Γιατί ἀρνήθηκε τό Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ τήν παραχώρηση τοῦ παγκόσμιου μνημείου πολιτιστικῆς κληρονομιᾶς στόν διάσημο σκηνοθέτη τῶν Ὄσκαρ γιά μαγνητοσκόπηση σκηνῆς ταινίας μέ τήν Ἔμμα Στόουν – Tό «δυστοπικό σενάριο» ἀκύρωνε τόν συμβολισμό τοῦ Παρθενῶνος καί τήν ἐκστρατεία γιά τά Γλυπτά

«ΣΤΟΠ» στήν πρόθεση τοῦ σκηνοθέτου Γιώργου Λάνθιμου νά «βεβηλώσει» τόν Ἱερό Βράχο τῆς Ἀκροπόλεως μέ ἕνα δυστοπικό σενάριο πού θά ἀκύρωνε τήν οἰκουμενική ἀκτινοβολία του ὡς παγκόσμιου μνημείου φωτός, ἐλπίδος καί δημοκρατίας, ἔβαλε στήν τελευταία συνεδρίασή του τό Κεντρικό Ἀρχαιολογικό Συμβούλιο μέ ἀρνητική γνωμοδότηση, τήν ὁποία προτίθεται νά ἀποδεχθεῖ ἡ ὑπουργός Πολιτισμοῦ Λίνα Μενδώνη.

Ὁ σκηνοθέτης καί ἡ ἑταιρεία παραγωγῆς «Either or Productions» ζήτησαν σέ ἀνύποπτο χρόνο τήν Ἀκρόπολη γιά ἕξι μέρες γιά τά γυρίσματα τῆς τελευταίας σκηνῆς τῆς νέας ταινίας τοῦ σκηνοθέτου, πού φέρει τόν τίτλο «Bugonia», ἡ ὁποία ὅπως λέγεται ἔχει ὡς θέμα της τήν περιβαλλοντική καταστροφή τοῦ πλανήτου καί πρωταγωνιστεῖ σέ αὐτήν ἡ ἐξαιρετική Ἔμμα Στόουν.

Τό Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ ἀπήντησε ὅτι σέ μιά ἐποχή πού ἡ Ἀθήνα καί κατ’ ἐπέκτασιν ἡ Ἀκρόπολις ὑποδέχονται 12.000 ἐπισκέπτες ἡμερησίως, δέν θά ἦταν ποτέ δυνατόν νά κλείσει τό μνημεῖο γιά χάρη μιᾶς ταινίας ἀπό τίς 6 τό πρωί ἕως τίς 12 τό μεσημέρι, κάθε ἡμέρας, γιά τόσο μεγάλο διάστημα. Ἔτσι ἡ ἑταιρεία ἄλλαξε ρότα καί ἐδέχθη τήν παραχώρηση τῆς Ἀκροπόλεως γιά μιάμιση ἡμέρα στήν οὐσία, καί ἔτσι ἐνεκρίθησαν καί οἱ σχετικές ἀτέλειες. Τά προβλήματα ὅμως ἄρχισαν νά ἀνακύπτουν ὅταν τό Ὑπουργεῖο ἀπῄτησε ἀπό τήν παραγωγή τῆς ταινίας καί ἀπό τόν σκηνοθέτη νά τούς ἐνημερώσει γιά τό σενάριο μέ βάση ὅσα προβλέπει ἡ νομοθεσία.

Σύμφωνα μέ ὅσα διέρρευσαν χθές σέ διαδικτυακό τόπο, τό δυστοπικό σενάριο τῆς τελευταίας σκηνῆς ἡ ὁποία ἦταν καί ἡ μόνη πού θά γυριζόταν στήν Ἑλλάδα (τά γυρίσματα εἶχαν ὁλοκληρωθεῖ σέ Νέα Ὑόρκη καί Λονδῖνο) προέβλεπε ὅτι ὁ σκηνοθέτης θά «ἔντυνε» τό πλάνο τῆς Ἀκροπόλεως μέ… πτώματα ἀνθρώπων καί …γάτες οἱ ὁποῖες θά ἦταν οἱ μόνες ἐπιζήσασες τοῦ Ἀρμαγεδδῶνος. Ἄν ἰσχύουν οἱ πληροφορίες, θά μετέτρεπε δηλαδή τό μνημεῖο σέ… Α΄ Νεκροταφεῖο! Τό σενάριο συζητήθηκε στήν συνεδρίαση τοῦ Κεντρικοῦ Ἀρχαιολογικοῦ Συμβουλίου προχθές, ἐνώπιον εἴκοσι ἀτόμων, καί ἐκρίθη ἀκατάλληλο γιά τόν χῶρο.

