Ο αρχιτέκτονας ψηφιακών ταυτοτήτων της Ινδίας λέει σε ένα πάνελ του ΔΝΤ ότι «όλοι πρέπει να έχουμε μια ψηφιακή ταυτότητα, έναν τραπεζικό λογαριασμό και ένα smartphone, καθώς αυτά είναι τα εργαλεία του Νέου Κόσμου για την ψηφιακή δημόσια υποδομή». Μιλώντας σε πάνελ σχετικά με την Ψηφιακή Δημόσια Υποδομή (DPI) (αναζήτησε το βίντεο στο youtube) κατά την διάρκεια των εαρινών συνεδριάσεων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) στις 14 Απριλίου 2023, ο συνιδρυτής της Infosys και πρώην πρόεδρος της Μοναδικής Αρχής Ταυτοποίησης της Ινδίας (UIDAI), Nandan Nilekani, είπε ότι για να δημιουργήσουν τα έθνη το DPI τους, θα χρειαστούν τρία πράγματα.

«Σκέφτεστε, ποια είναι τα εργαλεία του (Θαυμαστού) Νέου Κόσμου; Όλοι πρέπει να έχουν ψηφιακή ταυτότητα. Όλοι πρέπει να έχουν τραπεζικό λογαριασμό. Όλοι πρέπει να έχουν ένα smartphone. Τότε, όλα μπορούν να γίνουν. Όλα τα άλλα χτίζονται πάνω σε αυτήν την βάση».

Η ιδέα πίσω από τις ψηφιακές ταυτότητες είναι αρκετά απλή. Όλα τα δεδομένα που συλλέγονται από κάθε διαδικτυακή αλληλεπίδραση που κάνετε με τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα πηγαίνουν, με την βοήθεια έξυπνης Τεχνητής Νοημοσύνης, στην διαμόρφωση της ψηφιακής σας ταυτότητας. Αυτά τα δεδομένα μπορεί να περιλαμβάνουν: Ιστορικό αναζήτησης / Αλληλεπιδράσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης / Διαδικτυακά προφίλ / Τοποθεσία συσκευής / Ιατρικά αρχεία / Οικονομική ενημερότητα / Νόμιμα έγγραφα / Κι άλλα προσωπικά δεδομένα, θρησκευτικά, ιατρικά, οικογενειακά…

«Με μερικές τροποποιήσεις κώδικα, το blockchain μπορεί να καταστραφεί από εξουσιαστές για να δημιουργήσουν συστήματα υποδούλωσης κοινωνικής πίστωσης. Εάν οι παγκόσμιες κυβερνήσεις νομοθετήσουν την τεχνολογία κρυπτογράφησης για τους δικούς τους σκοπούς και διαστρεβλώσουν τους μηχανισμούς συναίνεσης για τα δικά τους κεντρικά συστήματα υποδούλωσης, θα καταλήξουμε σε ψηφιακά νομίσματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναντίον των ανθρώπων του κόσμου» προειδοποίησε ο Trent Lipinski στην Coin Telegraph.

«Αυτό στο οποίο θα οδηγήσει η Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση είναι μια συγχώνευση των φυσικών, ψηφιακών και βιολογικών μας ταυτοτήτων» -Klaus Schwab, WEF

«ΛΑΘΕ ΒΙΩΣΑΣ» -ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ

Βγείτε εκτός γραμμής και κάθε αλληλεπίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην οποία συμμετέχετε, κάθε δεκάρα που ανταλλάσσετε και κάθε κίνηση που κάνετε μπορεί να (και θα) χρησιμοποιηθεί εναντίον σας. Κάθε κλικ, σχόλιο και κοινή χρήση που κάνετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάθε οικονομική συναλλαγή που διεκπεραιώνετε. Η τοποθεσία σας και το μέρος που ταξιδεύετε. Τι αγοράζετε και τι πουλάτε. Τα προσωπικά σας δεδομένα υγείας και τα ιατρικά αρχεία σας. Οι ιστότοποι που επισκέπτεστε. Η συμμετοχή σας σε δημόσιες λειτουργίες (ψηφοφορία, φόροι, επιδόματα κ.λπ.). Πόση ενέργεια καταναλώνετε κι άλλα… Έτσι, η ψηφιακή σας ταυτότητα γίνεται ένας απολογισμός της κοινωνικής σας συμπεριφοράς, ο οποίος μπορεί να ελεγχθεί, να κατευθυνθεί, να διαστρεβλωθεί…

«Η ψηφιακή ταυτότητα καθορίζει σε ποια προϊόντα, υπηρεσίες και πληροφορίες μπορούμε να έχουμε πρόσβαση ή, αντίθετα, τι είναι απαγορευτικό για εμάς. Με άλλα λόγια, θα υπάρχει ένα σύστημα τάξης όπου οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση σε προνομιακές πληροφορίες, προϊόντα ή υπηρεσίες με βάση τα δεδομένα που καταγράφονται στην ψηφιακή τους ταυτότητα. Το Διαδίκτυο των Σωμάτων μπορεί να προκαλέσει καινοτομίες στην ιατρική γνώση ή θα μπορούσε να επιτρέψει μια κατάσταση επιτήρησης άνευ προηγουμένου εισβολής και συνέπειας» -έκθεση RAND Corporation

Η συντονιστής και παρουσιάστρια του CNN International Julia Chatterley συμφώνησε με τον Nilekani. Η ψηφιακή ταυτότητα περιλαμβάνει όλα όσα σας κάνουν μοναδικούς στον ψηφιακό χώρο, συμπεριλαμβανομένης της συμπεριφοράς σας. Είναι ένα σύστημα που μπορεί να ενοποιήσει όλα τα προσωπικά σας δεδομένα, ποιους ιστότοπους επισκέπτεστε, τις ηλεκτρονικές σας αγορές, τα αρχεία υγείας, τι δημοσιεύετε και τι σχολιάζετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με μια έκθεση πληροφοριών για την ψηφιακή ταυτότητα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) από το 2018:

«Αυτή η ψηφιακή ταυτότητα καθορίζει σε ποια προϊόντα, υπηρεσίες και πληροφορίες θα μπορείτε να έχετε πρόσβαση ή αντίθετα, τι είναι κλειστό για εσάς».

Η ψηφιακή ταυτότητα είναι επίσης το κλειδί για την κυκλοφορία του ψηφιακού νομίσματος της Κεντρικής Τράπεζας (CBDC). Όλοι οι δρόμοι οδηγούν σε ένα σύστημα κοινωνικής πίστης όπου οι συμπεριφορές των πολιτών μπορούν να παρακολουθούνται και να χειραγωγούνται με ψηφιακά μέσα.

>Δεν εμφανίστηκες για την τελευταία υποχρεωτική ιατρική πράξη σου; Δεν μπορείς να πας σχολείο ή να μπεις σε παντοπωλείο.

>Θέλεις να οδηγήσεις σε κάποιο μέρος εκτός της 15λεπτης πόλης σου περισσότερες φορές από όσες επιτρέπεται σε ένα χρόνο; Αυτό θα σου κοστίσει.

>Επικρίνεις τις μη εκλεγμένες παγκοσμιοποιητικές πολιτικές; Διαδίδεις “παραπληροφόρηση”, που θεωρείται πως είναι επικίνδυνο για την δημοκρατία/κράτος; Θα τιμωρηθείς.

>Αγόρασες πολύ κρέας ή κατανάλωσες πολύ βενζίνη; “Λυπούμαστε, έχετε φτάσει το όριο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και δεν θα μπορείτε να συνεχίσετε με το αυτοκίνητο για τον υπόλοιπο μήνα, διαφορετικά ένα βαρύ πρόστιμο θα αφαιρεθεί αυτόματα από το προγραμματιζόμενο CBDC από το ψηφιακό σας πορτοφόλι.”

