Ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος είναι από τους πιο παλαιούς έγκριτους ποινικολόγους της Ελλάδος! Ο οποίος έχει διαχειριστεί πολλάκις κορυφαίες νομικές υποθέσεις και οι οποίες είχαν απασχολήσει το Πανελλήνιο! Είναι γιος του Παυσανία Λυκουρέζου, ο οποίος διετέλεσε Υπουργός Εσωτερικών της κυβέρνησης Αλέξανδρου Παπάγου (1952-1955) του “Ελληνικού Συναγερμού”, του δεξιού συντηρητικού πολιτικού κόμματος στην χώρα μας! Συνέχεια του “Ελληνικού Συναγερμού” αποτέλεσε η Εθνική Ριζοσπαστική Ένωση (ΕΡΕ) και την οποία ίδρυσε τον Ιανουάριο του 1956 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής! Ο ίδιος πολιτικός μετά την πτώση της Δικτατορίας των Συνταγματαρχών (1967-1974) μετονομάζει την ΕΡΕ σε Νέα Δημοκρατία!
Ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος διετέλεσε σύμβουλος του Πρωθυπουργού Γεωργίου Ράλλη (1980-1981) και στη συνέχεια στις εκλογές της 9/4/2000 εξελέγη Βουλευτής στην Α’ Περιφέρεια Αθηνών με την Ν.Δ. Μετά την καθιέρωση του “ασυμβίβαστου”, επέλεξε να μην πολιτευτεί στις εκλογές της 7/3/2004. Τον Ιούλιο του 2004 εξελέγη στην Κεντρική Επιτροπή της Ν.Δ! Της Ν.Δ του Κώστα Καραμανλή!
Αξιομνημόνευτη υπήρξε η στάση του Αλέξανδρου Λυκουρέζου στους βομβαρδισμούς της Γιουγκοσλαβίας, όπου κατά τη διάρκειά τους, επισκέφτηκε 6 φορές το Βελιγράδι, συγκεντρώνοντας το αναγκαίο υλικό και στις 10/5/1999 κατέθεσε μήνυση στο Διεθνές ποινικό Δικαστήριο της Χάγης εναντίον της πολιτικής και στρατηγικής ηγεσίας του ΝΑΤΟ για εγκλήματα πολέμου!
Ποινικές ευθύνες πολιτικών αναγνωρίζει ο Λυκουρέζος για την τραγωδία των Τεμπών…
Αυτή λοιπόν η εξέχουσα προσωπικότητα της ελληνικής κοινωνίας, αυτός ο πολιτικοποιημένος επιστήμονας, αυτός της “γαλάζιας παράταξης”, διαχρονικά, συγκλονισμένος από την τραγωδία των Τεμπών, σε πρωινή εκπομπή Συστημικού τηλεοπτικού σταθμού, πριν λίγες ημέρες αναγνώρισε ποινικές ευθύνες σε πολιτικά πρόσωπα, λέγοντας ακριβώς μεταξύ άλλων:
«…αναμφισβήτητα μπορεί να έχει και θα διερευνηθούν εάν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για ενδεχόμενο δόλο, βαριά ή συνειδητή αμέλεια οπότε θα κριθεί εάν αυτοί οι υπεύθυνοι όφειλαν ή θα μπορούσαν να έχουν προβλέψει ατύχημα και θανάτους επιβατών ή βλάβη της υγείας τους από την έλλειψη της τηλεδιοίκησης και της σηματοδότησης που οφείλεται στην μη εφαρμογή και υλοποίηση της συμβάσης 717. Καλά έκανε ο κ. Ντογιάκος και πήγε την έρευνα 17 χρόνια πίσω, αλλά μην ξεχνάμε ότι στο ποινικό δίκαιο υπάρχουν και οι παραγραφές. Παραγραφή για πλημμελήματα ή κακουργήματα. Εάν έχουμε κατηγορίες για ενδεχόμενο δόλο θα έχουμε παραγραφές για κακουργήματα που καλύπτουν 15-18 χρόνια… Είναι η ευθύνη των πολιτικών προσώπων και των κρατικών αξιωματούχων, και να μην αποκλείεται ότι είναι ενδεχόμενο, η ανάκριση που θα γίνει σε όλο το βάθος και προς πάσα κατεύθυνση ότι μπορεί να εντοπίσει και άλλα αδικήματα, παράβαση καθήκοντος ή ενδεχομένως απιστία σε σχέση με την διαχείριση των κονδυλίων που είχαν δοθεί από την Ευρώπη ή τον κρατικό προϋπολογισμό… Συνεπώς, το έργο της ανάκρισης ίσως είναι πολύ μεγάλο και πολυεπίπεδο. Πιστεύω θα φτάσει μέχρι τη ρίζα του κακού. Όσο είναι δυνατόν να διατυπωθούν ποινικές διώξεις για κακουργήματα ή όχι, θα υπάρξουν και θα προχωρήσουν οι δικαστές αυτή την πρωτοβουλία…»!
