Έπιασε τόπο ο «πόλεμος» στην Ουκρανία

Στα τέλη Νοεμβρίου, η NielsenIQ, μια εταιρεία έρευνας αγοράς για τη συμπεριφορά των καταναλωτών και το λιανικό εμπόριο, διεξήγαγε έρευνα σε περισσότερους από 10.000 ανθρώπους στην Γερμανία. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 52 τοις εκατό των κατοίκων της χώρας περιορίζουν τις αγορές τους και ξοδεύουν χρήματα μόνο σε προϊόντα που πραγματικά χρειάζονται. Περίπου το 44 τοις εκατό δηλώνει ότι δεν ξοδεύει χρήματα σε είδη διασκέδασης και πολυτελείας και το 31 τοις εκατό σχεδόν ποτέ δεν δειπνούν έξω. Περίπου το 30 τοις εκατό των ερωτηθέντων συμφώνησε ότι ψωνίζει λιγότερο υπό τις τρέχουσες συνθήκες.

ΜΕ ΜΙΑ ΦΡΑΣΗ: ΛΙΤΟΣ ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟ-ΑΝΑΠΤΥΞΗ!!! ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ, ΤΩΡΑ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΚΡΩΣΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ, ΟΠΩΣ ΥΠΑΓΟΡΕΥΕΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ!!! Η ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΗΤΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΠΑΙΝΕΙ ΤΟΠΟ!!!

«Είναι σημαντικό ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναρωτιούνται τι μπορούν να κάνουν και μετά το κάνουν», λέει ο ειδικός της NielsenIQ, Lothar Steiblin.

«Ο φόβος των φτωχών μετατρέπεται σε απόγνωση»

Ο γενικός διευθυντής της Paritätischer Gesamtverband, Ulrich Schneider δήλωσε στο περιοδικό Focus ότι η Γερμανία βρισκόταν στο δρόμο για να γίνει ένα «κράτος ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗΣ». Ο λόγος για αυτό είναι οι εκρήξεις των τιμών της ενέργειας, το αυξανόμενο κόστος ζωής και οι αυξανόμενες επιβαρύνσεις για τους πολίτες, που προκαλούν κοινωνική κρίση και σοβαρές συνέπειες για την χώρα.

«Ακόμη και πριν εκραγεί το κόστος ζωής, είχαμε έναν αριθμό ρεκόρ 13,8 εκατομμυρίων φτωχών στη Γερμανία», είπε ο κοινωνικός ειδικός. Σύμφωνα με έρευνες, λόγω της τρέχουσας κρίσης, περισσότερα από δώδεκα εκατομμύρια νοικοκυριά «δεν βρίσκονται ακόμη στα στατιστικά φτώχειας, αλλά δεν τους έχει μείνει τίποτα στο τέλος του μήνα».

Schneider: “Δεν υπάρχουν αποθέματα. Ένα σπασμένο πλυντήριο ρούχων ή μια απαραίτητη επισκευή αυτοκινήτου μπορεί να γίνει γρήγορα καταστροφή. Οι πρόσθετες πληρωμές για ρεύμα και φυσικό αέριο ή υψηλότερες προκαταβολές υπερβαίνουν τις οικονομικές δυνάμεις πολλών από αυτά τα νοικοκυριά.” 

Ο ειδικός προειδοποιεί:

«Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης έπιασε και την μεσαία τάξη».

Ο Schneider παρουσιάζει μια ζοφερή εικόνα σε περίπτωση που η κατιούσα συνεχιστεί! «Δεδομένου ότι οι τεράστιες αυξήσεις τιμών για τα χαμηλότερα εισοδήματα δεν απορροφώνται επαρκώς, η κοινωνία μας απειλεί να διαλυθεί στον πάτο».

Ο Σνάιντερ παρατήρησε ότι εκείνοι που μόλις και μετά βίας κρατούν το κεφάλι τους πάνω από το νερό μετατρέπονται σιγά σιγά «σε πραγματικό φόβο». «Υπάρχει φόβος για την επόμενη άνοδο των τιμών των τροφίμων, φόβος για την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος, φόβος ότι δεν θα μπορέσουμε πλέον να αντέξουμε οικονομικά τις δόσεις ή δεν μπορούμε να πληρώσουμε το ενοίκιο».

Μερικές φορές είναι ακόμα χειρότερο. «Για πολλούς φτωχούς

ανθρώπους, ο φόβος μετατρέπεται σε απόλυτη απόγνωση», λέει ο Schneider και συνεχίζει:

“Η Γερμανία ήταν ένα σύγχρονο κράτος πρόνοιας για πολλές δεκαετίες. Δεν πρέπει να το επιτρέψουμε να μεταλλαχθεί σιγά σιγά σε φιλανθρωπικό ίδρυμα (σ.σ. ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΦΤΩΧΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ, Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΧΟΥΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΧΩΡΙΣ ΕΝΤΑΣΕΙΣ) γιατί δεν δίνουμε στους φτωχούς αυτό που χρειάζονται”.

Ο εμπειρογνώμονας ζητά νομικό μορατόριουμ για τις περικοπές ενέργειας και τις εξώσεις τους επόμενους μήνες. “Οι άνθρωποι χρειάζονται την ασφάλεια ότι δεν θα καταλήξουν να κάθονται στο έξω στο κρύο και στο σκοτάδι, χάνοντας τα σπίτια τους.”

