Τον Νοέμβριο του 2021, η McDonald’s άρχισε να δοκιμάζει το μπιφτέκι McPlant χωρίς κρέας σε οκτώ εστιατόρια σε όλη την Αμερική. Τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, η McDonald’s στη συνέχεια έθεσε σε εφαρμογή το μπιφτέκι McPlant σε 600 επιπλέον τοποθεσίες. Σύμφωνα με αναφορές, το πείραμα κατέληξε ως πλήρης αποτυχία.
Σε πρόσφατο σημείωμά του, ο αναλυτής της JP Morgan Ken Goldman επικαλέστηκε υπαλλήλους της McDonald’s που αποκάλυψαν ότι το κοινό μισούσε το μπιφτέκι.
“Η κοινή αντίληψη προβλέπει αύξηση 21% για τη συνολική ανώτατη γραμμή της BYND φέτος, ακολουθούμενη από άλλο 25% το επόμενο έτος. Αυτά τα ποσοστά δεν θα είναι εύκολο να επιτευχθούν, κατά την άποψή μας, χωρίς [τα McDonald’s] στις ΗΠΑ”, δήλωσε η Goldman.
Theepochtimes.com αναφέρει: Σε ένα σημείωμα του Ιουνίου, ο Peter Saleh, αναλυτής της παγκόσμιας εταιρείας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών BTIG, έγραψε για τους δικαιοδόχους που του έλεγαν για τις απογοητευτικές πωλήσεις των μπιφτεκιών McPlant. Τα νούμερα των πωλήσεων ήταν στο χαμηλότερο σημείο των εκτιμήσεων ή κάτω από αυτό.
Στις αρχές του περασμένου έτους, η Beyond Meat ανακοίνωσε μια τριετή συνεργασία με τη McDonald’s. Ένας άλλος συνεργάτης, η Taco Bell, δεν έμεινε ικανοποιημένη από το “carne asada” της Beyond Meat και δεν το έχει δοκιμάσει ακόμη σε ούτε ένα εστιατόριο. Η απώλεια πιθανών πωλήσεων σε αυτές τις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων αποτελεί σημαντική απειλή για την Beyond Meat και η τιμή της μετοχής της έχει σημειώσει πτώση εδώ και αρκετούς μήνες.
Μέχρι σήμερα, στις 29 Ιουλίου, οι μετοχές της BYND διαπραγματεύονταν χαμηλότερα κατά περισσότερο από 50 τοις εκατό. Τον τελευταίο χρόνο, οι μετοχές της εταιρείας έχουν υποχωρήσει κατά σχεδόν 75 τοις εκατό.
“Δεν καταλαβαίνω πραγματικά τη στρατηγική τους αυτή τη στιγμή”, δήλωσε στο Bloomberg ο Arun Sundaram, αναλυτής της CFRA. “Λένε ότι έχουν ένα όραμα όπου εισάγουν όλα τα είδη των προϊόντων κρέατος με βάση τα φυτά, αλλά δεν έχουν την εμπειρία της κλιμάκωσης οποιουδήποτε μεμονωμένου προϊόντος με τελικό στόχο τη διατήρηση των κερδών και των ταμειακών ροών”.
Επίδραση πληθωρισμού
Με τις Ηνωμένες Πολιτείες να διανύουν περίοδο υψηλού πληθωρισμού, οι επενδυτές ανησυχούν για το μέλλον της Beyond Meat. Η Walmart, για παράδειγμα, προειδοποίησε πρόσφατα ότι ο πληθωρισμός των τιμών των τροφίμων αναγκάζει τους πελάτες να στραφούν προς φθηνότερα είδη.
Καθώς τα προϊόντα της Beyond Meat μπορεί να είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα του πραγματικού κρέατος, η απειλή ότι οι πελάτες θα επιλέξουν να αποφύγουν τα προϊόντα της εταιρείας είναι μια πραγματική ανησυχία. Η Beyond Meat αντιμετωπίζει επίσης προκλήσεις από τα φθηνότερα εναλλακτικά προϊόντα ψεύτικου κρέατος.
Κατά τη διάρκεια της κλήσης για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου τον Μάιο, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Beyond Meat Ethan Brown εξήγησε ότι η εταιρεία δυσκολεύεται να μετακυλήσει το αυξανόμενο κόστος στους πελάτες.
“Βλέπετε όλους αυτούς τους νεοεισερχόμενους να έρχονται και πολλοί από αυτούς χρησιμοποιούν την τιμή ως έναν τρόπο για να προσπαθήσουν να κατακτήσουν νωρίς μερίδιο αγοράς”, δήλωσε ο Brown, σύμφωνα με το κείμενο της κλήσης για τα κέρδη που δημοσιεύτηκε στο The Motley Fool.
“Και έτσι, ενώ η βιομηχανία ζωικών πρωτεϊνών μπόρεσε να αυξήσει σημαντικά τις τιμές για να αντισταθμίσει ουσιαστικά τις σημαντικές μειώσεις στον όγκο, στον τομέα μας δεν είχαμε την ευκαιρία να το κάνουμε αυτό”.
Η Beyond Meat ανακοίνωσε καθαρές ζημίες ύψους 100,5 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2022. Τα αποτελέσματά της για το δεύτερο τρίμηνο αναμένεται να ανακοινωθούν στις 4 Αυγούστου.