Ποινικές ευθύνες δεν έχουν τα κυβερνητικά πρόσωπα;
Αλλ΄ όμως θυμηθείτε τι ακριβώς έλεγα – ενδεχομένως πρώτος ή από τους πρώτους – πως δηλαδή θα πρέπει να αποδοθούν και ποινικές ευθύνες στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον πρώην (πλέον) Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή για την πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών!
Διαβάστε παρακάτω απόσπασμα από αυτό το άρθρο μου στις 5 Μαρτίου 2023:
Τι σημαίνει πολιτική ευθύνη; Πολιτική ευθύνη όπως συνέβη και στην πολύνεκρη τραγωδία στο Μάτι; Όταν πολιτικά εγκληματικά λάθη στοιχίζουν δεκάδες ανθρώπινες ζωές;
Σε αυτήν την περίπτωση δεν υπάρχουν ποινικές ευθύνες; Αυτές θα μείνουν μόνο στο σιδηροδρομικό υπάλληλο, εν έτει 2023;
Η εισαγγελική έρευνα που διατάχτηκε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών με την μορφή της κατεπείγουσας, θα προχωρήσει και στις ποινικές ευθύνες του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών;
Όταν οι αποκαλύψεις καθημερινά αυξάνουν και αποκαλύπτεται, πώς και ο Προαστιακός έχει προβλήματα ασφάλειας από το σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι το αεροδρόμιο; Δηλαδή μια διαδρομή όπου μετακινούνται καθημερινά χιλιάδες άνθρωποι, μεταξύ αυτών και ξένοι επισκέπτες της Αθήνας;
Όταν στην τραγική επιβατική αμαξοστοιχία υπήρχαν γκράφιτι, που σημαίνει ότι στα μηχανοστάσια η φύλαξη των συρμών είναι ελλιπής και μπορεί να έχει πρόσβαση κάθε διαταραγμένο μυαλό;
Αλλά ας επιστρέψουμε στην πολιτική ευθύνη, αυτήν που ανέλαβε ο Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέως και ο οποίος μάλλον νομίζει ότι “καθάρισε”! Όταν όμως έχουμε δεκάδες νεκρούς, τότε υπάρχει και ποινική ευθύνη πέραν της πολιτικής! Πολιτική και μόνο ευθύνη, είναι όπως αυτή που ανέλαβε ο πρώην Γραμματέας του Πρωθυπουργού Γρηγόρης Δημητριάδης και ο οποίος παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη των υποκλοπών – παρακολουθήσεων των τηλεφώνων πολιτικών, δημοσιογράφων και λοιπών πολλών!
Και μετά όλων αυτών, ο Πρωθυπουργός είναι στο απυρόβλητο; Δεν ακούει, δεν βλέπει, δεν γνωρίζει; Μα αυτός δεν είναι Πρωθυπουργός;
Προπαγανδιστές και κατασκευαστές της είδησης, οι σκοταδιστές των ΜΜΕ…
Πάντα η ελευθερία του Τύπου και γενικότερα των ΜΜΕ στην μεταπολιτευτική Ελλάδα ήταν προβληματική! Αλλά ιδιαίτερα στα χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η Ελευθερία του Τύπου και των ΜΜΕ “δολοφονήθηκε”, με τις λίστες Πέτσα της τρομοκράτησης του λαού, με τις ανεξιχνίαστες δολοφονίες και δημοσιογράφων που τα ΜΜΕ ξεχνούν και προσπερνούν γρήγορα προβάλλοντας άλλα υποδεέστερα ζητήματα!
