Σφοδρή κριτική στον Αλέξη Τσίπρα και τα όσα ανέφερε την Τετάρτη αναφορικά με το θέμα των καμερών στις σχολικές αίθουσες, άσκησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, κατηγορώντας τον ότι παραμένει «ανεύθυνα ίδιος»
«Οκ. Τσίπρας θέλει κλειστά σχολεία. Αδιαφορεί για τις αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχική και πνευματική υγεία των μαθητών και στη διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων σε βάρος των πιο ευάλωτων. Κόπτεται δήθεν για τις συνθήκες στις σχολικές αίθουσες, ενώ το κόμμα του οργανώνει συναθροίσεις, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας, αγνοώντας τις επιπτώσεις στη δημόσια υγεία», ανέφερε ο κ. Πέτσας.
Πρόσθεσε, μάλιστα, πως ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης «παραπληροφορεί για την ανακοίνωση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Η οποία χθες δήλωσε:
1ον) ότι είναι νόμιμος καταρχήν ο σκοπός της ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως προβλέπεται στην πρόσφατη ρύθμιση, και
2ον) ότι το Υπουργείο Παιδείας είχε συμβουλευθεί την Αρχή πριν τη διαμόρφωση της ρύθμισης και ενσωμάτωσε συγκεκριμένες προτάσεις της».
«Ο κ. Τσίπρας παραμένει ανεύθυνα ίδιος. Ταυτίζεται με τις πιο συντηρητικές αντιλήψεις τις οποίες μάλιστα θεωρεί «προοδευτικές». Προοδευτική σκουριά δεν υπάρχει. Αγκαλιάζει τους λίγους συνδικαλιστές και υποτιμά τους πολλούς. Τους δασκάλους των παιδιών μας που απέδειξαν μέσα στην πανδημία, τι τιμή είναι να είσαι δάσκαλος. Είμαστε περήφανοι για αυτούς. Δεν τους κρύβουμε. Τιμάμε το έργο τους στην τάξη για να μην μείνει κανένα παιδί πίσω», σημειώνει – μεταξύ άλλων – ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Εξάλλου, σύμφωνα με τον κ. Πέτσα, «η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να βρίσκει λύσεις στα προβλήματα και όχι να εφευρίσκει προβλήματα σε κάθε λύση. Αυτό κάνει και στο πεδίο της εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση της πρωτοφανούς κατάστασης που προκαλεί η πανδημία του κορωνοϊού. Τα ανοιχτά σχολεία είναι μέρος της ζωής των παιδιών μας. Και υποχρέωσή μας είναι να εξασφαλίσουμε, λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες των ειδικών, την ισότιμη πρόσβασή τους στην εκπαίδευση».
Τσίπρας: Να καταργηθεί η τροπολογία που μετατρέπει τα σχολεία σε σκηνικό ριάλιτι
Ο Αλέξης Τσίπρας ζήτησε την απόσυρση της τροπολογίας για τη ζωντανή μετάδοση σχολικών μαθημάτων μέσω internet.
Σε ανάρτησή του στο Facebook o πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έγραψε ότι:
«Η κυβέρνηση επιμένει στην άκρως επικίνδυνη ρύθμιση για τη ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες και αυτό παρά το γεγονός ότι Υπουργοί της πιάστηκαν να λένε ψέματα για δήθεν συμφωνία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Η Αρχή, όχι μόνο διέψευσε τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς για δήθεν έγκρισή της, αλλά υπογράμμισε ότι η εφαρμογή της διάταξης ενέχει υψηλή επικινδυνότητα.»
Ο κ. Τσίπρας προσέθεσε ότι:
«Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει στηρίξει την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση υπό σαφείς προϋποθέσεις. Δεν πρόκειται όμως να αποδεχθεί την πρόθεση της κυβέρνησης για εγκατάσταση καμερών στα σχολεία, καθώς κάτι τέτοιο είναι παράνομο και απορρίπτεται από σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Μετά και τις μαζικές αντιδράσεις γονέων, καθηγητών, μαθητών αλλά και όλης σχεδόν της αντιπολίτευσης, ο κ. Μητσοτάκης δεν έχει παρά να πράξει το αυτονόητο: Να καταργήσει τώρα την αντισυνταγματική ρύθμιση που μετατρέπει τις σχολικές αίθουσες σε σκηνικό ριάλιτι και να αποσύρει το πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε εν μέσω πανδημίας, το οποίο γυρνάει τη δημόσια Παιδεία πίσω στα χρόνια των μνημονίων».
Δήλωση Φίλη-Τζούφη
Για το θέμα είχαν κάνει δήλωση και οι Νίκος Φίλης και Μερόπη Τζούφη όπου υποστήριζαν ότι: «Σσύμφωνα με την Αρχή, η εξέταση του ζητήματος απαιτεί χρόνο, τεκμηρίωση, μελέτες και διαβούλευση. Συνακόλουθα, η «ζωντανή αναμετάδοση» του μαθήματος δε θα μπορούσε να εφαρμοστεί κατά το τρέχον σχολικό έτος και τελικά, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατάφερε να προκαλέσει μια τρικυμία για το τίποτα, συσπειρώνοντας ενάντια στα σχέδιά της το σύνολο του εκπαιδευτκού κόσμου.
Η αιφνιδιαστική κατάθεση της τροπολογίας, δίχως διαβούλευση και σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, καταμαρτυρά την προχειρότητα και τη βιασύνη μιας «άριστης» νομοθέτησης στο πόδι».