Το εγχώριο τουρκικό αεροσκάφος αναπτύσσεται για να αντικαταστήσει τα μαχητικά F-16
ΗΤουρκία θα μετασκευάσει τα μαχητικά αεροσκάφη F-16 για να επεκτείνει σημαντικά τον κύκλο ζωής τους, δήλωσε την Κυριακή ο επικεφαλής της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB), Ismail Demir.
«Οι δομικές αναβαθμίσεις των αεροσκαφών F-16 Block 30 συνεχίζονται. Στο έργο, ανακαινίζονται 1.200-1.500 κομμάτια δομικών εξαρτημάτων ανά αεροσκάφος και πραγματοποιούνται εργασίες επισκευής και αντικατάστασης, εάν είναι απαραίτητο, με ενίσχυση σώματος», δήλωσε ο Demir στο Twitter.
Ο Ντέμιρ πρόσθεσε ότι με το έργο, το οποίο εκτελείται από την TUSAŞ Engine Industries (TEI), καθώς οι Τουρκικές ένοπλες Δυνάμεις στοχεύουν να αυξήσουν τη διάρκεια ζωής των αεροσκαφών F-16 από 8.000 ώρες σε 12.000 ώρες.
Η Τουρκία έχει το πρόγραμμα TF-X National Combat Aircraft (MMU) ,ένα κοινό έργο των Τουρκικών Αεροδιαστημικών Βιομηχανιών (TAI) και SSB, που ετοιμάζεται για μια παρθενική πτήση χρησιμοποιώντας έναν εγχώριο κινητήρα το 2029.
Το MMU είναι ένα μαχητικό πέμπτης γενιάς με παρόμοια χαρακτηριστικά με το Lockheed Martin’s F-35 Lightning II. Το εγχώριο αεροσκάφος αναπτύσσεται για να αντικαταστήσει τα μαχητικά F-16 πριν από τη σταδιακή κατάργηση του τελευταίου κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2030.
Λόγω του σταδιακού παροπλισμού των μαχητικών αεροσκαφών F-16 κατά την επόμενη δεκαετία, η σημασία του έργου TF-X έχει αυξηθεί, ιδίως καθώς οι ΗΠΑ έχουν επίσης διακόψει την παράδοση μαχητικών αεροσκαφών F-35 στην Τουρκία, αποβάλλοντας την από το πρόγραμμα.
Η Ουάσιγκτον απέσυρε την Τουρκία από το πρόγραμμα F-35 Lightning II, υποστηρίζοντας ότι το ρωσικό αντιαεροπορικό σύστημα S-400 που αποκτήθηκε από την Τουρκία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τη Ρωσία για να αποκτήσει κρυφά διαβαθμισμένες λεπτομέρειες σχετικά με τα αεροσκάφη Lockheed Martin F-35, ενώ επιπλέον είναι ασυμβίβαστο με τα συστήματα του ΝΑΤΟ.
Η Τουρκία, ωστόσο, επιμένει ότι το S-400 δεν θα ενσωματωθεί στα συστήματα του ΝΑΤΟ και δεν θα αποτελέσει απειλή για τη συμμαχία.
Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η Τουρκία μέχρι το 2029 σκοπεύει να στηριχθεί στο υπάρχοντα F-16 της, τα οποία μάλιστα θα εκσυγχρονίσει… η ίδια, με δικές της πατέντες.
Αυτό όμως θα δημιουργήσει μια τεράστια αεροπορική ανισορροπία υπέρ μας στο Αιγαίο, ιδίως με την αγορά των γαλλικών μαχητικών Rafale και την μετατροπή των F-16 μας σε viper, που θα είναι ότι πιό προηγμένο θα υπάρχει από πλευράς F-16,καθιστώντας απαγορευτικές για την Τουρκία σκέψεις διεξαγωγής στρατιωτικών επιχειρήσεων με την Ελλάδα για τα επόμενα χρόνια.
Αυτό θα πρέπει να ληφθεί πάρα πολύ σοβαρά υπόψιν μας για τις συζητήσεις στις μεταξύ μας διερευνητικές επαφές, εάν και εφόσον η Τουρκία δεν ισχυροποιηθεί περαιτέρω αεροπορικά, σε αντίθεση με εμάς.
Τέλος μένει να δούμε αν και κατά πόσο οι αναφορές στον ελεγχόμενο τουρκικό τύπο είτε για αγορά Eurofighter ή άλλου μαχητικού, ή η ενίσχυσή της Τουρκίας με νέα αντιαεροπορικά συστήματα S-400, ήταν πυροτεχνήματα, ή τελικά θα αποτελέσουν αναγκαστικά ενδιάμεση λύση για την ίδια.
Πιθανότερο φαντάζει το πρώτο και όχι το δεύτερο, αφού σε περίπτωση αγοράς επιπλέον αντιαεροπορικών S-400, οι σχέσεις Τουρκίας-ΗΠΑ θα πήγαιναν από το κακό που βρίσκονται στο χειρότερο.