Όπου τα Συστημικά κανάλια Πανελλήνιας εμβέλειας παπαγαλίζουν ότι ακριβώς εξυπηρετεί την κυβέρνηση Μητσοτάκη!
Αυτά τα φιλοκυβερνητικά Μέσα ξέχασαν γρήγορα τον Covid-19 όταν η κυβέρνηση έπρεπε να αποπροσανατολίσει τον λαό, επειδή “έπρεπε” να πάρει πίσω την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού! Έτσι στα γρήγορα “θεραπεύτηκε” ο Covid-19!
Ακολούθως το ενδιαφέρον τους στράφηκε στην εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, όπου έφταιγε η Ρωσία που εισέβαλε σε μια ελεύθερη χώρα! Όμως, όπως και με τον Covid-19, έτσι και εδώ απαγορεύτηκε να ακουστεί η αντίθετη άποψη! Δεν έπρεπε να ενημερωθεί ο λαός μας τους λόγους που η Ρωσία επιτέθηκε στην Ουκρανία! Όπως “ξέχασαν” τα Συστημικά Μέσα να αναφερθούν στο 1999, τότε που οι Αμερικανικές και Νατοϊκές στρατιωτικές δυνάμεις ισοπέδωσαν και διαμέλισαν μια άλλη ελεύθερη χώρα, την Γιουγκοσλαβία, χωρίζοντας τις βόμβες σε “κακές” (Ρωσία) και “καλές” (Δύση)!
Ακολούθως έπρεπε τα βλέμματα του ελληνικού λαού να μην βλέπουν τα οικονομικά σκάνδαλα των αγαπημένων κυβερνητικών παιδιών, δεν έπρεπε να θυμούνται τα χαράτσια της ΔΕΗ, τις αυξήσεις των ειδών πρώτης ανάγκης, του πετρελαίου θέρμανσης κίνησης και της βενζίνης!
Έτσι επί πολλές εβδομάδες είχαν ως πρώτο θέμα τους στα δελτία ειδήσεων τα εγκλήματα της Πάτρας, του Λιγνάδη, των Γλυκών Νερών και πάει λέγοντας!
Σε αυτό το σκοτεινό πλαίσιο κινούνται τα τελευταία χρόνια και οι δημοσκοπήσεις στην Πατρίδα μας, αφού τις παραγγέλλουν και τις πληρώνουν οι μεγαλοεπιχειρηματίες – μεγαλοεργολάβοι ιδιοκτήτες των Συστημικών τηλεοπτικών σταθμών! Και τις οποίες τις ανακοινώνουν οι μεγαλόσχημοι δημοσιογράφοι αυτών των καναλιών με περισπούδαστη ανάλυση!
Χαμηλές “πτήσεις” για ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ…
Αλλά και αυτές οι τελευταίες δημοσκοπήσεις παρουσιάζουν το πολιτικό τέλος της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, ως αποτέλεσμα της πολύνεκρης τραγωδίας των Τεμπών, που έχει ξεσηκώσει την ελληνική κοινωνία, ως η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της λαϊκής οργής!
Στις οποίες δημοσκοπήσεις οι ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών επιμερίζεται, τόσο στη ΝΔ, όσο και στην προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με Πρωθυπουργό τον Πρόεδρό του Αλέξη Τσίπρα!
Αφού φαίνεται πλέον, ότι ο ελληνικός λαός γνωρίζει για την οδηγία της ΕΕ περί “της δημιουργίας ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου” και η οποία έπρεπε να εκπληρωθεί από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ μέχρι τις 16 Ιουνίου 2015 και την οποία δεν εκπλήρωσε ούτε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ούτε η κυβέρνηση της ΝΔ! Η οποία οδηγία εάν είχε εφαρμοστεί δεν θα είχαμε το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη και που η μη εφαρμογή της επέφερε την παραπομπή της Ελλάδος στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενώσεως πριν λίγες ημέρες!
Αλλά τι ακριβώς αποτελέσματα βγάζει ο MRB για λογαριασμό του OPEN και η PRORATA για λογαριασμό του ATTICA;
Η ΝΔ βρίσκεται στο 27,4% και 28,5% αντίστοιχα. Ο ΣΥΡΙΖΑ στο 24,5% και 26%. Το ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ στο 9% και 9,5%. Με μικρότερα ποσοστά το ΚΚΕ (5,1% και 5%), η Ελληνική Λύση – Κυριάκος Βελόπουλος (4,5% και 3,5%), το ΜεΡΑ25 (3,9% και 3%), το κόμμα “Έλληνες” (4% και 2,5%)! Με την αδιευκρίνιστη ψήφο και το “άλλο κόμμα” να αγγίζει το 20+%!
