Ο Ερντογάν υλικό για τα πυρηνικά εργοστάσια της Κίνας!
Το δεύτερο τρένο που μεταφέρει βόριο αναχώρησε από την Τουρκία την Παρασκευή για την Κίνα, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων Φατίχ Ντόνμεζ, εν μέσω εντατικών προσπαθειών τους τελευταίους μήνες για την ενίσχυση του σιδηροδρομικού εμπορίου μεταξύ των δύο χωρών.
Η αμαξοστοιχία που αποτελείται από 50 εμπορευματοκιβώτια βορίου σηματοδοτεί το τέταρτο φορτηγό τρένο με προορισμό την Κίνα από τον Δεκέμβριο.
Η Eti Maden, η επίσημη εταιρεία εξόρυξης της Τουρκίας και σημαντικός προμηθευτής βορίου, πραγματοποιεί τη δεύτερη σιδηροδρομική αποστολή της στην Κίνα σε συνεργασία με τους τουρκικούς κρατικούς σιδηροδρόμους (TCDD), δήλωσε ο Ντόνμεζ σε δήλωση. Η εταιρεία εξήγαγε προηγουμένως βόριο διεθνώς δια θαλάσσης.
Το τρένο μεταφέρει εξευγενισμένα προϊόντα βορίου, τα οποία παράγονται σε μια τοποθεσία Eti Maden στην κεντρική επαρχία του Eskişehir και θα κατευθυνθούν προς το Xi’an, την πρωτεύουσα της επαρχίας Shaanxi στην κεντρική Κίνα.
Ακολουθεί ένα τρένο που αναχώρησε τον Ιανουάριο, μεταφέροντας 42 εμπορευματοκιβώτια βορίου. Το τρένο ακολούθησε τη Διαδρομή Διεθνούς Διαμετακόμισης Trans Caspian του Μεσαίου Διαδρόμου μέσω του σιδηροδρόμου Baku-Tbilisi-Kars (BTK) και έφτασε τον Φεβρουάριο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κόσμος 09.04.2021 – 11:22107
Ερντογάν: ”Δολάριο τέλος-Θα δημιουργήσουμε την ισλαμική «mega-bank»”
Η γραμμή BTK συνδέει την πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν Μπακού στην Κασπία Θάλασσα με την ανατολική μεθοριακή πόλη της Τουρκίας, Kars μέσω της πρωτεύουσας της Γεωργίας, την Τιφλίδα.
«Η Eti Maden κάνει μια επιτυχημένη στρατηγική μετάβαση στην κινεζική αγορά με εναλλακτικές λύσεις όπως η μίσθωση πλοίων και ο σιδηρόδρομος, εκτός από τις παραδοσιακές θαλάσσιες μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων», δήλωσε ο Dönmez.
Η αποστολή μέσω σιδηροδρόμου προς την Κίνα μειώνει τη μεταφορά από το προηγούμενο θαλάσσιο ταξίδι 45-60 ημερών σε μόλις 15-20 ημέρες.
Η Κίνα αποτελεί μια βασική εξαγωγική αγορά εξόρυξης για την Τουρκία, με 5,8 εκατομμύρια τόνους το 2020.
Παρά τις δυσκολίες το 2020, ο Dönmez τον Ιανουάριο είπε ότι η Τουρκία κατόρθωσε να διατηρήσει τη θέση της ως κορυφαίος παίκτης στον παγκόσμιο τομέα βορίου, προμηθεύοντας το 57% της παγκόσμιας ζήτησης και φτάνοντας 1,73 εκατομμύρια τόνους σε πωλήσεις βορίου παγκοσμίως.
Το τρένο εκτιμάται ότι καλύπτει συνολική απόσταση περίπου 7.792 χιλιομέτρων σε όλη την Τουρκία, τη Γεωργία, το Αζερμπαϊτζάν, την Κασπία Θάλασσα και το Καζακστάν πριν φτάσει στο Ξιάν της Κίνας
Το πρώτο τρένο που μετέφερε αγαθά από την Τουρκία στην Κίνα ξεκίνησε από την Κωνσταντινούπολη στις 4 Δεκεμβρίου και κάλυψε απόσταση 8.693 χιλιομέτρων. Περνούσε κάτω από το Βόσπορο μέσω της σήραγγας Marmaray της Κωνσταντινούπολης και ακολούθησε το Trans Caspian East-West Middle Corridor μέσω του σιδηροδρόμου BTK.
Το ταξίδι περιελάμβανε περισσότερα από 2.300 χιλιόμετρα στην Τουρκία, 220 χιλιόμετρα στη Γεωργία, 430 χιλιόμετρα στο Αζερμπαϊτζάν, 420 χιλιόμετρα πέρα από την Κασπία Θάλασσα, 3.200 χιλιόμετρα στο Καζακστάν και 2.100 χιλιόμετρα στην Κίνα. Έφτασε στο Ξιάν στις 19 Δεκεμβρίου.