Τρομερές δυνατότητες της Ελλάδος πλέον – Ποιο το κέρδος της γαλλικής αμυντικής βιομηχανίας
Σύμφωνα με την γαλλική ιστοσελίδα meta-defense.fr, αμέσως μετά την υπογραφή για την προμήθεια των μεταχειρισμένων γαλλικής κατασκευής αεροσκαφών Rafale, Έλληνες πιλότοι και τεχνικοί εδάφους θα μεταβούν στην Γαλλία για ταχεία εκπαίδευση στο αεροσκάφος αυτό.
Η εκπαίδευση του ελληνικού προσωπικού, σύμφωνα με την ιστοσελίδα, θα τεθεί υπό την αιγίδα της γαλλικής πολεμικής αεροπορίας και Γάλλων αξιωματικών εκπαιδευτών.
Σκοπός σύμφωνα με γαλλικές πηγές θα είναι η ταχεία εκμετάλλευση των γαλλικών υπό παράδοση αεροσκαφών από την ελληνική πολεμική αεροπορία φυσικά στο Αιγαίο ή οπουδήποτε αλλού απαιτηθεί, μαζί βέβαια με την ρήτρα αμοιβαίας αμυντικής συνδρομής στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζουμε ότι το 1974, σε μια τρομερά κρίσιμη περίοδο μετά την τουρκική εισβολή, η ελληνική ΠΑ είχε παραλάβει 40 γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη MIRAGE F1 “μέσα” από τις γαλλικές πολεμικές μοίρες.
Οι Έλληνες πιλότοι μάλιστα εντυπωσίασαν και τότε τους Γάλλους εκπαιδευτές, διότι μέσα πραγματικά ελάχιστο χρόνο έμαθαν αρκετά και μετέφεραν οι ίδιοι τα αεροσκάφη τους σε ελληνικά αεροδρόμια σε πλήρη επιχειρησιακή κατάσταση.
Το σενάριο λοιπόν, ότι σε μερικούς μόνο μήνες θα πετούν αεροσκάφη αυτού του επιπέδου στο ελληνικό Αρχιπέλαγος, έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία, όπως είναι φυσικό στο τουρκικό γενικό επιτελείο αεροπορίας.
Τον ακριβή λόγο μας τον δίνει ένας Έλληνας πρώην πιλότος της ΠΑ, ο κ. Στέφανος Καραβίδας Επισμηναγός ε.α. (Ι) στην ιστοσελίδα anixneuseis.gr.
“Ο ρόλος των RAFALE ως μαχητικών 4ης γενιάς, εντός του δικτύου Αεράμυνας της χώρας, θα είναι αντίστοιχος της Σάρισας στην Μακεδονική Φάλαγγα, δίνοντας τους την δυνατότητα του πρώτου και μακρινού πλήγματος ή FLO (First Launch Opportunity) και απαγκίστρωσης πολύ πριν απειληθούν από τα εχθρικά αεροσκάφη.
Είναι πολύ σημαντικό να οριστικοποιηθεί η έκδοση που θα παραλάβουμε και η οποία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον F2 με προοπτική αναβάθμισης και κάλλιστα F3.
O συνδυασμός του ραντάρ AESA με το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA και τον αισθητήρα IRST (infrared search and track), το καθιστούν χωρίς αντίπαλο στην περιοχή, αφού τα τουρκικά F-16 δεν θα μπορούν να ενεργοποιήσουν καν το οπλικό τους σύστημα.
Η συνέργεια του RAFALE με το πυκνότερο δίκτυο αντιαεροπορικής άμυνας στην Ευρώπη, το οποίο διαθέτει η Πατρίδα μας και υπό την προστασία του οποίου θα βρίσκεται, θα έχει σαν απότοκο τα τουρκικά αεροσκάφη να απειλούνται ή ακόμη και να εμπλέκονται, άνωθεν των μικρασιατικών παραλίων.
