Νέα δώρα για την οικονομική ολιγαρχία φέρνει το αναπτυξιακό νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή. Με ένα πλούσιο μενού ενισχύσεων, ολοκληρώνεται το θεσμικό πλαίσιο για το ξεκοκάλισμα των 30,5 δισ. του Ταμείου Ανάκαμψης.

Η ανάπτυξη πρώτα

Την ώρα που τα δημόσια νοσοκομεία βρίσκονται σε τραγική κατάσταση και καθημερινά μετράμε εκατόμβες εξαιτίας της διάλυσης του Εθνικού Συστήματος Υγείας, την ώρα που η κατάσταση με τα μέτρα κατά της πανδημίας έχει ξεφύγει, το πρώτο νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση στη Βουλή για το 2022 είναι το νέο αναπτυξιακό, με τίτλο «Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη» το οποίο αναμένεται εντός των ημερών να ψηφιστεί.

Με βασικό μοχλό το ψευδοαφήγημα, (επίσημα στοιχεία το διαψεύδουν*), ότι η ελληνική οικονομία στα τέλη του 2019 ήταν σε φάση ανάκαμψης «με επιστροφή της εμπιστοσύνης των επιχειρήσεων και καταναλωτών στα προ του 2010 επίπεδα και με σταθερή αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος, των επενδύσεων και της κατανάλωσης» (σελ.99 του σ.ν) η οποία ανακόπηκε από την πανδημία, η κυβέρνηση ολοκληρώνει το θεσμικό πλαίσιο για το «ξεκοκάλισμα» των (30,5 δισ. ευρώ! ) από τις μεγάλες έως πολύ μεγάλες επιχειρήσεις.

Το «πρασίνισμα» της ολιγαρχίας

Οι «πυλώνες» πάνω στους οποίους στηρίχτηκε το νέο αναπτυξιακό νομοσχέδιο, σύμφωνα με έμπειρους αναλυτές των νομοθετικών μαγειρείων της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι η περιβόητη Έκθεση της Επιτροπής Πισσαρίδη (Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία), και το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Ελλάδα 2.0), δηλαδή, η γνωστή νεοφιλελεύθερη συνταγή περί ανάπτυξης η οποία θα προέλθει από την ευελιξία (απορρύθμιση) της αγοράς εργασίας και τη διοχέτευση των δημοσίων πόρων στους ιδιώτες.

Σε αντίθεση με προηγούμενους αναπτυξιακούς νόμους, όπου οι ενισχύσεις είχαν έναν οριζόντιο χαρακτήρα, (γενική επιχειρηματικότητα, ίδρυση νέων μικρομεσαίων επιχειρήσεων, επενδύσεις καινοτομικού χαρακτήρα για ΜΜΕ, μηχανολογικού εξοπλισμού , επενδύσεις μείζονος σημασίας, κλπ.), στο εν λόγω νομοσχέδιο προβλέπονται 13 καθεστώτα ενισχύσεων σε συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας.

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς οικονομικός αναλυτής για να αντιληφθεί ότι τα περισσότερα από αυτά: (Πράσινη μετάβαση, ψηφιακός και τεχνολογικός μετασχηματισμός, Τουριστικές επενδύσεις, Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση, Έρευνα και Εφαρμοσμένη Καινοτομία), απευθύνονται σχεδόν αποκλειστικά στις μεγάλες επιχειρήσεις.

Ήδη γνωρίζουμε άλλωστε ότι πίσω από την πολυδιαφημισμένη «Πράσινη Μετάβαση» και τη «Δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση» κρύβεται το «πρασίνισμα» (greenwashing) της επιχειρηματικής ελίτ των μεγάλων φωτοβολταϊκών πάρκων στη Β Α Μακεδονία, και των εκατοντάδων ανεμογεννητριών σε Εύβοια, Κυκλάδες, Ήπειρο κλπ.

Δώρα στους «εθνικούς πρωταθλητές»

Επίσης, το γεγονός ότι με το άρθρο 29 ο νομοθέτης ορίζει ότι ο ετήσιος καθορισμός του μέγιστου ποσού που θα χορηγείται ανά καθεστώς ενίσχυσης διενεργείται με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Οικονομικών, ενισχύει τις εκτιμήσεις ότι τα κονδύλια του αναπτυξιακού πακέτου, θα κατευθυνθούν ως «κίνητρα» πόρων προς… συγκεκριμένα συμφέροντα, δηλαδή τους λεγόμενους «εθνικούς πρωταθλητές»!

Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι, στις πρόνοιες του νέου νόμου για τον τουρισμό περιλαμβάνονται ξενοδοχεία τουλάχιστον τριών αστέρων, ενώ αρχικά ήταν τεσσάρων αστέρων. Μετά από έντονες αντιδράσεις στον κλάδο του τουρισμού, παρενέβη ο Βασίλης Κικίλιας ζητώντας την ένταξη των ξενοδοχείων τριών αστεριών. «Η κυβέρνηση ακούει την αγορά» είπε ο κ. Κικίλιας μετά τη σχετική διόρθωση, ωστόσο ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων επανήλθε με επιστολή του προς τους συναρμόδιους υπουργούς, επισημαίνοντας ότι τουρισμός δεν είναι μόνο τα ξενοδοχεία αλλά είναι και άλλες επιχειρήσεις, όπως ξενοδοχεία 1,2 αστέρων, ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα, ταξιδιωτικά γραφεία, λεωφορεία, σκάφη αναψυχής κλπ. Στη συνέχεια, όμως, φαίνεται πως «κουφάθηκε» η κυβέρνηση, γιατί κανένα από αυτά δεν συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο.

Ριγμένες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Βέβαια, οι ευεργετικές διατάξεις του νόμου δεν μπορεί να αφορούν τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όπως άλλωστε και η ενίσχυση για τον ψηφιακό τεχνολογικό μετασχηματισμό, εκτός κι αν η κυβέρνηση των αρίστων έχει την εντύπωση ότι η πλειοψηφία των ελληνικών μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων είναι σε θέση να κάνουν χρήση της «Βιομηχανίας 4.0» (Κυβερνο-Φυσικά Συστήματα, που περιλαμβάνουν το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT), το Υπολογιστικό Νέφος (cloud computing ) και τα γνωστικά υπολογιστικά συστήματα (Cognitive Computing) με έμφαση στην Τεχνητή Νοημοσύνη (Α.Ι).

Ο πρώτος νόμος που θα ψηφιστεί μέσα στο 2022, είναι φανερό ότι μετατοπίζει την ανάπτυξη υπέρ των μεγάλων επιχειρήσεων, σε βάρος των μικρομεσαίων, και της αύξησης της απασχόλησης, καθώς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι αυτές που δημιουργούν το μεγαλύτερο μέρος των νέων θέσεων εργασίας στην Ελλάδα.

Με αυτό το νομοσχέδιο ολοκληρώνεται το θεσμικό πλαίσιο προώθησης των μεγάλων συμφερόντων που φαίνεται μεθοδικά να προωθεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Προηγήθηκε, άλλωστε, ο νόμος για τις Στρατηγικές Επενδύσεις (ν.4864/2021), που ψηφίστηκε μέσα στον Δεκέμβριο με τον οποίο δόθηκαν αποικιοκρατικού τύπου κίνητρα στις χαρακτηρισμένες ως στρατηγικές επενδύσεις κατά παρέκκλιση κάθε πολεοδομικής και περιβαλλοντικής νομοθεσίας, τις οποίες οφείλει να τηρεί ο κάθε πολίτης της χώρας αλλά όχι ο στρατηγικός επενδυτής.

(*) (επενδύσεις ως ποσοστό % ΑΕΠ) 11% το 2016, 11,8% το 2017, 11,1% το 2018, 10,6% το 2019 και 11,7% το 2020 δηλ. σταθερά κάτω του 50% του Κοινοτικού μέσου όρου!

Αντίστοιχα οι άμεσες ξένες επενδύσεις ως % ΑΕΠ ανήλθαν σε μόλις 1,4% το 2016, 1,7% το 2017, 1,9% το 2018, 2,4% το 2019 και 1,8% το 2020.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