Σύμφωνα με την Ετήσια Οικονομική Έκθεση 2021 της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών (BIS):

«Ο προσδιορισμός σε κάποιο επίπεδο είναι κεντρικός στο σχεδιασμό των CBDC. Αυτό απαιτεί ένα CBDC που να βασίζεται σε λογαριασμό και τελικά να συνδέεται με μια ψηφιακή ταυτότητα.» Επιπλέον, «Ο πιο πολλά υποσχόμενος τρόπος παροχής χρημάτων από την κεντρική τράπεζα στην ψηφιακή εποχή είναι ένα CBDC που βασίζεται σε λογαριασμούς και βασίζεται σε ψηφιακό αναγνωριστικό με την συμμετοχή του επίσημου τομέα».

Αυτό σημαίνει ότι τα CBDC, από το σχεδιασμό τους, δεν επιτρέπουν ανώνυμες συναλλαγές καθώς απαιτούν ψηφιακό αναγνωριστικό για να λειτουργήσουν. Εκτός από την απουσία πλήρους ανωνυμίας συναλλαγών, η δυνατότητα προγραμματισμού είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό που διαχωρίζει τα φυσικά μετρητά από το CBDC.

Μιλώντας σε ένα στρογγυλό τραπέζι υψηλού επιπέδου για το CBDC στην Ουάσιγκτον, τον Οκτώβριο του 2022, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΔΝΤ και πρώην αναπληρωτής διοικητής της Λαϊκής Τράπεζας της Κίνας (PBoC) Bo Li είπε:

“Το CBDC μπορεί να επιτρέψει στις κυβερνητικές υπηρεσίες και στους φορείς του ιδιωτικού τομέα να προγραμματίσουν -να δημιουργήσουν έξυπνες συμβάσεις- – για να επιτρέψουν στοχευμένες λειτουργίες πολιτικής. Για παράδειγμα, πληρωμή κοινωνικής πρόνοιας, κουπόνια κατανάλωσης ή κουπόνια τροφίμων. Με τον προγραμματισμό του CBDC, αυτά τα [sic] χρήματα μπορούν να στοχευτούν με ακρίβεια για το είδος των ανθρώπων που μπορούν, που τους επιτρέπεται να τα κατέχουν και για ποιου είδους χρήση μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτά τα χρήματα», δήλωσε ο Li.

Τελικά, ένα CBDC συνδεδεμένο με ψηφιακό αναγνωριστικό θα επιτρέψει στις κυβερνήσεις και τις εταιρείες να δώσουν δικαιώματα σε ό,τι μπορείτε να αγοράσετε με δικά σας χρήματα, συμπεριλαμβανομένων των ημερομηνιών λήξης για το πότε μπορείτε να τα ξοδέψετε. Ο υποδιοικητής της Τράπεζας της Ρωσίας, Alexey Zabotkin, έδωσε ένα πραγματικό παγκόσμιο παράδειγμα για το πώς θα μπορούσε να είναι ο προγραμματισμός CBDC όταν μίλησε στην ετήσια εκπαιδευτική άσκηση για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο Cyber ​​Polygon το 2021. Εκεί, ο Zabotkin εξήγησε:

Αυτό το [ψηφιακό ρούβλι] θα επιτρέψει καλύτερη ιχνηλασιμότητα των πληρωμών και της ροής χρημάτων, καθώς και θα διερευνήσει την δυνατότητα καθορισμού όρων για τους επιτρεπόμενους όρους χρήσης μιας δεδομένης νομισματικής μονάδας. Απλώς φανταστείτε για παράδειγμα ότι μπορείτε να δώσετε στα παιδιά σας κάποια χρήματα σε ψηφιακά ρούβλια και στην συνέχεια να περιορίσετε την χρήση τους στην αγορά πρόχειρου φαγητού. Αυτή θα ήταν μια χρήσιμη λειτουργικότητα και φυσικά μπορείτε να βρείτε εκατοντάδες άλλες παρόμοιες περιπτώσεις χρήσης».

Το 2022, ο Nilekani -ο άνθρωπος που πιστώθηκε με την οικοδόμηση του τεράστιου συστήματος ψηφιακής ταυτότητας Aadhaar της Ινδίας- είπε στην Ομάδα Εργασίας Ανάπτυξης της Ομάδας των Είκοσι (G20) ότι θα πρέπει να εξετάσει διαφορετικούς τρόπους αξιοποίησης δεδομένων για κοινωνικές και οικονομικές δραστηριότητες για να προωθήσει την Ατζέντα του ΟΗΕ 2030 βιώσιμα αναπτυξιακούς στόχους.

«Σήμερα ζούμε σε μια κοινωνία που ψηφιοποιείται ολοένα και περισσότερο και κάθε πτυχή της ζωής μας περιλαμβάνει την ψηφιακή τεχνολογία. Διαπιστώνουμε ότι αυτό δημιουργεί τεράστιες ποσότητες δεδομένων για τις κοινωνικές και οικονομικές δραστηριότητές μας και θα πρέπει να εξετάσουμε διαφορετικούς τρόπους για να αξιοποιήσουμε αυτά τα δεδομένα για αναπτυξιακούς στόχους. Τα επόμενα χρόνια, ξεκινώντας από τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και αργότερα σε άλλους τομείς, τα άτομα θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα δικά τους δεδομένα για να λάβουν δάνειο, για να λάβουν καλύτερες χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, για να αποκτήσουμε καλύτερη υγειονομική περίθαλψη, για να βρούμε καλύτερες θέσεις εργασίας». δήλωσε ο Nilekani τον Δεκέμβριο του 2022.

Εκτός από την αιχμή του δόρατος στο σύστημα ψηφιακής ταυτότητας της Ινδίας κατά την διάρκεια της θητείας του ως προέδρου της UIDAI από το 2009-2014 και ως συνιδρυτής του τεχνολογικού γίγαντα Infosys, ο Nilekani κατείχε θέσεις υψηλού επιπέδου στο Reuters, το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ και την Παγκόσμια Τράπεζα Πρωτοβουλία Group’s Identification for Development (ID4D).

Το “Anon” είναι μια βρετανοαμερικανική ταινία του 2018 επιστημονικής φαντασίας σε σενάριο και σκηνοθεσία του Andrew Niccol. Σε έναν φουτουριστικό κόσμο όπου η ιδιωτικότητα και η ανωνυμία δεν υπάρχουν, η πλοκή ακολουθεί έναν ντετέκτιβ που συναντά μια νεαρή γυναίκα που ‘χει αποφύγει το κυβερνητικό σύστημα χειραγώγησης, διαφάνειας κι επιτήρησης των ανθρώπων και η ανθρωπότητα ζει σε μια τεχνολογικά προηγμένη, δυστοπική κοινωνία. Η κυβέρνηση απαιτεί από όλους να λάβουν ένα οφθαλμικό εμφύτευμα που καταγράφει όλα όσα βλέπουν. Το εμφύτευμα παρέχει μια προβολή επαυξημένης πραγματικότητας στον χρήστη με πληροφορίες για οποιονδήποτε και οτιδήποτε μπορεί να δει, καθώς και καταγραφή της προβολής του χρήστη. Οι έρευνες για εγκλήματα ισοδυναμούν με ντετέκτιβ που εξετάζουν βίντεο και αξιολογούν εάν ένας φερόμενος δράστης είναι αθώος ή ένοχος.

