Ο Ν.Χαρδαλιάς παραδέχθηκε πως δεν πέταξε κανένα εναέριο μέσο στην Εύβοια
Μεγάλη συζήτηση έχει γίνει για τα εναέρια μέσα από την πρώτη ημέρα που ξέσπασε η φωτιά που κατέκαψε την Ελλάδα.
Συγκεκριμένα την προηγούμενη Δευτέρα υπήρχε το ερώτημα «που ήταν τα Canadair στη Βαρυμπόμπη», τότε στο pronews.gr είχαμε αναφέρει πως ο λόγος που δεν είδε ο κόσμος τα Canadair ήταν γιατί τα 15 (εννιά CL-215 και έξι CL-415) από αυτά δεν μπορούσαν να επιχειρήσουν λόγω βλάβης, ενώ η υψηλή θερμοκρασία που επικρατούσε αποκαθήλωσε και τα υπόλοιπα, καθώς τα CL-215 δεν μπορούν να επιχειρήσουν σε θερμοκρασίες άνω των 38 βαθμών Κελσίου.
Για την ιστορία η Ελλάδα έχει 18 Canadair και 21 Pezetel, όσον αφορά τα Canadair έχουμε 11 CL 215 (με την τελευταία παραλαβή να έγινε το 1979) και 7 CL 415 (με την τελευταία παραλαβή να έγινε το 2000).
Παρόλα αυτά το πρόβλημα δεν παρουσιάσθηκε μόνο στη Βαρυμπόμπη, αλλά σε όλη την Ελλάδα, καθώς τα πτητικά μέσα που πετούσαν γενικώς αυτές τις ημέρες ήταν ελάχιστα και σε καμία περίπτωση δεν ήταν 74, όπως ανέφερε πρόσφατα ο Άκης Σκέρτσος.
Το πρόβλημα ήταν ακόμα μεγαλύτερο στην Εύβοια, εκεί που οι πολίτες δεν είδαν κανένα εναέριο μέσο, με τον Αρχηγό της Πυροσβεστικής Στέφανο Κολοκούρη να υποστηρίζει σε πρόσφατη συνέντευξη του πως τα εναέρια μέσα πετάνε, απλώς οι πολίτες δεν τα βλέπουν… λόγω του καπνού.
Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, κλήθηκε λοιπόν να δώσει χθες εξηγήσεις για την απουσία των εναέριων μέσων.
Όπως είπε η Ελλάδα έχει 74 εναέρια μέσα, 73 πλέον γιατί έπεσε ένα Pezetel, παρόλα αυτά… στην Εύβοια δεν πέταξε κανένα! Ενώ από τα 74 επιχειρούν γενικά τα 20.
Συγκεκριμένα ο Ν.Χαρδαλιάς είπε πως τα 67 είναι πυρόσβεσης, τα υπόλοιπα ανήκουν σε συντονιστικά κέντρα, ενώ άλλα ειδικεύονται στη μεταφορά προσωπικού.
Από τα 67, όπως είπε ο ίδιος, 6-7 εναέρια μέσα πραγματοποιούν συντηρήσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Από τα 60 που απομένουν, τα 20 παραμένουν στις περιφερειακές βάσεις. «Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι αυτά παραμένουν εκεί για να μπορούν ανά πάσα στιγμή να προφυλάξουν ένα νέο μέτωπο σε αυτές τις περιοχές» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Χαρδαλιάς.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτά τα 40 εναέρια μέσα που παραμένουν ενεργά «δεν πετούν όλα μαζί. Πετούν σχεδόν τα μισά, τα υπόλοιπα ανεφοδιάζονται για να μπορέσουν να πετάξουν μετά». Άρα επιχειρησιακά είναι τα 20.
Στο πλαίσιο αυτό, παρουσίασε μια εικόνα του πύρινου μετώπου στην Εύβοια, όπου διακρίνεται «ένα τεράστιο πέπλο καπνού που δεν επιτρέπει την εναέρια προσβολή των εστιών». Όπως είπε, «όταν βρεθεί δίοδος, περνούν από μέσα ελικόπτερα και επιχειρούν».
«Χθες δεν μπορούσε να περάσει κανένα πτητικό μέσο στην Εύβοια. Είναι πολύ επικίνδυνο με τους κάδους και τα υψηλής τάσης καλώδια να πετούν οι πιλότοι μας. Η φωτιά δημιουργεί ένα μικροκλίμα. Για να πετάξει κάποιο μέσο πρέπει να πληρούνται τρεις προϋποθέσεις: πώς θα προσεγγίσει, πού θα ρίξει και πώς θα φύγει. Χωρίς μία από αυτές δεν γίνεται να πετάξει τίποτα» πρόσθεσε.