Σύγκρουση δυνάμεων
Η ολλανδική εταιρεία ναυπήγησης πλοίων Damen, προτείνει ένα νέο σχέδιο για τις απαιτήσεις του Ελληνικού Ναυτικού για τις φρεγάτες του, σύμφωνα με το navalnews.com.

Ακολουθεί παρουσίαση της προσφοράς της Ολλανδικής εταιρείας

Η ολοκαίνουργια φρεγάτα SIGMA 11515 αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσφοράς πακέτου από την Damen σε συνεργασία με την Thales Nederland, με την υποστήριξη της κυβέρνησης της Ολλανδίας.

Η ανάγκη του Ελληνικού Ναυτικού δεν περιορίζεται σε νεόδμητες φρεγάτες, αλλά αναζητά μια λύση «stop-gap» (που συνίσταται στην προμήθεια μεταχειρισμένων πλοίων ή μίσθωση υφιστάμενων σκαφών), καθώς και μια αναβάθμιση στις εν χρήσει φρεγάτες Hydra-class.

 

Ουκρανία ”καλεί” Γερμανία
Τι είναι το SIGMA 11515;

Είναι το επόμενο βήμα στη γνωστή κατηγορία πλοίων SIGMA, με την έννοια ότι αυτό υπήρξε εδώ και αρκετό καιρό ως σχέδιο.

Το SIGMA 11515 αντιπροσωπεύει μια εξέλιξη από το SIGMA 10514, που είναι ήδη σε λειτουργία σε πολλές χώρες εντός του πολεμικού ναυτικού τους.

Τα κύρια πλεονεκτήματα που προσφέρει το SIGMA11515 είναι:

• Αυξημένο ωφέλιμο φορτίο σε σχέση με άλλα σχέδια της εταιρείας. .

• Πρόσθετη ευελιξία χάρη στη χρήση ειδικών ευέλικτων χώρων για την αναδιάρθρωση της αποστολής.

• Δυνατότητα συμπερίληψης σύγχρονων εξελίξεων σε όπλα και αισθητήρες.

• Mείωση κινδύνου και έξυπνη και γρήγορη υλοποίηση και οργάνωση έργου με βάση την οικειότητα και τις ομοιότητες σε σχέση με το SIGMA 10514.

Και τα 4 SIGMA 11515 θα κατασκευαστούν τοπικά στην Ελλάδα. Η προσφορά και η υλοποίηση του έργου βασίζονται στην οικιακή ναυπήγηση και στη λειτουργία, αλλά και στην προετοιμασία της υποστήριξης του κύκλου ζωής των τεσσάρων φρεγατών.

Οι ενδιάμεσες λύσεις που έχει προτείνει η Ολλανδική εταιρεία είναι:

– Προσφέρονται δύο Karel Doorman στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, απευθείας από την Ολλανδική Κυβέρνηση

-Δύο SIGMA 10514 ναυπηγημένες σε τοπικό επίπεδο. Ο χρόνος κατασκευής αυτών των πλοίων που ταιριάζουν τέλεια στη γραμμή SIGMA με το SIGMA 11515, θα ήταν πολύ σύντομος. Αυτή η διαδικασία τοπικής ναυπήγησης είναι αποδεδειγμένη. Η Ολλανδική εταιρεία ισχυρίζεται ότι μπορεί να ανταγωνιστεί από κάθε άποψη όλες τις άλλες προσφορές μεταχειρισμένων κατηγοριών που έχουμε δει. Οι μεταχειρισμένες προσφορές δεν είναι έτοιμες για επιχειρήσεις και πιθανότατα θα πρέπει επίσης να προσαρμοστούν και να εκσυγχρονιστούν με τις απαιτήσεις του Ελληνικού Ναυτικού και τα τελευταία τεχνικά πρότυπα. Η γρήγορη νέα έκδοση λύνει αυτά τα ζητήματα.

Η Damen μαζί με την Thales Netherlands, μελετούν εντατικά τις απαιτήσεις αναβάθμισης των φρεγατών κλάσεως Hydra από το Ελληνικό Ναυτικό. Ο συνδυασμός Damen / Thales θα διασφαλίσει την ποιότητα της Ολλανδικής πρότασής και την πιθανή εκτέλεση του συμβολαίου στην Ελλάδα και θα παρέχει επίσης ομοιότητα όσο το δυνατόν περισσότερο με την προσφορά SIGMA.

 

Η Damen επισκέφθηκε όλα τα σχετικά ναυπηγεία στην Ελλάδα, όπου οι έρευνές της έδειξαν ότι το SIGMA θα μπορούσε να κατασκευαστεί χρησιμοποιώντας την εμπειρία της στην τοπική ναυπήγηση του με επιτυχία παγκοσμίως. Οι έρευνές της επικεντρώθηκαν επίσης στην τοπική αλυσίδα εφοδιασμού, επειδή για την κατασκευή ενός πλοίου όπως το Sigma και για την παροχή υποστήριξης κατά τη διάρκεια της συντήρησης του, οι τοπικοί προμηθευτές είναι απαραίτητοι για την επιτυχία του προγράμματος.

Η προσφορά της Damen υποστηρίζεται σθεναρά από την ολλανδική κυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένης μιας ρύθμισης χρηματοδότησης που υποστηρίζεται από την Atradius (ολλανδική εταιρεία εξαγωγικών πιστώσεων). Εσωτερικά υπάρχει μια ευρύτερη βάση κοινότητας με άλλους εταίρους του ΝΑΤΟ / ΕΕ, όπως η Γερμανία και το Βέλγιο, όπου η Ολλανδική εταιρεία προσφέρει ένα παρόμοιο σύστημα και αισθητήρες πάνω από το Water Warfare, όπως προβάλλονται στις νέες φρεγάτες τους. Επομένως, αυτό προσφέρει ήδη ευρωπαϊκή συνεργασία, καθώς σημαντικά μέρη αυτής της πρότασης τοποθετούνται σε άλλους εταίρους ΕΕ / ΝΑΤΟ.

H Thales Nederland είναι ο συνεργάτης της Damen. Αυτό δίνει πρόσθετη βεβαιότητα στο έργο, δεδομένου ότι υπάρχει μια μακροχρόνια σχέση συνεργασίας και στην πραγματικότητα, όπως μιλάμε, αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη στα έργα για το γερμανικό πρόγραμμα φρεγάτων F126 και το πρόγραμμα αντικατάστασης φρεγάτας Βελγίου / Κάτω Χωρών. Οι αισθητήρες και τα όπλα είναι ένας συνδυασμός ευρωπαϊκών και αμερικανικών συστημάτων.
Προς το παρόν, η Γαλλία και η Ελλάδα συμμετείχαν σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις για δύο φρεγάτες τύπου FDI. Ωστόσο, παρά την υπογραφή ενός LOI τον Οκτώβριο του 2019, η Ελλάδα αποφάσισε να διατηρήσει τις επιλογές της ανοιχτές και τώρα εξετάζει διάφορα σχέδια. Τα σχέδια που εξετάζονται σήμερα, εκτός από το SIGMA 11515 του Damen, είναι:

Η Lockheed Martin με το MMSC
Naval Group με το FDI / Belharra
TKMS με το MEKO A200NG (ή MEKO A300)
Babcock με τον τύπο 31 / Arrowhead
Navantia (φέρεται με το F-110)
Fincantieri (φέρεται με το FREMM)

Η διαδικασία προμηθειών δεν φαίνεται να είναι «κλασικός ανοιχτός διαγωνισμός», αλλά μάλλον συζητήσεις μεταξύ κυβερνήσεων (G-G) με κάθε μέρος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Translate »