You missed

Άσχετα εάν κάποιος θεωρεί τον Άρμστρονγκ, ως αξιόπιστο αναλυτή ή όχι καθώς βαρύνεται με πολλές κατηγορίες ακόμη και για απάτες, εντούτοις αυτά που λέει έχουν μια συγκεκριμένη συνάφεια με την σημερινή οικονομική πραγματικότητα. Σε ερώτηση εάν η αμερικανική κυβέρνηση θα μπορούσε να χρεωκοπήσει εάν οι χώρες σε όλο τον κόσμο να σταματήσουν να το αγοράζουν απάντησε: «Νομίζω ότι οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να χρεωκοπήσουν από το 2025 και μετά , αλλά πιθανότατα ταυτό θα γίνει ο 2027. Δεν είναι όμως μόνο οι Ηνωμένες Πολιτείες. Η Ευρώπη βρίσκεται στην ίδια βάρκα. Το ίδιο και η Ιαπωνία. Γι’ αυτό χρειάζονται πόλεμο. Νομίζουν ότι πηγαίνοντας σε πόλεμο, αυτή είναι η καλύτερη δικαιολογία για την αθέτηση του χρέους. Απλώς δεν θα πληρώσουν την Κίνα. Αν προσπαθήσουν να πουλήσουν το χρέος τους – καλή τύχη. Δεν το εξαργυρώνουμε. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ευρώπη. Έτσι, μόλις συμβεί αυτό, μπαίνεις σε πόλεμο, αυτή είναι η δικαιολογία τους για να καταρρεύσει όλο αυτό το χρέος, το οποίο πλήττει τις συντάξεις κ.λπ. Τότε θα μπορέσουν να κατηγορήσουν τον Πούτιν. Είναι το ίδιο πράγμα που έκανε ο Μπάιντεν όταν είπε ότι ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ είναι αποτελέσματα του Πούτιν. Στη συνέχεια, με όλο το CBDC (το ψηφιακό νόμισμα της κεντρικής τράπεζας) το ΔΝΤ έχει ήδη ολοκληρώσει το ψηφιακό του νόμισμα και θέλουν αυτό να αντικαταστήσει το δολάριο ως αποθεματικό νόμισμα για όλο τον κόσμο. . . Αυτοί οι άνθρωποι προσπαθούν απεγνωσμένα να κρατηθούν στην εξουσία. Κανείς δεν θέλει να τα παρατήσει». Σε ερώτηση τι πρέπει να κάνει τώρα ο απλός άνθρωπος ο Άρμστρονγκ είπε με : «Νομίζω ότι χρειάζεστε, με ασφάλεια, προμήθεια τροφίμων δύο ετών. . . .Αυτό έχω. Δεν είναι μόνο ότι οι τιμές θα ανέβουν, αλλά κυρίως επειδή θα υπάρξουν ελλείψεις. Τότε, δεν ξέρετε τι θα κάνουν με το νόμισμα. . . . Θα κάνουν ό,τι πρέπει για να επιβιώσουν. Αυτό κάνουν πάντα οι κυβερνήσεις». Ο Άρμστρονγκ έχει πει εδώ και καιρό ότι οι άνθρωποι θα αγοράζουν χρυσό και ασήμι όταν η πίστη στην κυβέρνηση καταρρεύσει. Αυτό ακριβώς βλέπει ο Άρμστρονγκ σε όλο τον κόσμο σήμερα. Ο χρυσός αναπηδά γύρω από το επίπεδο των 2.300 δολαρίων και ο Άρμστρονγκ βλέπει “ένα νέο ράλι χρυσού και αργύρου έρχεται σύντομα”. Πιο συγκεκριμένα η τιμή του χρυσού από τα 1.200 περίπου δολάρια η ουγγιά που ήταν το 2016 έχει φτάσει πλέον να διαπραγματεύεται στα 2.400$ και αυτό με συνεχείς τάσεις ανόδου. Ο πόλεμος έρχεται επίσης αργά αλλά σταθερά με την ανακοίνωση ότι η Ουκρανία θα ενταχθεί στο ΝΑΤΟ. Όταν ξεκινήσει ο επόμενος πόλεμος, ο Άρμστρονγκ προειδοποιεί: «Θα πρέπει να παρακολουθείτε την τράπεζα γιατί τα μακροπρόθεσμα επιτόκια θα αυξηθούν. Κανείς δεν θα θέλει να αγοράσει κρατικό χρέος». Ο Άρμστρονγκ προβλέπει επίσης μια μεγάλη στροφή στις 7 Μαΐου της επόμενης εβδομάδας. Ο Άρμστρονγκ προβλέπει ότι μια ύφεση θα ξεκινήσει τότε και θα συνεχιστεί μέχρι το 2028. Το ΑΕΠ θα συνεχίσει να μειώνεται και ο πληθωρισμός θα συνεχίσει να αυξάνεται. Βέβαια ο ίδιος είχε προχωρήσει και σε άλλες προβλέψεις στο παρελθόν οι οποίες δεν επιβεβαιώθηκαν,. Άσχετα όμως από τις ημερομηνίες το γενικότερο πλαίσιο με το αμερικανικό χρέος και κατά το πόσο αυτό συνδέεται με την κατάσταση στις σχέσεις ΗΠΑ και Ρωσίας αλλά και το ψηφιακό νόμισμα δεν μπορεί να απορριφθεί ως μη ρεαλιστικό.

Translate »