Δείτε το βίντεο
Το 472 Τάγμα Επιτήρησης Πληροφορικής είναι οργανική μονάδα της Διοίκησης Διαβιβάσεων Πληροφορικής με κύρια αποστολή τη συλλογή και μεταφορά πληροφοριών, σε σχεδόν πραγματικό χρόνο, με την χρήση μη επανδρωμένων αεροχημάτων.
Ενεργώντας είτε αυτόνομα είτε συμπληρωματικά στη δράση άλλων επανδρωμένων μέσων, τα μη επανδρωμένα αεροχήματα μπορούν να προσφέρουν 24ωρη κάλυψη της περιοχής ενδιαφέροντος που εν προκειμένω είναι το Ανατ. Αιγαίο.
Μέσω των συστημάτων, το κέντρο αυτό είναι ουσιαστικά τα “μάτια” πάνω από το Αιγαίο, τόσο σε ειρηνικές, όσο και σε πολεμικές περιόδους.
Εκτός από την επιτήρηση, τα drone χρησιμοποιούνται εκτός από την συλλογή, αναγνώριση και μετάδοση πλροφοριών, είναι και αποστολές υποστήριξης τακτικών πυρών και πυρών υποστήριξης, εκτίμησης καταστροφών, αλλά και έρευνας και διάσωσης.
Η πολλά υποσχόμενη νέα ελληνική επένδυση
Η τεχνολογία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones) μπορεί να συμβάλει στην αναχαίτιση της τουρκικής προκλητικότητας με οικονομικότερο κι αποτελεσματικότερο τρόπο.
Τον τελευταίο καιρό, φαίνεται μία σχετική επιχειρηματική δραστηριότητα από ελληνικές εταιρείες, όπως της SAS-Technology του Spirit World Group (SWG). Ήλθε σαν συνέχεια μιας πολύχρονης προσπάθειας εφαρμοσμένης τεχνολογικής έρευνας στον τομέα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών.
Η κίνηση αυτή στον τομέα της σχεδίασης κατασκευής και εμπορίας των UAV /drones, αποκτά ένα επιπλέον ενδιαφέρον, καθώς συμπίπτει με μια περίοδο περιφερειακής γεωπολιτικής όξυνσης, που έχει αναδείξει σε μείζονα προτεραιότητα και τον εκσυγχρονισμό των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας,. Το ζητούμενο μεταξύ άλλων είναι η «στροφή» μεταξύ άλλων, σε «έξυπνα» οπλικά μέσα στα όποια συμπεριλαμβάνονται και τα μη επανδρωμένα μέσα (Drones).
Η έμφαση που δίνει η Τουρκία άλλωστε στην ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας, δεν αφήνει περιθώρια συζήτησης περί του αντιθέτου. Τα drones έχουν αναγνωριστεί πλέον παγκοσμίως ως απαραίτητα για πολλούς τομείς της οικονομίας, αλλά και τις Ένοπλες Δυνάμεις και η συζήτηση στην Ελλάδα για την χρήση τους έχει «φουντώσει» εδώ και μια διετία τουλάχιστον.
Η SAS ξεκίνησε εντάσσοντας στις τάξεις της επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό με σημαντική εμπειρία στην σχεδίαση και την κατασκευή τέτοιων συστημάτων, της οποίας ηγείται ο στενός συνεργάτης του Μιχάλη Σπυριδάκου και αντιπρόεδρος της SAS, Φώτης Καμπιώτης, Ταξίαρχος (ε.α.) Μηχανικός, της Πολεμικής Αεροπορίας. Τα υψηλά σχέδια της επιστημονικής ομάδας θα ξεδιπλωθούν σταδιακά συνδυαζόμενα με τους επίσης υψηλούς επενδυτικούς στόχους του SWG, με σκοπό η SAS να αναδεχθεί σε μείζονα πόλο ανάπτυξης της εγχώριας τεχνογνωσίας στον τομέα των μη επανδρωμένων συστημάτων.
Δεν μπορεί να αμφισβητηθεί πως η Ελλάδα, πρέπει να κάνει αυτό το μεγάλο βήμα προς τα μη επανδρωμένα αεροχήματα, καθώς πλέον σε πάμπολλους τομείς πόσο μάλλον σε ζητήματα ασφάλειας, είναι ένα βασικό “εργαλείο”.