Ο Sal Friedland, ένας ντετέκτιβ από την μητροπολιτική αστυνομία, διασταυρώνεται με μια νεαρή γυναίκα που προκαλεί ένα πρόβλημα στο οφθαλμικό του εμφύτευμα, καθώς δεν ανακτώνται δεδομένα γι’ αυτήν. Όταν εξετάζει το δικό του δίσκο εκείνης της ημέρας, διαπιστώνει ότι κάθε καρέ του έχει διαγραφεί μυστηριωδώς. Στην δουλειά, στον Sal παραδίδονται πολλές υποθέσεις ανθρωποκτονιών, όπου τα οπτικά αρχεία των θυμάτων αντικαθίστανται από την οπτική του δολοφόνου, κρύβοντας έτσι την ταυτότητά του. Σε μια άλλη σκηνή δολοφονίας, ο Σαλ κυνηγά τον προφανή δολοφόνο και παραλίγο να σκοτωθεί όταν χακάρουν το εμφύτευμά του και αλλάζουν αυτά που βλέπει σε πραγματικό χρόνο. Οι ντετέκτιβ διαπιστώνουν ότι η άγνωστη γυναίκα που συνάντησε ο Σαλ νωρίτερα έχει την ικανότητα να χειραγωγεί το σύστημα χειραγώγησης, καθιστώντας την τον κύριο ύποπτό τους.

***
WEF: Οι Άνθρωποι μπορούν να χακαριστούν.

«Μπορούμε να αποκωδικοποιήσουμε πρόσωπα στο μυαλό σας, τον αριθμό PIN στον τραπεζικό σας λογαριασμό. Αν νομίζετε ότι η ελευθερία του λόγου αξίζει να διατηρηθεί, τι θα λέγατε για την ελευθερία της σκέψης.» Yuval Noah Harari

Χάρη στην Τεχνητή Νοημοσύνη και το οικοσύστημα του Διαδικτύου των Σωμάτων (IoB), η αποκωδικοποίηση και το χακάρισμα του ανθρώπινου εγκεφάλου βρίσκεται ήδη σε καλό δρόμο, σύμφωνα με παρουσίαση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF). Πέντε χρόνια αφότου ο ιστορικός Yuval Noah Harari δήλωσε για πρώτη φορά στο WEF ότι οι άνθρωποι είναι δυνατό να χακαριστούν και ότι οι ανθρώπινοι οργανισμοί είναι αλγόριθμοι, οι ιδέες του Harari έχουν υλοποιηθεί πλήρως.

[Αναζήτησε τα άρθρα: Νοητικός Έλεγχος Monarch / Η ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ / Μind Control -Δολοφόνοι μιας χρήσης / Malthusianism & η Επιστήμη των Ορίων]

Η Ετήσια Συνάντηση του WEF 2023 της Πέμπτης με θέμα «Έτοιμοι για Διαφάνεια Εγκεφάλου;» άνοιξε με ένα σύντομο βίντεο που δείχνει ένα δυστοπικό σενάριο όπου τα εγκεφαλικά κύματα των εργαζομένων όχι μόνο αποκωδικοποιούνταν για να καθοριστεί η απόδοσή τους στον χώρο εργασίας, αλλά και για να προσδιοριστεί εάν συμμετείχαν σε παράνομη δραστηριότητα. Ενώ το σενάριο είναι φανταστικό, το τεχνολογικό πλαίσιο είναι ήδη σε ισχύ.

«Μπορούμε να πάρουμε και να αποκωδικοποιήσουμε πρόσωπα που βλέπετε στο μυαλό σας, απλά σχήματα, αριθμοί, τον αριθμό PIN στον τραπεζικό σας λογαριασμό. Η τεχνητή νοημοσύνη έχει επιτρέψει την πρόοδο στην αποκωδικοποίηση της εγκεφαλικής δραστηριότητας με τρόπους που ποτέ πριν δεν πιστεύαμε ότι ήταν δυνατό» — Nita Farahany, Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, 2023

Πολλά δυστοπικά σενάρια συμβαίνουν όταν ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν είναι αυτόνομος.

Αλήθεια σήμερα -και χωρίς αυτές τις τεχνολογίες, είναι ο ανθρώπινος εγκέφαλος, αυτόνομος;

Στην παρουσίασή της στο Νταβός τον Ιανουάριο (2023), η Nita Farahany από το Πανεπιστήμιο Duke εξήγησε ότι η τεχνολογία για την αποκωδικοποίηση των εγκεφαλικών κυμάτων υπάρχει ήδη και επί του παρόντος αναπτύσσεται σε ορισμένες περιπτώσεις χρήσης.

«Τι σκέφτεστε, τι αισθάνεστε, όλα είναι απλώς δεδομένα- δεδομένα που σε μεγάλα μοτίβα μπορούν να αποκωδικοποιηθούν χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη. Η τεχνητή νοημοσύνη επέτρεψε την πρόοδο στην αποκωδικοποίηση της εγκεφαλικής δραστηριότητας με τρόπους που ποτέ πριν δεν πιστεύαμε ότι ήταν εφικτό», πρόσθεσε.

Και οι συσκευές για την αποκωδικοποίηση του ανθρώπινου εγκεφάλου δεν χρειάζεται να είναι τόσο επεμβατικές όσο ένα εγκεφαλικό εμφύτευμα.

«Οι συσκευές μπορεί να είναι τόσο μη επεμβατικές όσο ένα Fitbit για τον εγκέφαλό σας. Μπορούμε να πάρουμε συναισθηματικές καταστάσεις — όπως είσαι χαρούμενος ή λυπημένος ή θυμωμένος. Δεν μιλάμε για εμφυτευμένες συσκευές του μέλλοντος. Μιλάω για φορητές συσκευές που είναι σαν τα Fitbits για τον εγκέφαλό σας» Nita Farahany, Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, 2023

H Farahany συνέχισε λέγοντας ότι:

«Ενώ η αποκωδικοποίηση του ανθρώπινου εγκεφάλου έχει τα οφέλη της, θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί και για πολύ κακόβουλους σκοπούς. Η παρακολούθηση του ανθρώπινου εγκεφάλου μπορεί να είναι ισχυρή, χρήσιμη, ευεργετική, να μεταμορφώσει τον εργασιακό χώρο και να κάνει την ζωή μας καλύτερη. Έχει επίσης μια δυστοπική πιθανότητα να χρησιμοποιηθεί για να εκμεταλλευτεί και να φέρει στην επιφάνεια τον πιο κρυφό εαυτό μας. Απειλεί θεμελιωδώς αυτό που είναι η δική μας αυτογνωσία κατά κάποιο τρόπο και απειλεί να γίνει εργαλείο καταπίεσης».

«Δεν είμαστε πια μυστηριώδεις ψυχές. Είμαστε πλέον ζώα που μπορούν να χακαριστούν» Yuval Harari, Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, 2020

Η παρουσίαση της Farahany το 2023 συμβαδίζει με αυτό που ο Yuval Harari έλεγε εδώ και χρόνια στο Νταβός. Σύμφωνα με τον Harari:

«Για να χακάρεις ανθρώπινα όντα χρειάζεσαι πολλή βιολογική γνώση, πολλή υπολογιστική ισχύ και πολλά ειδικά δεδομένα. Αν έχετε αρκετά δεδομένα για εμένα και αρκετή υπολογιστική ισχύ και βιολογικές γνώσεις, μπορείτε να χακάρετε το σώμα μου, τον εγκέφαλό μου, την ζωή μου. Μπορείς να φτάσεις σε ένα σημείο που να με ξέρεις καλύτερα από ό,τι ξέρω τον εαυτό μου. Φανταστείτε την Βόρεια Κορέα σε 20 χρόνια όπου όλοι πρέπει να φορούν ένα βιομετρικό βραχιόλι, το οποίο παρακολουθεί συνεχώς την δραστηριότητα του εγκεφάλου σας 24 ώρες την ημέρα. Ακούς μια ομιλία στο ραδιόφωνο από τον «Μεγάλο Ηγέτη» και ξέρουν τι νιώθεις στην πραγματικότητα. Και αν επιτρέψουμε την εμφάνιση τέτοιων καθεστώτων συνολικής επιτήρησης, μην νομίζετε ότι οι πλούσιοι και ισχυροί σε μέρη όπως το Νταβός θα είναι ασφαλείς. Η Βιολογική γνώση πολλαπλασιαζόμενη με την υπολογιστική ισχύ πολλαπλασιασμένη με Data ισούται με την ικανότητα να καταστρέφεις τους ανθρώπους»  Yuval Harari, Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, 2020

Ο Harari μάλιστα κατέληξε σε μια «φόρμουλα κινδύνου» για το χακάρισμα ανθρώπινων όντων, η οποία πιστεύει ότι «μπορεί να είναι η καθοριστική εξίσωση της ζωής στον 21ο αιώνα». Αυτή η εξίσωση είναι B x C x D = AHH — που σημαίνει ότι η B ιολογική γνώση πολλαπλασιασμένη με C υπολογιστική ισχύ πολλαπλασιασμένη με D ata ισούται με την A ικανότητα για H ack-χακάρισμα H ανθρώπων.

