Άλλη μια επικοινωνιακή προεκλογική φιέστα είχε ετοιμάσει για σήμερα η κυβέρνηση Μητσοτάκη η οποία ματαιώθηκε λόγω της απίστευτης εθνικής τραγωδίας στα Τέμπη, η οποία φιέστα σύμφωνα με το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε χθες από το Μέγαρο Μαξίμου, αφορούσε επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος!Μόνο που τέτοιο κέντρο δεν υπάρχει, όπως κατήγγειλε χθες, πριν τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας….
«Ο Κ. Μητσοτάκης θα βρεθεί αύριο στο Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος διαβάζω μόλις σε site. Μπορεί κάποιος να μας πει που είναι και που λειτουργεί η σηματοδότηση & τηλεδιοίκηση στην βόρεια Ελλάδα; Προς Δράμα δεν υπάρχει, μετά το ΠΛΑΤΥ προς Φλώρινα μονή γραμμή, ενώ προς Αθήνα όλα σβηστά, μετά το τχ1 κόκκινο, σε λειτουργία η Σίνδος, η γραμμή προς Στρυμώνα ζούγκλα. Στην φωτό, οι ετοιμασίες.. Ρε τι ζουμε;;;;;;», έγραψε ο κ. Γενηδούνιας.
Ο Κώστας Γενηδούνιας λίγες ώρες αργότερα, μετά την τραγωδία, είπε ότι όλα γίνονται χειροκίνητα.
«Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν. Αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως», είπε στην ΕΡΤ.
Στην ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών απάντησε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα ‘θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη’, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη».
Κατά τον ίδιο «υπάρχουν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους».
Ερωτηθείς για τις συνθήκες του δυστυχήματος είπε ότι «στο σημείο έχει διπλή γραμμή, ένα ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή».
«Εμείς ακολουθούμε εντολές. Όπου μας πουν πηγαίνουμε. Σε όλο το μήκος της διαδρομής είναι διπλή η γραμμή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν διακλαδώσεις. Όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά. Είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα» κατέληξε μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.