Όλα δείχνουν ότι οι καταναλωτές ακόμη δεν είδαν τίποτα από την ακρίβεια που έρχεται
Οι αυξήσεις στα ράφια και στους λογαριασμούς έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους, αλλά όλα δείχνουν ότι οι καταναλωτές ακόμη δεν είδαν τίποτα από την ακρίβεια που έρχεται.

Κολοσσοί στον χώρο των καταναλωτικών προϊόντων εξηγούν γιατί η διαδικασία αύξησης των τιμών βρίσκεται ακόμα στα αρχικά στάδια και προβλέπουν νέες ανατιμήσεις.
Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο θα πρέπει να περιμένουν ένα σοκ ακόμα υψηλότερων τιμών σε είδη καθημερινής χρήσης καθώς κολοσσοί της παγκόσμιας βιομηχανίας, προϊόντα των οποίων βρίσκονται και στα ελληνικά σπίτια, προειδοποιούν για ανατιμήσεις που έρχονται.
Όμιλοι όπως ο κολοσσός στον χώρο των τροφίμων Unilever και η παραγωγός λιπαντικών WD-40 προειδοποίησαν την περασμένη εβδομάδα ότι επίκεινται νέες αυξήσεις στις τιμές επικαλούμενες τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η παραγωγός των σαπουνιών Dove και του παγωτού Magnum έχουν ήδη προχωρήσει σε αυξήσεις άνω του 4% κατά μέσο όρο το τελευταίο τρίμηνο, η μεγαλύτερες από το 2012, και ξεκαθαρίζουν ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν και την επόμενη χρονιά. Ανάλογες προειδοποιήσεις ήρθαν από τις Nestle, Procter & Gamble και Danone.

«Εχουμε μπροστά μας τουλάχιστον 12 μήνες πληθωριστικών πιέσεων» δήλωσε στο Bloomberg ο CEO της Unilever Alan Jope. Είναι ένα περιβάλλον που συναντούμε μια φορά στις δυο δεκαετίες.

 

Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν ένα μείγμα προκλήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, υψηλότερες τιμές ενέργειας και πρώτων υλών και δυσκολίες στην αποστολή προϊόντων. Ο «λογαριασμός» θα περάσει στους καταναλωτές, καθώς οι μεγάλοι όμιλοι εκφράζουν την θέση ότι δεν πληγεί μακροπρόθεσμα η κερδοφορία τους.

Οι ανατιμήσεις γίνονται σταδιακά γιατί οι εταιρείες ξέρουν ότι αν προχωρήσουν πολύ γρήγορα οι καταναλωτές θα στραφούν σε φθηνότερες λύσεις ή θα αναβάλλουν τις αγορές τους. Παράλληλα, σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχουν κλειστά συμβόλαια τα οποία πρέπει να ολοκληρωθούν πριν μπουν οι νέες τιμές.
«Δεν μπορείς να περάσεις την αύξηση από τη μια ημέρα στην άλλη», εξηγεί ο CEO της Nestle Mark Schneider. «Η διαδικασία, όμως, είναι σε εξέλιξη». Οι ανατιμήσεις στην Nestle έφτασαν το 2,1% το τρίτο τρίμηνο, το υψηλότερο ποσοστό την τελευταία πενταετία.

Η Danone έστειλε επίσης σήμα ότι οι καταναλωτές σε Ευρώπη και ΗΠΑ θα δεν θα ξεφύγουν την πίεση. Περιμένει αύξηση κόστους 9% το δεύτερο εξάμηνο της φετινής χρονιάς. «Θα μπορούσαμε να δούμε υψηλότερο πληθωρισμό το 2022», επεσήμανε ο οικονομικός διευθυντής Juergen Esser σε τηλεδιάσκεψη.

H P&G εκτιμά ότι τα έξοδα, λόγω τιμών ενέργειας και εμπορευμάτων και μεταφορικών, θα είναι κατά 2,3 δισ. δολάρια υψηλότερα τη φετινή χρονιά. Εχει ήδη αυξήσει τις τιμές σε σειρά προϊόντων και υποστηρίζει ότι η κατάσταση «εξελίσσεται».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Translate »