«Η δύναμη να χακάρεις ανθρώπινα όντα μπορεί φυσικά να χρησιμοποιηθεί για καλούς σκοπούς, όπως η παροχή πολύ καλύτερης υγειονομικής περίθαλψης, αλλά αν αυτή η δύναμη πέσει στα χέρια ενός Στάλιν του 21ου αιώνα, το αποτέλεσμα θα είναι το χειρότερο ολοκληρωτικό καθεστώς στην ανθρώπινη ιστορία και έχουμε ήδη αρκετούς αιτούντες για την θέση του Στάλιν στον 21ου αιώνα». είπε ο Χαράρι το 2020.

Από τις αρχές του αιώνα, βρισκόμαστε στην μέση της «Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης», σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF). Ο Klaus Schwab, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Forum, την περιγράφει ως μια τεχνική επανάσταση που συνοδεύεται από μια δραματική μεταμόρφωση του ανθρώπινου πολιτισμού που «θα επηρεάσει ριζικά τον τρόπο που ζούμε, εργαζόμαστε και αλληλεπιδρούμε μεταξύ μας». Αυτή η μεταμόρφωση θα εγκαινιάσει ένα εντελώς «νέο κεφάλαιο στην ανθρώπινη ανάπτυξη».

Η διαθεσιμότητα και η συγχώνευση νέας, «αρκετά εκπληκτικής τεχνολογίας», σύμφωνα με τον Klaus Schwab, είναι μια χαρακτηριστική πτυχή της «Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης». Αυτό, ισχυρίζεται, θα έχει τελικά ως αποτέλεσμα «την ασάφεια των ορίων μεταξύ του φυσικού, του ψηφιακού και του βιολογικού τομέα». Αυτό αφορά κυρίως την εφαρμογή βιο- και νευροτεχνολογίας, τις εμφυτεύσιμες τεχνολογίες και το Διαδίκτυο των Σωμάτων (IoB).

Πρόκειται για τεχνολογίες που ασχολούνται λιγότερο με το ανθρώπινο περιβάλλον και περισσότερο με την μεταμόρφωση του ίδιου του ανθρώπου, έχοντας μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στην ύπαρξη και την ταυτότητά του. Με την «Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση» (σύμφωνα πάντα με τον Klaus Schwab) βρισκόμαστε αντιμέτωποι με «μια μεταμόρφωση του ανθρώπου που δεν έχουμε ξανασυναντήσει ποτέ».

Ο Schwab είναι σαφές ότι δύσκολα μπορεί να συγκρατήσει τον ενθουσιασμό του για τις επικείμενες τεχνολογικές ανακαλύψεις και την μηχανοποίηση/χακάρισμα του ανθρώπου που προβλέπει. Αναμένει ότι οι άνθρωποι σύντομα θα αρχίσουν «να ενσωματώνουν τις ψηφιακές τεχνολογίες στο σώμα τους. Η νέα τεχνολογία μπορεί να γίνει πραγματικά μέρος μας». Αυτό, ισχυρίζεται, θα θολώσει/εξαφανίσει την διάκριση μεταξύ τεχνολογικών και βιολογικών/ζωντανών όντων. Οικοδομεί το τεχνοκρατικό του ιδεώδες για έναν νέο άνθρωπο, παραπέμποντας στην μεταφορά του «cyborg» και προβλέπει ότι «στο μέλλον θα υπάρξουν παράξενα υβρίδια ψηφιακής και αναλογικής ζωής που θα επαναπροσδιορίσουν την ίδια μας την ύπαρξη».

Οι δηλώσεις του Schwab μιλούν για το παραδοσιακό όνειρο δημιουργίας ενός καινούργιου, ιδανικότερου ανθρώπου. Αυτό είναι ένα μακροχρόνιο όνειρο. Δεν είναι τίποτα νέο ή ιδιαίτερο. Ένα ευρύ φάσμα διανοουμένων συχνά φιλοδοξούσε για έναν πιο τέλειο άνθρωπο και παρέμεναν σίγουροι για την ατελείωτη τεχνολογική ανάπτυξη της ανθρωπότητας. Αυτή η πεποίθηση για την υποτιθέμενη ανάπτυξη μερικές φορές συνοδεύτηκε από μια ακλόνητη πίστη στην επιστημονική πρόοδο και, αργότερα, στις δυνατότητες που συνδέονται με την ευρεία εφαρμογή της τεχνολογίας.

Ο νέος άνθρωπος της «Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης», από την άλλη, διαφέρει θεμελιωδώς από τις προηγούμενες ιδέες για τον άνθρωπο που δημιούργησε ο Φρίντριχ Νίτσε, ή ακόμα κι ο Καρλ Μαρξ, για παράδειγμα. Τα ηθικά ιδανικά, η δομή του χαρακτήρα και οι κοινωνικές συνθήκες έχουν αντικατασταθεί από την τεχνολογία. Οι άνθρωποι υποτίθεται ότι προοδεύουν απλώς μέσω της επιτυχημένης εφαρμογής νέων τεχνολογιών, παρά μέσω της εκπαίδευσης, της ανατροφής, της πρακτικής εμπειρίας ή της επαναστατικής δράσης.

Σύμφωνα με την δεδηλωμένη πρόθεση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, το ανθρώπινο ον που θα αναδυθεί από την μελλοντική οικονομική μετάβαση θα είναι κατά κύριο λόγο το τεχνολογικό αποτέλεσμα της νέας τεχνολογίας. Αυτό το υπερανθρωπιστικό μελλοντικό όραμα επιδιώκει να τελειοποιήσει περαιτέρω τον άνθρωπο μέσω της εφαρμογής νέων τεχνολογικών διαδικασιών και τεχνολογικών παρεμβάσεων στο σώμα του. Προωθεί μια ελιτίστικη και κατασταλτική τεχνοκρατική εικόνα του ανθρώπου, οι επιπτώσεις της οποίας δεν μπορούν καν να εκτιμηθούν αυτή την στιγμή.

Το Διαδίκτυο των Σωμάτων (IoB) βοηθά στην διαδικασία συλλογής των τεράστιων ποσοτήτων δεδομένων που απαιτούνται για να χακάρουν ανθρώπινα όντα.

Το Διαδίκτυο των Σωμάτων «μπορεί να προκαλέσει καινοτομίες στην ιατρική γνώση ή θα μπορούσε να επιτρέψει μια κατάσταση επιτήρησης άνευ προηγουμένου εισβολής και συνέπειας» — RAND Corporation, 2020. Το IoB είναι ένα οικοσύστημα φορητών, εμφυτεύσιμων ή αναλώσιμων συσκευών που συνδέουν το ανθρώπινο σώμα με το Διαδίκτυο, όπως το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT), αλλά για ανθρώπους. Σύμφωνα με μια έκθεση της RAND Corporation από το 2020, το IoB «θα μπορούσε να προκαλέσει καινοτομίες στην ιατρική γνώση ή θα μπορούσε να επιτρέψει μια κατάσταση επιτήρησης άνευ προηγουμένου, εισβολής και συνέπειας».

