Για άλλη μία φορά, η κεντροαριστερή Ιταλική κυβέρνηση βάζει εμπόδια.
ΗΡώμη προβληματίζει με την στάση της. Εδώ και μήνες βέβαια, από τότε που ξέσπασε η σύγκρουση στην Λιβύη, η κυβέρνηση Κόντε έπαιξε έναν περίεργο ρόλο.
Στήριζε και στηρίζει τον Σάρατζ, που επιβιώνει λόγω Ερντογάν, άρα εμμέσως η Ιταλία βρίσκεται στο πλευρό του Ερντογάν!
Επίσης μέχρι τώρα δεν υπάρχει ”φως” στο ζήτημα της ΑΟΖ. Είναι κάτι που το Πενταπόσταγμα ”φωνάζει” εδώ και μήνες.
Από τότε που ”πέταξαν” από την κυβέρνηση τον Σαλβίνι, η Ρώμη έχει αλλάξει στάση και προσεγγίζει διαφορετικά τα θέματα. ‘The Exorcist’ Actor Max Von Sydow Has Died Aged 90
“Σφυροκοπούν” τους Τούρκους στη Λιβύη: Ο Εθνικός Στρατός πολιορκεί το αεροδρόμιο & το λιμάνι της Τρίπολης
Τι αναφέρει το ρεπορτάζ
Μετ’ εμποδίων συνεχίζονται οι συζητήσεις για την οριστικοποίηση των λεπτομερειών σχετικά με την επιχείρηση «Ειρήνη» της Ε.Ε., η οποία θα εξελιχθεί στην περιοχή βόρεια των ακτών της Λιβύης και στα νότια της Κρήτης με σκοπό την τήρηση του εμπάργκο όπλων που έχει επιβληθεί για τη βορειοαφρικανική χώρα.
Μετά και τις τελευταίες, προχθεσινές συζητήσεις σε επίπεδο στρατιωτικών εμπειρογνωμόνων, η Ιταλία δεν δέχεται την πρόταση της Αθήνας για ελληνική διοίκηση της επιχείρησης, την οποία και διεκδικεί εξ ολοκλήρου η Ρώμη. Η συζήτηση έχει πλέον μεταφερθεί σε υπηρεσιακό επίπεδο υπουργείων Εξωτερικών, με σκοπό την υπέρβαση της εμπλοκής
Η ελληνική διπλωματία έχει επενδύσει πολλά στην «Ειρήνη», παραχωρώντας μάλιστα λιμάνι στην Κρήτη, πλωτά και εναέρια μέσα, με σκοπό την επιτάχυνση των διαδικασιών.
Η εμπλοκή σημειώθηκε διότι η Ιταλία επιθυμεί τον έλεγχο τόσο της χερσαίας διοίκησης (στη Ρώμη) όσο και της ναυτικής, σε κάποιο από τα ελικοπτεροφόρα πλοία που διαθέτει. Ενώ στην Αθήνα δεν υπάρχει συνολική άρνηση για τη διατήρηση της χερσαίας διοίκησης από την Ιταλία (μάλιστα για το στρατηγείο στη Ρώμη έχουν δοθεί και τα ονόματα των αξιωματικών που θα στελεχώσουν την επιχείρηση), υπάρχουν σοβαρότατες ενστάσεις για την παραχώρηση της ναυτικής διοίκησης.
Ανάμεσα στα σενάρια που συζητούνται αυτή τη στιγμή για την επιχείρηση, είναι και η εναλλαγή ανά έξι μήνες ανάμεσα σε Ελλάδα και Ιταλία. Η Γαλλία δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη διοίκηση της επιχείρησης, ωστόσο αναμένεται να παραχωρήσει κάποια μέσα.
Τουρκική ”αερογέφυρα” για Λιβύη: ”Έσπασε”το εμπάργκο του ΟΗΕ η Άγκυρα – Eντολή Eρντογάν: ”Παρακάμψτε το ελληνικό FIR”
Φαίνεται ότι (τουλάχιστον) η αρχική σύνθεση της επιχείρησης θα είναι σχεδόν αμιγώς μεσογειακή, με μια δύναμη 3-5 πολεμικών πλοίων και την ανάλογη αεροπορική υποστήριξη. Η Αθήνα έχει θέσει στη διάθεση της επιχείρησης στην Κρήτη τον Ναύσταθμο της Σούδας, ο οποίος θα διαθέτει κεντρικό ρόλο για τον συντονισμό της επιχείρησης, αλλά και μία φρεγάτα.
Αρμόδιες πηγές τονίζουν ότι το λιμάνι στην Κρήτη δεν θα είναι χώρος μεταφοράς μεταναστών που πιθανώς συλληφθούν, αλλά σημείο τράνζιτ για τις χώρες της Ε.Ε., σε ποσοστιαία κλίμακα. Επιπλέον, εάν χρειαστεί η Ελλάδα μπορεί να παρέχει και ένα Αεροσκάφος Ναυτικής Συνεργασίας, με μάλλον περιορισμένη φαρέτρα λύσεων επί τούτου και δη το P-3B ενδιάμεσης λύσης.
Σημειώνεται, τέλος, ότι ενόχληση στην Αθήνα έχει προκαλέσει η επιλογή του γ.γ. του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ να συμπεριλάβει στη δεκαμελή επιτροπή που θα συζητήσει για το μέλλον του ΝΑΤΟ, μετά τις σχετικές παρατηρήσεις του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν, έναν Τούρκο διπλωμάτη και να αγνοήσει πλήρως την πρόταση που είχε καταθέσει η Αθήνα, στη λογική της ισοβαρούς και δίκαιης εκπροσώπησης όλων των κρατών-μελών της Συμμαχίας.