Ωστόσο κατά την άποψή μου καθώς και την εκτίμησή μου, τα ποσοστά της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ θα είναι ακόμη πιο χαμηλά!
Εκτίμηση και πρόβλεψη των προσεχών πολιτικών εξελίξεων…
Εν τούτοις, πάλι θεωρώ πως πρέπει να σας θυμίσω, τι έγραψα μεταξύ άλλων σε πρόσφατο άρθρο μου (13/3/2023):
Οδηγούμαστε σε συνεχείς εκλογικές αναμετρήσεις, και οι οποίες θα επιφέρουν συθέμελες αλλαγές στη ΝΔ, το ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ!
Αφού όλοι τους θα είναι χαμένοι! Η ΝΔ κατά την εκτίμησή μου δεν θα συγκεντρώσει εκλογικά ποσοστά της τάξεως άνω του 25% και έτσι θα τεθεί θέμα αρχηγίας στο κόμμα! Που όπως εκτιμώ, επόμενος Πρόεδρος της ΝΔ θα είναι ο Καραμανλικός Νίκος Δένδιας και ο οποίος θα γίνει Πρωθυπουργός με την λήξη της θητείας Κώστα Καραμανλή ως Πρωθυπουργός Οικουμενικής κυβερνήσεως!
Θα υπάρξει βέβαια ζήτημα αρχηγίας και στον ΣΥΡΙΖΑ, αφού ο επί 4 χρόνια δεύτερος Αλέξης Τσίπρας δεν μπόρεσε να προσπεράσει τον χειρότερο Πρωθυπουργό της Μεταπολιτεύσεως!
Επίσης στο ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, εάν τα ποσοστά του κυμανθούν στο 10%, και που θα είναι πέραν των επιθυμιών και προσδοκιών που έφερε η νίκη Νίκου Ανδρουλάκη στις εσωκομματικές εκλογές του Κινήματος, τότε θα αρχίσει η γκρίνια και η αμφισβήτηση του προσώπου Ανδρουλάκη, αφού στις εκλογές του 2019 η Φώφη Γεννηματά πήρε 8,1%!
Υπάρχουν ποινικές ευθύνες πολιτικών και καταλληλότερος Πρωθυπουργός ο “κανένας”…
Να ολοκληρώσω όμως με την τελευταία δημοσκόπηση που διενεργήθηκε από την Alco για λογαριασμό του Alpha και η οποία δεν διαφέρει από τις δυο παραπάνω σε σχέση με τα ποσοστά των κομμάτων!
Ωστόσο σε αυτήν τη δημοσκόπηση που διεξήχθη από τις 13 έως τις 17 Μαρτίου 2023, έχουμε σπουδαία ευρήματα, και στα οποία οι συμμετέχοντες τοποθετήθηκαν για τις ευθύνες του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών! Όπου οι πολίτες απάντησαν:
- ΟΣΕ: Ναι 95%, όχι 5%, 2% ΔΞ/ΔΑ.
- Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι 91%, όχι 7%, 2% ΔΞ/ΔΑ.
- Κώστας Αχ. Καραμανλής: Ναι 90%, όχι 6%, 4% ΔΞ/ΔΑ.
- Όλες οι κυβερνήσεις: Ναι 87%, όχι 9%, 4% ΔΞ/ΔΑ.
- Η σημερινή κυβέρνηση: Ναι 86%, όχι 9%, 5% ΔΞ/ΔΑ.
- Hellenic Train: Ναι 77%, όχι 5%, 18% ΔΞ/ΔΑ.
Επίσης το 52% των ερωτηθέντων κρίνει ότι δεν ήταν ειλικρινής η συγνώμη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για το δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ 36% θεωρεί ότι ήταν ειλικρινής, ποσοστό 12% δεν ξέρει/δεν απαντά.
Σημαντική επίσης πτυχή αυτής της δημοσκοπήσεως και η ευκαιρία που δίνεται στον “κανένα” για τον καταλληλότερο Πρωθυπουργό, που καταγράφεται στο 36%!!