Επιπλέον, η αυξημένη υιοθέτηση του IoB μπορεί επίσης να αυξήσει τους παγκόσμιους γεωπολιτικούς κινδύνους, επειδή τα κράτη επιτήρησης μπορούν να χρησιμοποιήσουν δεδομένα του IoB για να επιβάλουν αυταρχικά καθεστώτα. Το IoB αναδύεται από την λεγόμενη τέταρτη βιομηχανική επανάσταση, για την οποία ο ιδρυτής του WEF Klaus Schwab λέει ότι θα οδηγήσει στην συγχώνευση των φυσικών, βιολογικών και ψηφιακών ταυτοτήτων μας – τον διανθρωπισμό.

Το WEF βρίσκεται πλήρως πίσω από την ευρεία υιοθέτηση του IoB, παρά το γεγονός ότι αναγνωρίζει τις τεράστιες ηθικές ανησυχίες που προκύπτουν από το ότι ένας άνευ προηγουμένου αριθμός αισθητήρων προσαρτώνται, εμφυτεύονται ή καταπίνονται σε ανθρώπινα σώματα για παρακολούθηση, ανάλυση, ακόμη και τροποποίηση ανθρώπινων σωμάτων και συμπεριφοράς.

Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, η νευροτεχνολογία βρίσκεται στο επίκεντρο της «Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης». Σε τελική ανάλυση, παρέχουν «μοναδικές γνώσεις κι όχι μόνο για το πώς ο εγκέφαλος αλληλεπιδρά με το φυσικό και κοινωνικό του περιβάλλον, αλλά και για νέους τρόπους βίωσης της ζωής». Θα μπορούσαν επίσης να βοηθήσουν στην «προώθηση της βιομηχανίας μηχανοποίησης του ανθρώπινου σώματος» αντιμετωπίζοντας μια ποικιλία νευρολογικών ασθενειών και σωματικών περιορισμών.

Δεν είναι ασυνήθιστο για τον στρατό να παρέχει την απαιτούμενη χρηματοδότηση για νευροτεχνολογίες και άλλες έρευνες αιχμής. Εκεί τοποθετούνται αρχικά στο «αμυντικό πλαίσιο» για την «εθνική ασφάλεια» και στην συνέχεια χρησιμοποιούνται τα αποτελέσματά τους ευρέως. Ως αποτέλεσμα, ο ανθρώπινος εγκέφαλος -ιδιαίτερα «στην συνοριακή περιοχή του πολέμου και της ασφάλειας»- είναι το επίκεντρο της προσοχής. Σύμφωνα με τον Schwab, «η διέλευση των εθνικών συνόρων μπορεί να χρειαστεί μια ολοκληρωμένη σάρωση εγκεφάλου στο μέλλον για να εκτιμηθεί ο κίνδυνος ασφάλειας ενός ανθρώπου»!!

Οι εργοδότες θα ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για την χρήση νευροτεχνολογιών για την ενίσχυση της απόδοσης, καθώς και για την αξιολόγηση των αιτούντων εργασία και την παρακολούθηση του προσωπικού. Η χρήση βιομετρικής τεχνολογίας στον χώρο εργασίας, καθώς και η παρακολούθηση μέσω αναγνώρισης ραδιοσυχνοτήτων (RFID), θα οδηγήσει σε «άμεση ή έμμεση παρακολούθηση του εγκεφάλου των εργαζομένων από τους εργοδότες», και, ήδη συμβαίνει. Αυξημένη χρήση συσκευών παρακολούθησης εγκεφάλου είναι επίσης στον ορίζοντα για τον τομέα λιανικής. Αυτό θα επέτρεπε στις εταιρείες να δουν τις βασικές τάσεις λήψης αποφάσεων των καταναλωτών και να ενθαρρύνουν/κατευθύνουν εύκολα τους καταναλωτές να συμπεριφέρονται με τον επιθυμητό τρόπο.

Βασικά, οι νευροτεχνολογίες αποδεικνύονται ιδανικές για να επηρεάσουν την επίγνωση, την σκέψη και τα όνειρα των ανθρώπων. Επιπλέον, μια τέτοια τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην αποκωδικοποίηση ιδεών, στην επιδιόρθωση «σφαλμάτων» στον εγκέφαλο και στην «ενίσχυση» της λειτουργίας του. Σε μια κοινωνία που καθοδηγείται από αλγόριθμους και διάχυτη συλλογή δεδομένων, δεν μπορεί να αποκλειστεί η πρόσβαση ακόμη και στις πιο ιδιωτικές σκέψεις ενός ανθρώπου.

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ θεωρεί επίσης ότι οι βιοτεχνολογίες έχουν μεγάλες δυνατότητες για την αύξηση της μηχανοποίησης των ανθρώπων. Παρέχουν κρίσιμα εργαλεία και τεχνικές για την θεμελιώδη αναπλαισίωση της σύνδεσης του ανθρώπου με την φύση. Οι πρόσφατες εξελίξεις στην βιολογία, ιδιαίτερα στην γενετική, ήταν αξιοσημείωτες. Για παράδειγμα, έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος στην γονιδιακή επεξεργασία. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Yatsen στο Guangzhou παρουσίασαν την πρώτη επιστημονική δημοσίευση στον κόσμο σχετικά με την τροποποίηση του DNA ανθρώπινων εμβρύων τον Απρίλιο του 2015. Ως αποτέλεσμα, είναι πλέον δυνατό να «τροποποιηθεί με ακρίβεια το DNA ακόμη και σε ζωντανά έμβρυα».

Όλ’ αυτά, εξήγησε ο Schwab, «σημαίνουν ότι στο μέλλον μπορούν να γεννηθούν μωρά σχεδιασμένα με εξαιρετικά χαρακτηριστικά ή αντοχή σε ασθένειες». (Ω! Ω! Ω! Ο Θαυμαστός Νέος Κόσμος)

Στην συνέχεια, το Φόρουμ βλέπει το επόμενο λογικό βήμα ως την ευρεία εφαρμογή της συνθετικής βιολογίας, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή σε εργαστήρια σχεδιασμένων όντων. Αυτό θα οδηγούσε τελικά την ανθρωπότητα σε «μια εντελώς νέα εποχή μεταβολικής μηχανικής και συνθετικής βιολογίας». Αυτό πρέπει να επιτρέπει σε κάποιον να δημιουργεί οργανισμούς για τον εαυτό του. «Μπορούν να προσαρμοστούν γράφοντας το DNA τους. Τελικά, αυτό δεν είναι τίποτα λιγότερο από την παρέμβαση στον γενετικό κώδικα των μελλοντικών γενεών», σύμφωνα πάντα με τον Schwab.

Η τεχνολογία υπολογιστών δεν θα φοριέται πλέον, ούτε θα μεταφέρεται στο σώμα (wearables), αλλά θα εμφυτεύεται απευθείας στο ανθρώπινο γονιδίωμα με εμφυτεύσιμες τεχνολογίες. Αυτό θα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση της επικοινωνίας καθώς και στον εντοπισμό κι έλεγχο των υποκειμένων και στην παρακολούθηση της συμπεριφοράς τους, εκτός από τις ιατρικές ανάγκες.

Από αυτή την άποψη, ο Klaus Schwab αναφέρεται σε «ενεργά εμφυτεύσιμα μικροτσίπ που διαπερνούν τον επιδερμικό φραγμό του σώματός μας και δημιουργούν συναρπαστικές εναλλακτικές λύσεις». Αυτά κυμαίνονται από «δυνατότητες μεγιστοποίησης και ενίσχυσης των ανθρώπινων ικανοτήτων, έως ολοκληρωμένα θεραπευτικά συστήματα (ανθρώπινη ενίσχυση). Οι μικροί υπολογιστές θα ενσωματωθούν στο ανθρώπινο σώμα με αυτόν τον τρόπο και σταδιακά θα γίνουν φυσικό/βιολογικό κι αναπόσπαστο μέρος μας».