Ο Σνάιντερ συνέχισε στην συνέντευξη: «Αν και εξακολουθούμε να είμαστε η τέταρτη ισχυρότερη οικονομική δύναμη στον κόσμο, ακόμη και πριν από την κορωνοϊό, την ενέργεια και τις κρίσεις τιμών, ήμασταν μια κοινωνικά πολύ διχασμένη χώρα με τεράστιο πλούτο από τη μια πλευρά, αλλά και μια αυξανόμενη φτώχεια. Από την άλλη (σ.σ. ΔΕΝ ΦΤΩΧΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ).”

Μειωμένη κατανάλωση

Το ότι οι Γερμανοί γίνονται φτωχοί το επιβεβαιώνει και ο κόσμος . Λέγεται ότι κάθε δεύτερος Γερμανός μπορεί να αντέξει οικονομικά μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Οι Γερμανοί είναι λιγότερο διατεθειμένοι να γεμίζουν τα αυτοκίνητά τους με βενζίνη, να αγοράζουν φάρμακα και ρούχα, αλλά είναι πιο πιθανό να αγοράζουν είδη παντοπωλείου και είδη υγιεινής φοβούμενοι περαιτέρω αυξήσεις τιμών.

Επιπλέον, οι Γερμανοί δεν περιμένουν καμία αλλαγή προς το καλύτερο και ως εκ τούτου σχεδιάζουν να περιορίσουν περαιτέρω την κατανάλωσή τους. Σύμφωνα με την έρευνα, το 52 τοις εκατό των Γερμανών πολιτών πιστεύει ότι η κατάσταση διαβίωσης στην Γερμανία θα επιδεινωθεί τα επόμενα τρία χρόνια. Αυτό δείχνει ότι οι Γερμανοί είναι σημαντικά πιο απαισιόδοξοι από την υπόλοιπη ΕΕ, όπου η μέση απαισιοδοξία είναι 32 τοις εκατό.

“Όλο και περισσότεροι καταναλωτές στη Γερμανία αγωνίζονται να καλύψουν το κόστος της ενέργειας, των ειδών σουπερμάρκετ και των βασικών υπηρεσιών. Περισσότεροι από τα τρία τέταρτα των πιθανών αγοραστών πρέπει να περιορίσουν τις αγορές τους. Ένας στους δύο στους περισσότερους από χίλιους ερωτηθέντες παραδέχτηκε ότι μπορούν να αγοράσουν μόνο τα απαραίτητα»αναφέρει ο δημοσιογράφος της «Die WELT», Carsten Dierig .

Οι ειδικοί με τους οποίους πήρε συνέντευξη ο Dierig εξηγούν ότι τα κεφάλαια των καταναλωτών έχουν συρρικνωθεί αισθητά λόγω του ανεξέλεγκτου πληθωρισμού στη χώρα. Σε μια πρόσφατη έρευνα, το 56 τοις εκατό των Γερμανών παραδέχτηκε ότι επί του παρόντος αγοράζει ελάχιστα ή καθόλου ρούχα. Το ίδιο ισχύει και για τους καταναλωτές ηλεκτρονικών συσκευών όπως τηλεοράσεις, smartphone, φορητοί υπολογιστές και κονσόλες παιχνιδιών. Σε αυτόν τον τομέα, το 56 τοις εκατό των Γερμανών καταναλωτών πρέπει να σταματήσουν ή ακόμα και να σταματήσουν τις αγορές τους.

Η κατάσταση είναι παρόμοια στα πρατήρια καυσίμων και στα φαρμακεία – σχεδόν κάθε δεύτερος ερωτώμενος γεμίζει λιγότερο συχνά βενζίνη και σχεδόν κάθε τέταρτος παραδέχεται ότι κάνει οικονομία σε φάρμακα. Ως μέρος περαιτέρω μέτρων αυτό-λιτότητας, πολλοί Γερμανοί παραγγέλνουν λιγότερα φαγητά σε πακέτο. Ταυτόχρονα, πολλοί καταναλωτές θέλουν επίσης να κάνουν οικονομία σε δραστηριότητες αναψυχής – για παράδειγμα σε ταξίδια διακοπών στο εξωτερικό, επισκέψεις σε εστιατόρια, μπαρ και κινηματογράφους, συνδρομές σε στούντιο γυμναστικής κτλ.

Επιπλέον, το 96% αναμένει περαιτέρω αυξήσεις τιμών.  Αυτό γιατί ο πληθωρισμός στη Γερμανία σπάει νέα ρεκόρ εδώ και αρκετούς μήνες. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία, οι κύριοι μοχλοί είναι η ενέργεια και τα τρόφιμα (σ.σ. τεχνητή ενεργειακή κρίση, σκόπιμη καθυστέρηση του πολέμου στην Ουκρανία). 

Η Die Welt αναφέρει έρευνα του Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών ifo του Μονάχου, σύμφωνα με την οποία οι Γερμανοί σύντομα θα πρέπει να αφήσουν ακόμη περισσότερα χρήματα στο ταμείο του σούπερ μάρκετ. Στην πραγματικότητα, δύο στους τρεις κατασκευαστές τροφίμων και το 38 τοις εκατό των παραγωγών ποτών σκοπεύουν να αυξήσουν τις τιμές λιανικής τους – λόγω του αυξημένου κόστους πρώτων υλών και παραγωγής.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Translate »