Σημαντική εξέλιξη
Σύμφωνα με την γαλλική La Tribune, το συνολικό κόστος για τα Rafale θα κυμαίνεται στα 2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Συγκεκριμένα, 1,7 δισ. θα κοστίσουν τα μαχητικά και 300 εκατ. ευρώ τα όπλα που θα φέρουν πάνω τους τα Rafale.

Η γαλλική αεροπορία θα μεταβιβάσει τα μεταχειρισμένα μαχητικά στην Dassault και ακολούθως η γαλλική εταιρεία θα τα μεταπουλήσει στη ΠΑ.

Όλα τα αεροσκάφη θα είναι της έκδοσης F3R ώστε να υπάρχει κοινή υποδομή και πλήρης ομοιογένεια.

H συμφωνία μεταξύ της Αθήνας και Παρισιού θα επικυρωθεί τον Νοέμβριο, αναφέρουν οι Γάλλοι.
Xαρακτηριστικά
Το Rafale είναι Γαλλικό δικινητήριο μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων. Το αεροσκάφος είναι επιχειρησιακό με τη Γαλλική Πολεμική Αεροπορία και το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό, σε ρόλους αεροπορικής υπεροχής και κρούσεως, ενώ έχουν πόκτηθεί από Ινδία, Αίγυπτο και Κατάρ. Η ύπαρξη 2 κινητήρων προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς ενισχυμένου φορτίου σε σχέση με τα λοιπά αεροσκάφη και δη τα μονοκινητήρια, όπως το F-16. Λόγω του συνδυασμού πτέρυγας τύπου Δέλτα και των πτερυγίων ελιγμών ( canards ), έχει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα.

Αν και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί stealth, το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA της εταιρείας Thales. Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.

Το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει ένα στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.
Βασικό πλεονέκτημα
Είναι οι δυνατότητες που προσφέρει το δικινητήριο αεροσκάφος μαχητικού τις οποίες δεν τις έχουν ούτε κατά προσέγγιση τα Mirage 2000-5Mk ή τα F-16C/D Block 70 που θα αποκτήσει μελλοντικά η Πολεμική Αεροπορία. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κλπ. Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να πετυχαίνει τη μέγιστη δυνατή εξελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.

Εκδόσεις

•Τα πρώτα Rafale παραγωγής που εντάχθηκαν σε υπηρεσία ήταν τα Rafale M της γαλλικής Ναυτικής Αεροπορίας, στο τέλος του 2001. Είχαν δυνατότητες αέρος, δηλαδή μεταφορά εξωτερικών δεξαμενών και πυραύλων MICA.
•Ακολούθησαν τα Rafale F2 για τη Γαλλική Αεροπορία το 2006.
Από το 2009 διαδέχθηκε η F3 με προσθήκες τον AM-39 Exocet, τους ΑΑSM (HAMMER/SBU-38, 54 and 64) ), το ατρακτίδιο στοχοποίησης Damocles, το ατρακτίδιο φωτοαναγνώρισης AREOS και τον πύραυλο πυρηνικής κρούσης ASMP-A. Από το 2012 στα Rafale παραγωγής τοποθετείται πλέον το ραντάρ AESA RBE 2AA (τεχνολογίας ηλεκτρονικής σάρωσης-AESA),αντικαθιστούν τα κατηγορίας PESA, και
•Από το 2019 τα παλαιότερα μαχητικά αναβαθμίζονται στην έκδοση F-3R.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Translate »