Είναι λοιπόν θέμα τεχνολογικής παρέμβασης στο ανθρώπινο γονιδίωμα/σώμα, που ουσιαστικά θα έχει ως αποτέλεσμα την συγχώνευση ανθρώπου και μηχανής. Ο στόχος είναι να καταστεί δυνατή η καθαρά τεχνολογική περαιτέρω ανάπτυξη και βελτιστοποίηση του ανθρώπου, η οποία θα πρέπει να συμβάλει στην αύξηση της απόδοσης του προς όφελος των Ελίτ, φυσικά…

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ συζητά ένα Διαδίκτυο Σωμάτων (IoB) στις δημοσιεύσεις του εδώ και αρκετούς μήνες. Οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις έχουν προαναγγείλει την νέα εποχή του IoB. Αυτή η περίοδος διακρίνεται από έναν απαράμιλλο αριθμό δικτυωμένων συσκευών και αισθητήρων που μπορούν να προσαρτηθούν στο ανθρώπινο σώμα (μη επεμβατικά), να εμφυτευτούν ή με άλλο τρόπο να εισαχθούν στο σώμα (επεμβατικοί). Οι επεμβατικές τεχνολογίες περιλαμβάνουν ψηφιακά χάπια -η πρώτη χρήση των οποίων επιτράπηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2017. Έχουν μικροσκοπικούς αισθητήρες που συνδέονται με ένα φάρμακο, ενεργοποιούνται στο στομάχι του ασθενούς και παρέχουν δεδομένα.

Το Διαδίκτυο των Σωμάτων καθιστά ουσιαστικά δυνατή την δημιουργία/αποθήκευση κι εκμετάλλευση τεράστιων ποσοτήτων βιομετρικών δεδομένων και δεδομένων συμπεριφοράς. Το ανθρώπινο σώμα θα μετατραπεί σε κάποιο είδος «τεχνολογικής πλατφόρμας» ως αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας. Ωστόσο, δεν θα είναι όλοι σε θέση να πληρώσουν την μερικές φορές απαγορευτικά δαπανηρή τεχνική βελτιστοποίηση των σωματικών και ψυχικών διαδικασιών τους, η οποία αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε πρόσθετες διακρίσεις εις βάρος συγκεκριμένων ομάδων και ως εκ τούτου σε διεύρυνση του ήδη υπάρχοντος κοινωνικού χάσματος. Σε αυτή την περίπτωση, «σίγουρα θα μεγαλώσει το χάσμα μεταξύ εκείνων που βελτιώνουν τεχνικά το σώμα τους και εκείνων που μένουν πίσω», σύμφωνα με τον Schwab.

«Μετά το Διαδίκτυο των πραγμάτων, το οποίο άλλαξε τον τρόπο που ζούμε, ταξιδεύουμε και εργαζόμαστε συνδέοντας καθημερινά αντικείμενα με το Διαδίκτυο, ήρθε τώρα η ώρα για το Διαδίκτυο των Σωμάτων», έγραψε ο Xiao Liu, συνεργάτης στο Κέντρο WEF για την Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση. Αυτό σημαίνει την συλλογή των φυσικών μας δεδομένων μέσω συσκευών που μπορούν να εμφυτευτούν, να καταποθούν ή να φορεθούν, δημιουργώντας τεράστιες ποσότητες πληροφοριών που σχετίζονται με την υγεία και να είναι άμεσα διαθέσιμες στο σύστημα/κράτος, σε ένα δυστοπικό κρατικό σύστημα.

«Η επιτήρηση του ανθρώπινου εγκεφάλου απειλεί θεμελιωδώς την ταυτότητα του εαυτού μας και απειλεί να γίνει εργαλείο καταπίεσης, χειραγώγησης κι ελέγχου μας.» Nita Farahany, Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, 2023

«Η Γη βρίσκεται επί του παρόντος στα πρόθυρα σημαντικού δομικού μετασχηματισμού,  ως αποτέλεσμα, ο κόσμος είναι πιο πολωμένος μεταξύ αυτών που ασπάζονται την αλλαγή και εκείνων που αντιστέκονται σε αυτήν. Η προκύπτουσα οντολογική ανισότητα διαχωρίζει αυτούς που είναι πρόθυμοι και ικανοί να προσαρμοστούν από εκείνους που αρνούνται να προσαρμοστούν, καθορίζοντας έτσι ποιος θα πετύχει και ποιος θα χάσει σε αυτή την διαδικασία. Ενώ οι νικητές θα κέρδιζαν από κάποιες μορφές ριζικής ανθρώπινης βελτιστοποίησης, όπως η γενετική μηχανική, οι χαμένοι δεν θα κέρδιζαν -είμαι τόσο λυπημένος! Οι εντάσεις που προκύπτουν προωθούν την δημιουργία ταξικών συγκρούσεων και άλλων διαφωνιών που δεν μοιάζουν με οτιδήποτε έχουμε γνωρίσει ως σήμερα. Ως αποτέλεσμα, υπάρχει σημαντικός κίνδυνος μεγαλύτερου κατακερματισμού, αποκλεισμού και κοινωνικής αστάθειας σε έναν υπερσυνδεδεμένο κόσμο αυξανόμενης ανισότητας». Ο Klaus Schwab σίγουρα διάβασε το Cyberpunk του.

Το 2016 ο Schwab έγραψε ότι υπάρχει «έλλειψη μιας συνεκτικής, αισιόδοξης και ενοποιημένης αφήγησης που αναδεικνύει τις προοπτικές και τις προκλήσεις της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης». Ωστόσο, πιστεύει ότι η ύπαρξη μιας τέτοιας αφήγησης θα ήταν απαραίτητη για να ενθαρρυνθούν διάφοροι άνθρωποι και κοινότητες να παίξουν ενεργό ρόλο στον ορισμό της, «αποφεύγοντας μια ευρεία κοινωνική αντίδραση ενάντια στις βασικές αλλαγές». Υπό αυτές τις συνθήκες, το σημερινό δυναμικό της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης δεν μπορεί να αξιοποιηθεί αποτελεσματικά και διεξοδικά. Σε πολλές περιπτώσεις, οι πολιτικοί στερούνται την ουσιαστική ηγεσία και την επίγνωση των αλλαγών που συμβαίνουν. Επιπλέον, η απαιτούμενη θεσμική ρυθμιστική δομή είναι, είτε ανεπαρκής, είτε ανύπαρκτη. Α, χα, ευχαριστώ Klaus. Και ποιος σας είπε πάλι πως υποτίθεται ότι θα καταλήξετε σε αυτήν την αφήγηση;

Με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού και τους περιορισμούς που προέκυψαν στην δημόσια ζωή, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της κοινωνίας βρήκε την «ώθησή του», όπως γράφουν οι Klaus Schwab και Thierry Malleret στο βιβλίο τους «Covid-19: The Great Reset». Θεωρούν την πανδημία ως «θεμελιώδες σημείο καμπής» στην παγκόσμια ανάπτυξη. Ισχυρίζονται ότι ήρθε επιτέλους η ώρα για μια αλλαγή. Τις επόμενες δεκαετίες, «ένας νέος κόσμος κι ένα νέο κανονικό μπορεί να αναπτυχθεί».

Οι διοργανωτές του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ θεωρούν την κρίση που προκλήθηκε από την πανδημία του κορωνοϊού ως μια μοναδική ευκαιρία για να πραγματοποιηθεί μια «Μεγάλη Επαναφορά» της καπιταλιστικής οικονομικής τάξης. Ανησυχούν για την παγκόσμια εφαρμογή εκτεταμένων οικονομικών και κοινωνικών μεταρρυθμίσεων, οι οποίες θα οδηγήσουν σε μια θεμελιώδη ανατροπή ολόκληρου του προηγούμενου οικονομικού συστήματος και του τρόπου ζωής.

Βασίζονται στον ενισχυμένο συγκεντρωτισμό με ισχυρά αυταρχικά στοιχεία στα μέτρα που σκοπεύουν να εφαρμόσουν για να οικοδομήσουν την τεχνοκρατική τους ατζέντα. Μέσα σε ένα παγκόσμιο ρυθμιστικό πλαίσιο (παγκόσμια διακυβέρνηση), «οι «κληροδοτημένοι» παράγοντες πρέπει να θεωρούν τους εαυτούς τους ως στοιχεία ενός παγκόσμιου διακλαδισμένου συστήματος εξουσίας που μπορεί να πετύχει μόνο μέσω ολοένα και πιο συνεργατικών μορφών δέσμευσης.