Έχουν την δυνατότητα να φέρουν μεγάλο φορτίο έξυπνων όπλων Αέρος-Εδάφους, τα οποία με ακρίβεια και αυτόνομη καθοδήγηση, θα μπορούν να πλήττουν στρατηγικούς στόχους πολύ βαθιά στην μικρασιατική χερσόνησο. Σύμφωνα με τις εμβέλειες που αναφέρονται σε ανοικτές πηγές, οι αφέσεις θα μπορούν να γίνουν αρκετά δυτικότερα του 25ου Μεσημβρινού, με τα αεροσκάφη-φορείς να είναι προστατευμένα από το Αντιαεροπορικό δίκτυο της χώρας”, αναφέρει ο ίδιος μεταξύ άλλων.
Δηλαδή τα γαλλικά μαχητικά δύνανται πετώντας σε απολύτως ασφαλές “περιβάλλον” να εκτοξεύσουν εφόσον απαιτηθεί, τους “έξυπνους” πυραύλους που θα διαθέτουν και θα έχουμε αγοράσει, κατά τουρκικών στρατηγικών στόχων, και αυτό λέει πάρα πολλά στην αεροπορική τακτική από εδώ και στο εξής.
Τι κερδίζουν οι Γάλλοι όμως από την πώληση των αεροσκαφών στην Ελλάδα
Για την Dassault, ένα τέτοιο συμβόλαιο θα ήταν διπλά επωφελές.
Πρώτον, η γαλλική εταιρεία… έπρεπε να επιτύχει μια νέα παραγγελία για να αποφύγει τη διακοπή της γραμμής παραγωγής του αεροσκάφους αυτού κατά τα έτη 2025 και 2026, λόγω έλλειψης παραγωγής αεροσκαφών.
Τώρα υπάρχουν οι τρέχουσες παραγγελίες που είναι για τη Γαλλία 28 Rafale (που θα παραδοθούν μεταξύ 2022 και 2024), ενώ εκκρεμούν οι παραγγελίες για Ινδία και Κατάρ, επιτρέποντας το εργοστάσιό να λειτουργήσει έως τα μέσα του 2024.
Το δεύτερο είναι ότι η σύμβαση με την Ελλάδα είναι επίσης ιστορική για την Dassault Aviation, διότι η εταιρεία τελικά καταφέρνει να πείσει μια ευρωπαϊκή χώρα να αγοράσει αυτό το μαχητικό αεροσκάφος.
Μέχρι στιγμής αναφέρουν οι Γάλλοι, οι Έλληνες προτιμούσαν αμερικανικά αεροσκάφη ως εναλλακτική λύση.
Μάλιστα ο Eric Trappier, διευθύνων σύμβουλος της Dassault Aviation, έχει επανειλημμένα επικρίνει την «αμερικανική προτίμηση» πολλών ευρωπαϊκών κρατών σχετικά με τα μαχητικά αεροσκάφη τους.
Αυτό ισχύει για το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, τη Δανία και το Βέλγιο, το οποίο το 2018 προτίμησε το αμερικανικό αεροσκάφος F-35 από το Rafale παρά την προσφορά στρατηγικής συνεργασίας που του είχε προτείνει η Γαλλία.
“Πρέπει να πούμε ότι η Ελλάδα ήταν ο ιδανικός πρώτος πελάτης που έσπασε την ευρωπαϊκή κατάρα που έπληξε το Rafale. Αυτή η χώρα είχε αγοράσει 40 Mirage F1το 1974, στη συνέχεια παρέλαβε 40 Mirage 2000 και τέλος 15 Mirage 2000-5 το 2000. Αυτή η τελευταία σύμβαση περιλάμβανε επίσης και τον εκσυγχρονισμό των 10 Mirage 2000 στο πρότυπο 2000-5 με μεγάλη συνεισφορά της Ελληνικής βιομηχανίας”, αναφέρει Γάλλος δημοσιογράφος.
Έτσι για να μην ξεχνιόμαστε, τα κέρδη είναι αμοιβαία τόσο για την Ελλάδα όσο και την γαλλική αμυντική βιομηχανία.