Τους επόμενους μήνες όσοι βρεθούν στα εμβολιαστικά κέντρα, σε όλο τον κόσμο, για να κάνουν το εμβόλιό τους, όπως αυτό της Pfizer-BioNTech θα παρατηρήσουν -αν το προσέξουν- κάτι περίεργο:
Στο φιαλίδιο στο οποίο θα περιέχεται η δόση δεν θα αναγράφεται πουθενά το όνομα της Pfizer- BioNTech. Αυτό που θα δουν να αναγράφεται είναι “Comirnaty”, ενώ όσοι κάνουν το εμβόλιο της Moderna αυτό θα αναφέρεται ως “Spikevax”, δηλαδή το… «ακιδοεμβόλιο».
Όπως αναφέρεται οι λήπτες των εμβολίων δεν θα πρέπει να ανησυχούν. Τα εμβόλια δεν είναι νοθευμένα. Θα πρόκειται για το ίδιο… γνήσιο προϊόν, αλλά με άλλο όνομα.
Γιατί όλες οι μεγάλες φαρμακευτικές που δραστηριοποιούνται στο χώρο των εμβολίων για τον κορωνοϊό δεν θέλουν να εμφανίζεται το όνομά τους στα φιαλίδια που περιέχουν τη δόση; Επιπλέον πολλοί είναι αυτοί που παρατηρούν «κρυφά» μηνύματα στα νέα ονόματα των εμβολίων.
Σύμφωνα με την «επίσημη» αιτιολόγηση είναι ότι οι εταιρείες δεν παράγουν μόνο εμβόλια αλλά και σειρά άλλων προϊόντων. Έτσι λογικό είναι να δίνουν τα δικά τους ξεχωριστά ονόματα στην σειρά των προϊόντων.
Έτσι, όπως αναφέρεται, το εμβόλιο να ονομάζεται Pfizer είναι σαν η Toyota για παράδειγμα να ονομάζει το τελευταίο της μοντέλο “Toyota car” παρά το γεγονός ότι έχει κατασκευάσει σειρά δεκάδων άλλων μοντέλων.
H Pfizer παράγει μια σειρά εμβολίων. Έτσι έχει εμβόλιο για τον πνευμονιόκοκκο, την μηνιγγίτιδα ή την εγκεφαλίτιδα που προκαλείται από κρότωνες.
Το ίδιο και η AstraZeneca κατασκευάζει σειρά εμβολίων. Έτσι αν όλα ονομάζονταν εμβόλια Pfizer ή AstraZeneca θα υπήρχε σύγχυση για το ποιο εμβόλιο είναι ποιο. .
Σύμφωνα με το IP Australia ο κυβερνητικός οργανισμός της Αυστραλίας για τις εμπορικές ονομασίες, η Pfizer ήταν η πρώτη φαρμακευτική που ζήτησε να αλλάξει ο τίτλος στα εμβόλια της.
Έτσι το όνομα “Comirnaty” θεσμοθετήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο,.
Το όνομα δημιούργησε η αμερικανική εταιρεία Brand Institute η οποία έχει αναλάβει τα ονόματα των εμβολίων της AstraZeneca και της Moderna.
Σύμφωνα με τον Scott Piergrossi διευθυντή της Brand Institute ήταν η ονομασία των εμβολίων να περιέχει σε μια ξεχωριστή λέξη πολλές έννοιες και νοήματα.
Έτσι για παράδειγμα το όνομα Comirnaty του εμβολίου της Pfizer, το “Co” είναι για τον covid, to MRNA είναι κρυμμένο κάπου μέσα στα πέντε κεντρικά γράμματα και το “ty” το οποίο μπορεί να σημαίνει είτε community είτε immunity (κοινότητα ή ανοσία). Βέβαια το ty σημαίνει και thank you και είναι άγνωστο εάν αυτό εννοεί τελικά.
Πολλοί όμως είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι η απουσία των ονομάτων των εταιρειών από τα φιαλίδια των δόσεων έχει ως στόχο ο κόσμος να μην βλέπει τα ονόματα των εταιρειών επάνω τους για να μην του προκαλούνται αρνητικοί συνειρμοί εξαιτίας των παρενεργειών που ε΄χουν συνδεθεί με αυτές τις φαρμακευτικές.
Έτσι τα νέο ονόματα έχουν ως στόχο να εξωραΐσουν κάπως το αρνητικό κλίμα που υπάρχει και να τα κάνουν πιο φιλικά και προσιτά στον υποψήφια λήπτη.