Όσον αφορά την παγκόσμια καταστροφή που προκλήθηκε από την πανδημία, οι Schwab και Malleret λένε ότι «είναι ακριβώς οι βαθιές, υπαρξιακές κρίσεις που φέρουν την υπόσχεση για αλλαγή» κι ότι η πανδημία του κορωνοϊού είναι παρόμοια με τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο όσον αφορά την μεταμορφωτική δύναμη, επειδή «και τα δύο είχαν την δυνατότητα μιας μετασχηματιστικής κρίσης άγνωστων προηγουμένως διαστάσεων». Ακριβώς όπως ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος προκάλεσε έναν «θεμελιώδη μετασχηματισμό στην παγκόσμια τάξη και την παγκόσμια οικονομία, έφτασε σήμερα η στιγμή για μια αλλαγή παραδείγματος. Η πανδημία επιτάχυνε αυτόν τον μετασχηματισμό λειτουργώντας ως καταλύτης για τις τεχνολογικές αλλαγές που είχαν ήδη ξεκινήσει πριν από την κρίση», συνεχίζει ο Schwab.

Η θέση της στενής σχέσης μεταξύ μιας κρίσης και της μετέπειτα κοινωνικής αλλαγής χρονολογείται από τον οικονομολόγο Milton Friedman, ο οποίος πέθανε το 2006 και ήταν ένας από τους σημαντικότερους οικονομολόγους των τελευταίων δεκαετιών.

«Μόνο μια κρίση, γνήσια ή αντιληπτή, οδηγεί σε ουσιαστική αλλαγή. Το τι θα συμβεί στην συνέχεια σε μια τέτοια κρίση καθορίζεται από τις ιδέες που κυκλοφορούν». Μίλτον Φρίντμαν

Αυτή η ομιλία του Friedman αναφέρεται από την Naomi Klein ως η βασική στρατηγική ιδεολογία που έγινε ένα είδος μάντρα για το κίνημά της: Το Δόγμα του Σοκ. Ισχυρίζεται ότι η στρατηγική συνεπάγεται «χρήση περιόδων κοινής τραυματικής εμπειρίας για να εξαναγκάσει την δραματική κοινωνική και οικονομική αλλαγή». Δείτε πώς λειτουργεί το δόγμα του σοκ:

«Μια αρχική, απότομη καταστροφή συγκλονίζει σχεδόν ολόκληρη την κοινωνία, μαλακώνοντάς την για τους μετασχηματισμούς που θ’ ακολουθήσουν. Οι σοκαρισμένες κουλτούρες αποδέχονται συχνά πράγματα που διαφορετικά θα απέρριπταν έντονα. Οι εταιρείες και οι πολιτικοί θα επωφεληθούν από τον φόβο και τον αποπροσανατολισμό των ανθρώπων ως αποτέλεσμα του σοκ για να επιβάλουν μια οικονομική ‘θεραπεία’ του σοκ. Απαιτείται ένα σοβαρό συλλογικό τραύμα, που είτε αναστέλλει προσωρινά, είτε σταματά εντελώς τις δημοκρατικές δραστηριότητες για να εφαρμοστεί χωρίς περιορισμούς η θεραπεία. Αυτό απαιτεί αυταρχικές ρυθμίσεις και την εστιασμένη ανάπτυξη των ρυθμιστικών φορέων του κράτους.»

Ένα έγγραφο στρατηγικής του υπουργικού συμβουλίου για τον περιορισμό του COVID-19, αρχικά εμπιστευτικό, υιοθετεί και εφαρμόζει την στρατηγική σοκ του Friedman. Η μελέτη γράφτηκε από μια ομάδα ακαδημαϊκών, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων ήταν οικονομολόγοι, και είναι σίγουρο ότι επηρέασε τις αποφάσεις των κυβερνήσεων να επιβάλουν τα ολέθρια lockdown, τα οποία περιόριζαν την οικονομία και τα θεμελιώδη δικαιώματα. Αντί να παρουσιάζουν στους ανθρώπους πραγματικές πληροφορίες και να τους εκπαιδεύουν για να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη και να αμβλύνουν τις υπάρχουσες ανησυχίες, οι επιστήμονες ακολούθησαν μια εντελώς διαφορετική στρατηγική. Έτσι, υποστήριζαν ανοιχτά μια πολιτική που σκοπός της είναι να υποκινήσει τον τρόμο στα μυαλά των λαών μέσω ενός «επιθυμητού σοκ».

Οι Schwab και Malleret είδαν το σοκ που είχε η κρίση στους ανθρώπους ως μια θαυμάσια ευκαιρία για κοινωνική μεταρρύθμιση. Η πανδημία του κορωνοϊού, για παράδειγμα, είναι «ένα τεράστιο σοκ» που «φέρνει μαζί της την ανησυχητική σιγουριά ότι θα έχει τόσο απροσδόκητες όσο και ασυνήθιστες επιπτώσεις». Παρά την δυσκολία των μελλοντικών αλλαγών, ο Schwab πιστεύει ότι η πανδημία θα επιταχύνει μια συστημική μετάβαση που ήταν ήδη σε εξέλιξη πριν από την κρίση. Αυτά περιλαμβάνουν:

«Την αύξηση της τεχνολογικής ισχύος και τον γρήγορο αυτοματισμό. Για πολλά άτομα, αυτό σημαίνει ότι η τεχνολογική ανάπτυξη της ζωής τους θα επιταχυνθεί γρήγορα, με αποτέλεσμα η ζωή όπως την ήξεραν μέχρι τώρα να διαλύεται στην βάση της με εκπληκτική ταχύτητα. Ταυτόχρονα, ωστόσο, η τεχνολογική ανάπτυξη της ζωής παρέχει μια ευκαιρία, και αυτό είναι επίσης το πραγματικό νόημα της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης» αναφέρει ο Schwab.

Στον απόηχο της κρίσης του κορωνοϊού, εκπρόσωποι και υποστηρικτές του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ βλέπουν μια μοναδική ευκαιρία να εφαρμόσουν μια ολοκληρωμένη μηχανοποίηση του ανθρώπου, καθώς και την αλλαγή του συστήματος που προβλέπουν και θεωρούν απαραίτητη, με ταχύ και μη βίαιο τρόπο σε όλον τον κόσμο. Σύμφωνα με τον Schwab, ο προβλεπόμενος δραστικός μετασχηματισμός του συστήματος απαιτεί από τους ανθρώπους να προσαρμόζονται συνεχώς στις αλλαγές που συμβαίνουν. Ωστόσο, δεν είναι σαφές «πώς η συνεχής ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην ζωή μας θα επηρεάσει την ιδέα μας για την ταυτότητά μας και αν θα έβλαπτε βασικές ανθρώπινες ικανότητες όπως ο αυτοστοχασμός, η ενσυναίσθηση και η συμπάθεια».

Επιπλέον, οι κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν έναν πραγματικό κίνδυνο συνδυασμού τεχνολογιών για να υπονομεύσουν τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών και τις ομάδες πολιτών που απαιτούν διαφάνεια στην κυβέρνηση και την οικονομική δραστηριότητα. Τέλος, ο περιορισμός της ανεξαρτησίας και των λειτουργιών αυτού του οργανισμού μέσω νόμων και άλλων μέτρων μειώνει περαιτέρω τον χώρο για την κοινωνία των πολιτών. Ως αποτέλεσμα, τα όργανα της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης επιτρέπουν «νέους τύπους επιτήρησης και νέες δυνατότητες ελέγχου που έρχονται σε αντίθεση με τις υγιείς, ανοιχτές κοινότητες». Επιπλέον, καθώς ο ψηφιακός κόσμος αναπτύχθηκε κι εξελίχθηκε, η πανδημία της Corona βελτίωσε τις επιλογές για τον έλεγχο και την επιτήρηση του ανθρώπου.

