Αλλάζουν όλα
Πότε θα δούμε τα πρώτα Rafale με τα ελληνικά χρώματα να προσγειώνονται στην Τανάγρα; Δύο είναι τα δεδομένα τα οποία μπορεί κάποιος να επικαλεστεί αυτή τη στιγμή. Το πρώτο είναι ο συνολικός αριθμός και το δεύτερο είναι το μείγμα, δηλαδή 12 μεταχειρισμένα και 6 νέα.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλά ακόμη. Κυρίως σε ότι αφορά στα μεταχειρισμένα. Θα είναι ποιας χρονολογίας και με πόσες ώρες οι κινητήρες; Θα είναι κάτω των 1.000ων ωρών ή θα είναι με 3.500 ώρες; Κι αν είναι με 3.500 ώρες θα είναι ποιας έκδοσης; Αυτά και άλλα πολλά μένουν να οριστικοποιηθούν μέχρι να κλείσει η συμφωνία από τα τεχνικά κλιμάκια κι έτσι να ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την έλευσή τους στην Ελλάδα.
Όπως εξηγούσε γνώστης του θέματος στο enikos, από τη στιγμή που κλείσουν όλα αυτά και πέσουν οι σχετικές υπογραφές θα χρειαστεί περίπου ένα 6μηνο μέχρι τα πρώτα γαλλικά μαχητικά 4+ γενιάς προσγειωθούν με τα ελληνικά χρώματα.
Εάν όλα πάνε καλά τότε υπολογίζεται περίπου στα τέλη της χρονιάς να υπογράφεται η συμφωνία αν και υπάρχουν και αισιόδοξες σκέψεις για τέλη Νοεμβρίου. Αμέσως μετά κλιμάκιο 6-8 πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας θα μεταβεί στην Γαλλία για εκπαίδευση κι αν όλα τρέξουν βάσει χρονοδιαγράμματος θα τα δούμε στους ελληνικούς αιθέρες στις αρχές του καλοκαιριού του 2021, με τα μέσα Ιουνίου να είναι πιο πιθανό.
Προς το παρόν, οι Έλληνες πιλότοι των 4ων F-16 συνεχίζουν να συνεκπαιδεύονται με Γάλλους συναδέλφους τους που πετούν Rafale στην Γαλλία, στο πλαίσιο της άσκησης VOLFA 2020. Μάλιστα, στο τέλος της τρέχουσας εβδομάδας, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος Γεώργιος Μπλιούμης θα βρίσκεται στη βάση Μont de Marsan (στη νοτιοδυτική Γαλλία), στην DV-DAY όπου δεν αποκλείεται να κλείσει συμφωνίες και για νέες συνεκπαιδεύσεις Ελλήνων – Γάλλων, ακόμη κι επί ελληνικού εδάφους.
Όπως σας είχame αναφέρει τα RAFALE με τους δύο πανίσχυρους κινητήρες και με την Γαλλική αεροδυναμική που προσφέρει η πτέρυγα ‘’Δ’’ σε συνδυασμό με τα πτερύγια ‘’CANARDS’’ στο μπροστινό τμήμα του αεροσκάφους δίνουν στο μαχητικό τρομακτική δυνατότητα ελιγμών ακόμα και με χαμηλές ταχύτητες κάτω από τα 150 μίλια. Οι ‘’μπαρουτοκαπνισμένοι’’ στο Αιγαίο Έλληνες αναχαιτιστές με τεράστια εμπειρία στην air to air μάχη αποτελούν χωρίς αμφιβολία τους αυστηρότερους κριτές.
Και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η αίσθηση είναι πως η Πολεμική Αεροπορία με τα RAFALE στο οπλοστάσιό της όχι απλά ανεβαίνει επίπεδο αλλά κατακτά πλήρη κυριαρχία στο Αιγαίο και γενικότερα στην περιοχή. Το Γαλλικό μαχητικό είναι “game changer” όπως δείχνει και θα δώσει στη HAF τη δυνατότητα να προσαρμόσει μεγάλο αριθμό αποστολών της πάνω στο δικινητήριο ‘’Δελταπτέρυγο’’.Rafale μαζί με F-16 Viper θα σχηματίσουν ένα δίδυμο μαχητικών ανίκητο με το ένα να συμπληρώνει το άλλο.
Η απόκτηση των RAFALE από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία φαίνεται όμως πλην της HAF να έχει ενθουσιάσει και τους Γάλλους που βλέπουν για πρώτη φορά χώρα της Ευρώπης να αποκτά το μαχητικό της Dassault το οποίο έως τώρα έχει πουληθεί σε Ινδία, Κατάρ και Αίγυπτο.
Με την απόκτηση RAFALE από την Ελλάδα βλέπουν να ανοίγεται ένα μεγάλο πεδίο συνεργασίας ανάμεσα στις δύο αεροπορίες αλλά και συνολικά στην στρατιωτική σχέση της Αθήνας με το Παρίσι. Και γι’ αυτό ‘’τρέχουν’’ με γρήγορους ρυθμούς τη συμφωνία ώστε το συντομότερο τα πρώτα 6 μεταχειρισμένα RAFALE να φτάσουν στην Ελλάδα και στην 332 Πολεμική Μοίρα ‘’Γεράκι’’ η οποία θα είναι η ‘’φωλιά’’ των Γαλλικών μαχητικών στην Τανάγρα.