μείνετε ασφαλείς”.
Μάλιστα ο ίδιος σε γκάλοπ που έκανε υποστηρίζει πως το 73% (!) των συναδέλφων του δεν θα προσλάμβανε κάποιον που δεν θα έκανε το εμβόλιο. Να σημειώσουμε πως υπάρχουν καταγγελίες πως και άλλοι επιχειρηματίες απαιτούν το εμβόλιο.
Άλλωστε οι αεροπορικές εταιρείες πρώτες-πρώτες ξεκίνησαν να απαιτούν εμβόλιο για να ταξιδέψει κάποιος, μην ξεχνάμε πως και ο Μητσοτάκης είχε δηλώσει πως «το εμβόλιο δεν θα είναι υποχρεωτικό, αλλά μπορεί να μην μπορείτε να ταξιδέψετε».
Απάντηση από τον Κ.Φαρσαλινό: «Φασισμός» ο αποκλεισμός χρόνιων ασθενών από την εργασία
Ο ερευνητής στο Τμήμα Δημόσιας Υγείας στα Πανεπιστήμια Δυτικής Αττικής και Πατρών , Κωνσταντίνος Φαρσαλινός, με αφορμή την δημόσια τοποθέτηση ξενοδόχου της Ελούντας και μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΤΕ, ότι δεν θα προσλάβει ανεμβολιάστους εργαζόμενους στο ξενοδοχείο του, τόνισε με έμφαση στον 98.4, ότι η υποχρεωτικότητα και ειδικά σε εμβόλια με ανοιχτά ακόμη ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα τους, είναι μια αντι-επιστημονική συζήτηση που θα προκαλέσει περαιτέρω δυσπιστία στα ίδια τα εμβόλια.
Ανέφερε πως η αρνητική τιμωρία λόγω της απόφασης μη εμβολιασμού, με απεμπόληση θεμελιώδους κοινωνικού δικαιώματος όπως είναι η εργασία, αντίκειται σε διεθνείς συνθήκες βιοηθικής και ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Επίσης, ακυρώνει τη συναίνεση στον εμβολιασμό, που έχει ως βασική προϋπόθεση την ελεύθερη βούληση.
Τόνισε ότι δεν μπορεί ο οποιοδήποτε επιχειρηματίας ή επιχειρηματικός κλάδος να απαιτεί πρόσβαση σε προσωπικά και ιατρικά δεδομένα, και να υποχρεώνει έμμεσα τον εμβολιασμό υπό την απειλή στέρησης της εργασίας. Ζήτησε όλοι οι επιχειρηματικοί κλάδοι να ξεκαθαρίσουν δημόσια την συμφωνία ή διαφωνία τους με αυτές τις απόψεις, διότι ο πληθυσμός έχει δικαίωμα να γνωρίζει και υποχρέωση να προσαρμόσει, όπως κρίνει ο καθένας, την καταναλωτική του συμπεριφορά απέναντι σε επιχειρήσεις και κλάδους που υιοθετούν αντικοινωνικές απόψεις.
Επίσης, σχολίασε το ζήτημα της προκήρυξης θέσεων εργασίας στον Δήμο Ηρακλείου που θέτει ως προϋπόθεση την απουσία παραγόντων κινδύνου για νόσο COVID-19. Εξέφραζε τον έντονο προβληματισμό του για τον αποκλεισμό χρόνιων ασθενών από το δικαίωμα στην εργασία, χαρακτηρίζοντας την προσέγγιση αδιανόητη και «φασιστική» διότι περιθωριοποιεί ακραία τους χρόνιους πάσχοντες.
Εμείς να σημειώσουμε πως αναφερόμαστε σε ένα εμβόλιο για το οποίο ακόμα δεν ξέρουμε τα πάντα, ένα εμβόλιο που δεν ξέρουμε εάν θα φτάσει και ήδη… υπάρχουν τέτοιες προτάσεις.
Άραγε όσους δεν κάνουν το εμβόλιο γιατί έχουν κάποια αλλεργία τι θα τους κάνουν;