Σε αυτό το πλαίσιο, η «ιχνηλάτηση επαφών», η οποία υποτίθεται ότι ήταν κρίσιμης σημασίας για την αντιμετώπιση του COVID-19,  βρίσκεται σε καλό δρόμο για να γίνει «διευκολυντής της μαζικής επιτήρησης». Οι εταιρείες, ειδικότερα, έχουν αρχίσει να ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο να παρακολουθούν την υγεία των εργαζομένων τους. Ως αποτέλεσμα, είναι λογικό να αναμένεται αυξημένη επιτήρηση των εξαρτημένων εργαζομένων στο μέλλον. Αυτό θα μπορούσε να αποδοθεί σε ανησυχίες για την υγεία και την ασφάλειά τους. Σύμφωνα με τους Schwab και Malleret, τα εργαλεία τεχνητής επιτήρησης, φυσικά και θα παραμείνουν στην θέση τους ακόμη και μετά την πανδημία. Αυτό είναι προφανές, γράφουν επειδή «οι εργοδότες δεν έχουν κανένα λόγο να αφαιρέσουν ένα σύστημα παρακολούθησης μόλις εγκατασταθεί, ειδικά εάν ένα από τα άμεσα οφέλη της παρακολούθησης είναι ο έλεγχος της παραγωγικότητας των εργαζομένων».

Οι τεχνικές λύσεις που εφαρμόζονται για τον περιορισμό μιας πανδημίας, από την άλλη πλευρά, είναι επίσης ιδανικές για την επέκταση μιας κατάστασης επιτήρησης. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν ως τεχνολογία πολιτικής επιτήρησης, επιτρέποντας μεγαλύτερο ανθρώπινο έλεγχο καθώς και πρόσθετες τακτικές καταναγκασμού. Οι Schwab και Malleret υποστηρίζουν ακόμη και για «ένα παγκόσμιο δίκτυο επιτήρησης» στο βιβλίο τους. Σύμφωνα με αυτούς, «αφού απελευθερωθεί το τζίνι της τεχνικής παρακολούθησης δεν θα μπει ξανά στο μπουκάλι» κατά την περίοδο μετά την πανδημία και έτσι θα είναι με τις κοινότητες για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ζήτω!!!

Και οι δύο συγγραφείς προβλέπουν επίσης ότι:

«Ο αριθμός εκείνων που είναι άνεργοι, ανησυχούν, είναι δυσαρεστημένοι, αγανακτισμένοι, ασθενείς και πεινασμένοι σήμερα, θα αυξηθούν σημαντικά μετά την πανδημία. Σημειώνουν επίσης ότι δύο τύποι ανθρώπων θα αντιμετωπίσουν μια ιδιαίτερα ζοφερή κατάσταση απασχόλησης: Νέοι που εισέρχονται για πρώτη φορά στην κατεστραμμένη από την πανδημία αγορά εργασίας και εργαζόμενοι που μπορεί να εκτοπιστούν από μηχανές.

Θα υπάρξουν επίσης προσωπικές τραγωδίες, καθώς το μίσος και η απόγνωση ανθρώπων από όλα τα κοινωνικά στρώματα. Η εμφάνιση κοινωνικής αναταραχής πρέπει επομένως να θεωρηθεί ως μια από τις πιο σοβαρές απειλές, με μια τέτοια εξέλιξη να οδηγεί ακόμη και σε κοινωνική κατάρρευση και πολιτική κατάρρευση, σε ακραίες καταστάσεις. Ωστόσο, η ιστορία έχει δείξει ότι οι προοπτικές εξάλειψης των σημερινών ανισοτήτων είναι απίθανες χωρίς να συνοδεύονται από σοβαρές κοινωνικές διαταραχές».

Σίγουρα, οι κυβερνήσεις και οι εταιρείες έχουν χρησιμοποιήσει ολοένα και πιο εξελιγμένες τεχνολογίες για την παρακολούθηση και περιστασιακό έλεγχο πολιτών και εργαζομένων, τα προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο, το δυναμικό που προσφέρει η κρίση του κορωνοϊού θα μπορούσε να έχει σημαντικά μεγαλύτερη επιρροή στα ατομικά δικαιώματα κι ελευθερίες, καθιστώντας την μια στιγμή σοκ στην ιστορία της επιτήρησης. Ένα τέτοιο σενάριο έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη αυταρχικών τάσεων και περισσότερη καταστολή τους. Ίσως κάποιοι άνθρωποι ανακαλύψουν σύντομα ότι η χώρα τους έχει μετατραπεί ξαφνικά σε ένα μέρος όπου δεν θέλουν πλέον να ζουν, όπως “ανησυχούν” οι Schwab και Malleret.

Συνολικά, «όλα εξαρτώνται από άτομα και αξίες», συνοψίζει ο Klaus Schwab. «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να είναι εφικτό να δημιουργηθεί ένα μέλλον στο οποίο αξίζει να ζεις επειδή στην χειρότερη, απανθρωποποιημένη μορφή της, η Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση έχει σίγουρα την ικανότητα να μετατρέπει τους ανθρώπους σε μηχανές χωρίς καρδιά ή ψυχή», λέει ο Schwab. Επιπλέον, δεν υπήρξε ποτέ μια στιγμή που έφτασε με περισσότερη υπόσχεση, αλλά και με τόσο απέραντη διαφαινόμενη καταστροφή. Ως αποτέλεσμα, η δυστοπία της τεχνολογικής τελειότητας της ανθρωπότητας μπορεί να οδηγήσει νωρίτερα από ό,τι είχε προβλεφθεί σε μια δυστοπική κοινωνία που δεν προσφέρει κανένα μέλλον που αξίζει για να ζουν οι άνθρωποι.

Με την ικανότητα αποκωδικοποίησης των εγκεφαλικών κυμάτων, η ανθρωπότητα βρίσκεται στο κατώφλι αυτού που είναι το χειρότερο ολοκληρωτικό καθεστώς παρακολούθησης στην ανθρώπινη ιστορία. Τι θα κάνατε αν ξυπνούσατε μια μέρα και οι σκέψεις σας δεν ήταν πια μόνο δικές σας; Αν πιστεύατε ότι η ελευθερία του λόγου αξίζει να διατηρηθεί, και τι κάνετε για να διατηρηθεί; Περιμένετε μέχρι να έρθουν για την ελευθερία της σκέψης, των συναισθημάτων, των ονείρων σας. Σε αυτό το εφιαλτικό σενάριο, οτιδήποτε σκέφτεστε μπορεί -και θα χρησιμοποιηθεί εναντίον σας από την εγκληματική αστυνομία σκέψης. Μελετήστε τον Άλντους Χάξλεϊ και τον Τζωρτζ Όργουελ, δικοί τους ήταν, στα ίδια Λαγούμια είρπαν και τις Ολοφάνερες προθέσεις των Επικυρίαρχων προέβαλαν σε τελετουργία κοινής θέας.

Η λαχτάρα για ένα νέο, σχεδιασμένο ανθρώπινο ον δεν προέκυψε τυχαία, αλλά είναι αποτέλεσμα μιας παρατεταμένης ιστορικής εξέλιξης. Ωστόσο, μια τέτοια εξέλιξη δεν είναι προκαθορισμένη, ούτε απαραίτητα επιβεβλημένη για την ανθρωπότητα. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να διορθωθεί. Κανείς δεν πρέπει να το δεχτεί ως μοίρα. Έχουμε προειδοποιηθεί!!!

Μην ρωτάς τι να κάνεις… κοντά στον ΝΟΥ κι η Γνώση!!

Διαφορετικά: ΚΑΛΟΦΑΓΩΤΟΙ.-

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Translate »