Γιά αὐτό καί ἡ γνωμοδότησις πού ἐξεδόθη ἦταν ὁμοφώνως ἀρνητική. Ἀντιπροετάθησαν στήν παραγωγή ἡ Πνύκα, τοῦ Φιλοπάππου, ἡ Ρωμαϊκή Ἀγορά, οἱ Στύλοι τοῦ Ὀλυμπίου Διός, ἀλλά ἀπερρίφθησαν. Ἡ ἀλαζονεία καί ἡ οἴησις κάποιων ἔφθασαν στό σημεῖο νά θέσουν πιό ψηλά καί ἀπό τήν Ἀκρόπολη τόν… Λάνθιμο καί τήν Στόουν. Ἡ πικρία τῶν σινεφίλ ἐξεφράσθη σέ καλλιτεχνικούς κύκλους σχετικά μέ τήν οἴηση τοῦ σκηνοθέτου, ὅστις σύμφωνα μέ κάποιους συνομιλητές του φρονοῦσε πώς ἀρκεῖ τό ὄνομά του πλέον ὁμοῦ μέ αὐτό τῆς μούσας του Ἔμμας Στόουν, γιά νά ἐπιβαρυνθεῖ τό μνημεῖο μέ τό ἄχθος τῆς ἀποτυπώσεως τῶν ζοφερῶν καρρέ πού θά ἐλαμβάνοντο στόν Ἀρχαιολογικό χῶρο τῆς Ἀκροπόλεως στίς 10 Ἀπριλίου.

Μολονότι τό Ὑπουργεῖο καί τό ΚΑΣ δέν διέρρευσαν τό σενάριο, φαίνεται πώς τό ἔπραξαν κάποιοι ἄλλοι οἱ ὁποῖοι ἐνημέρωσαν δημοφιλεῖς κριτικούς κινηματογράφου καί τέχνης, οἱ ὁποῖοι ἄρχισαν νά γράφουν ἄρθρα γιά τήν «λογοκρισία» τοῦ ΥΠΠΟ, ἐνῷ σέ σάιτ ἔγιναν ἀναφορές γιά τίς γάτες καί τά πτώματα. Πηγές τοῦ Ὑπουργείου Πολιτισμοῦ διευκρίνιζαν χθές ὅτι παρά τόν «τσαμπουκᾶ» πού ἐπιδεικνύουν παρασκηνιακῶς οἱ ἐνδιαφερόμενοι, ἡ Ἀκρόπολις δέν πρόκειται νά παραχωρηθεῖ, διότι, πρῶτον, μιά τέτοια σκηνή καί ἕνα τέτοιο δυστοπικό σενάριο θά ἀκύρωναν τήν οἰκουμενική ἀκτινοβολία της ὡς Συμβόλου Φωτός, Ἐλπίδος καί Δημοκρατίας καί δεύτερον θά ἀκύρωνε τά ἐπιχειρήματα τῆς Ἑλλάδος γιά τήν ἐπιστροφή τῶν Γλυπτῶν τοῦ Παρθενῶνος στήν γενέτειρά τους. Ὁ θόρυβος πού θά προκαλεῖτο παγκοσμίως θά ἦταν καταστροφικός.

Ἕως αὐτή τήν ὥρα πού ἐγράφοντο αὐτές οἱ γραμμές κάποιοι πού θεωροῦν τήν Ἑλλάδα ἀποικία τους πίεζαν τήν Κυβέρνηση νά ἀλλάξει ἄποψη. Εἰς μάτην. Ἕνα μνημεῖο πού ἔχει στά ἀετώματά του Θεούς καί ἀνθρώπους δέν θά ἀλλοιωθεῖ ἀπό πτώματα καί συμπαθῆ ζωύφια. Ἡ Ἀκρόπολις συμβολίζει τήν ζωή, τήν δημιουργία καί τόν θρίαμβο τοῦ ἀνθρώπου –ὄχι τήν σύγχυση καί τήν ἀπώλεια.

You missed

Ιορδανικό δημοσίευμα αποκαλύπτει μέρος της ισραηλινής επιχείρησης κατά στόχων μέσα στην επικράτεια του Ιράν. Σύμφωνα με αυτό, πριν εμφανιστούν τα αεροπλάνα στον ιρανικό ουρανό, το Ισραήλ είχε διεισδύσει στο έδαφος και είχε τοποθετήσει σιωπηλά τα εργαλεία του, σε μια επιχείρηση που ήταν συναρπαστική στις λεπτομέρειες και τα αποτελέσματά της. Αυτό αποκάλυψε μια ισραηλινή πηγή ασφαλείας σχετικά με τις λεπτομέρειες των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε η Μοσάντ εντός ιρανικού εδάφους κατά τη διάρκεια της αεροπορικής επιδρομής. %CE%B9%CF%81%CE%B15%CF%84%CF%83%CE%B1%CE%BD%CF%84%CF%82%CE%B1 0%CE%B8367%CE%B4 Η ιορδανική Khaberni αποκαλύπτει μέρος της ισραηλινής επιχείρησης στο Ιράν Σύμφωνα με ισραηλινά μέσα ενημέρωσης, οι λεπτομέρειες που παρείχε η πηγή ασφαλείας περιελάμβαναν τα εξής: Συλλογή σημαντικών πληροφοριών. Διεξαγωγή επιχειρήσεων παρακολούθησης για τον εντοπισμό ανώτερων ιρανών ηγετών ασφαλείας και πυρηνικών επιστημόνων που εξοντώθηκαν. Διεξαγωγή μυστικής επιχειρησιακής εκστρατείας με στόχο το στρατηγικό πυραυλικό σύστημα του Ιράν. Υλοποίηση σημαντικών βημάτων για την λαθρεμπορία ειδικών όπλων σε μεγάλες ποσότητες, την ανάπτυξή τους εντός του Ιράν και στη συνέχεια την ακριβή και αποτελεσματική εκτόξευσή τους σε καθορισμένους στόχους. Στάδια της διαδικασίας: %CE%B9%CF%81%CE%B15%CF%84%CF%83%CE%B1%CE%BD%CF%84%CF%82%CE%B1 0%CE%B8367%CE%B422 Η πηγή αποκάλυψε ότι η εκστρατεία πραγματοποιήθηκε σε τρία διαφορετικά στάδια. Η πρώτη φάση περιελάμβανε την ανάπτυξη συστημάτων μάχης, συμπεριλαμβανομένων όπλων ακριβείας με καθοδήγηση, σε ανοιχτές περιοχές κοντά σε ιρανικές εγκαταστάσεις πυραύλων εδάφους-αέρος. Με την έναρξη της ισραηλινής επίθεσης, αυτά τα συστήματα ενεργοποιήθηκαν και πύραυλοι ακριβείας εκτοξεύτηκαν προς τους στόχους ταυτόχρονα και με υψηλή ακρίβεια. Δεύτερη φάση: Τοποθέτηση επιθετικών συστημάτων. Σε μια άλλη επιχειρησιακή εκστρατεία που στόχευε στην παρακώλυση των δυνατοτήτων αεράμυνας του Ιράν, οι οποίες απειλούν τα ισραηλινά μαχητικά αεροσκάφη, η Μοσάντ, μέσω μυστικών επιχειρήσεων, τοποθέτησε επιθετικά συστήματα και προηγμένη τεχνολογία μέσα σε οχήματα. Καθώς ξεκίνησε η αιφνιδιαστική επίθεση, αυτά τα όπλα εκτοξεύτηκαν και κατέστρεψαν ολοσχερώς τους στόχους τους, δηλαδή τα συστήματα αεράμυνας του Ιράν. Τρίτη φάση: Μια βάση μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Η Μοσάντ δημιούργησε μια βάση για μη επανδρωμένα αεροσκάφη αυτοκτονίας, τα οποία εισήχθησαν λαθραία στην καρδιά του Ιράν πολύ πριν από την επίθεση των πρακτόρων της Μοσάντ. Κατά τη διάρκεια της ισραηλινής επίθεσης, αυτά τα drones ενεργοποιήθηκαν και εκτοξεύτηκαν σε εκτοξευτές πυραύλων εδάφους-εδάφους που βρίσκονται στη βάση Espajabad κοντά στην Τεχεράνη, οι οποίοι αποτελούν απειλή για στρατηγικούς στόχους και Ισραηλινούς πολίτες.

Translate »