Στήνεται «τείχος προστασίας» για τον Κ.Μητσοτάκη – Τα ευρήματα των ερευνών της ΑΔΑΕ «καίνε» τον πρωθυπουργό

Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος με γνωμοδότηση που δημοσιεύθηκε πριν λίγο χαρακτηρίζει «αναρμόδια» την Αρχή Διασφάλισης Απορρήτου Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ) για την διαχείριση αιτημάτων πολιτών που ζητούν να πληροφορηθούν, μέσω της Ανεξάρτητης Αρχής, αν έχουν τεθεί υπό παρακολούθηση για λόγους εθνικής ασφαλείας και την απειλεί ακόμα και με ποινικές κυρώσεις!

 Τονίζει  μάλιστα ότι η ΑΔΑΕ δεν μπορεί να απευθύνεται σε παρόχους κινητής τηλεφωνίας ζητώντας τέτοιου είδους στοιχεία!

Η γνωμοδότηση εκδόθηκε μετά από σχετικό αίτημα παρόχου κινητής τηλεφωνίας με αφορμή την επίσκεψη κλιμακίου της ΑΔΑΕ για να διαπιστωθεί η παρακολούθηση του ανεξάρτητου ευρωβουλευτή Γιώργου Κύρτσου και του δημοσιογράφου Τάσου Τέλλογλου.

Ο σκοπός της είναι να εμποδίσει την δημοσιοποίηση των ερευνών της ΑΔΑΕ που πραγματοποιήθηκαν στους παρόχους κινητής τηλεφωνίας και σύμφωνα με πηγές βρέθηκαν τα ονόματα που βρίσκονταν στις λίστες των παρακολουθήσεων που είχαν δημοσιευτεί τους τελευταίους μήνες από την εφημερίδα «Documento».

Με την πολυσέλιδη γνωμοδότησή του επί της ουσίας ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός  προσδιορίζει τα όρια αρμοδιότητας της ΑΔΑΕ  επικαλούμενος τον πρόσφατο νόμο που ψηφίστηκε  και αφορά τη «Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών».

Μάλιστα όπως υπογραμμίζει, η αρμοδιότητα αυτή ανήκει πλέον σε Τριμελές Όργανο, που συγκροτείται από δύο εισαγγελικούς λειτουργούς και τον πρόεδρο της ΑΔΑΕ.

«Η ενημέρωση του πολίτη», αναφέρεται στη εισαγγελική γνωμοδότηση, «για τη λήψη του συγκεκριμένου μέτρου άρσεως του απορρήτου σε βάρος του για λόγους εθνικής ασφάλειας έχει ανατεθεί πλέον αποκλειστικά στο Τριμελές Όργανο του άρθρου 4 παρά & του νόμου 5002 του 2022, στο οποίο προεδρεύει Εισαγγελικός λειτουργός. Ουδείς άλλος φορέας νομιμοποιείται προς τούτο ούτε και προβλέπεται από το Νόμο, άλλος τρόπος η διαδικασία ενημέρωσης.

Η ΑΔΑΕ δεν έχει πλέον αρμοδιότητα για έλεγχο στους παρόχους ώστε να απαντήσει σε θιγόμενο ιδιώτη. Κυριαρχικός είναι ο ρόλος του Τριμελούς Οργάνου, στο οποίο προεδρεύει Εισαγγελικός Λειτουργός και ο Πρόεδρος της ΑΔΑΕ είναι μέλος»

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση Ντογιάκου, η ΑΔΑΕ επιπρόσθετα δεν χρειάζεται να απευθύνεται σε τηλεφωνικούς παρόχους καθώς, όπως αναφέρεται, έχει στη διάθεση της όλες τις διατάξεις για άρση απορρήτου είτε πρόκειται για παρακολουθήσεις της ΕΥΠ για λόγους εθνικής ασφάλειας είτε για παρακολουθήσεις που διατάσσονται για τη διακρίβωση σοβαρών εγκλημάτων.

Τι αναφέρεται στη γνωμοδότηση

«Ολόκληρο το κείμενο των Διατάξεων και των Βουλευμάτων που επιβάλλουν την άρση του απορρήτου η απορρίπτουν σχετικό αίτημα, παραδιδόταν αμελλητί στην ΑΔΑΕ και υπό το πρίσμα των διατάξεων του προϊσχύσαντος νόμου 2225 του 1994.

Το κείμενο των εν λόγω Διατάξεων και Βουλευμάτων προβλέπεται και με τη θέση σε ισχύ του νόμου 5002 του 2022 να παραδίδεται και πάλι αμελλητί στην ΑΔΑΕ, σε μη επεξεργάσιμη μορφή με ηλεκτρονικό κρυπτογραφημένο μήνυμα το οποίο καλύπτει τις προϋποθέσεις ασφάλειας του απορρήτου του περιεχομένου του. Οι Διατάξεις και τα Βουλεύματα που αποστέλλονται στην ΑΔΑΕ αποθηκεύονται και τηρούνται σε ειδικά ηλεκτρονικά αρχεία που βρίσκονται σε σύστημα βάσης δεδομένων, όπως προβλέπει ο νόμος».

Με βάση την προσέγγιση αυτή , κατά τα αναφερόμενα στη γνωμοδότηση  του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου ,  μόνον ο θιγόμενος πολίτης μπορεί να ζητήσει να ενημερωθεί αν το τηλεφωνό του έχει παρακολουθηθεί και να ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία που προβλέπεται με σχετική απόφαση του Τριμελούς Οργάνου (δύο εισαγγελείς και ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ) μετά την παρέλευση τριετίας, αν η παρακολούθηση έγινε για λόγους εθνικής ασφάλειας και υπό την προϋπόθεση, πως από την ενημέρωση δεν διακυβεύεται ο σκοπός για τον οποίον έγινε.

Με το σκέλος αυτό της γνωμοδότησης δεν επιτρέπεται κατά τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου άλλοι πλην του θιγόμενου να ζητήσουν στοιχεία, όπως για παράδειγμα, αρχηγός πολιτικού κόμματος η άλλος πολιτικός παράγοντας. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι η ΑΔΑΕ δεν έχει αρμοδιότητα για διαχείριση αιτημάτων για παρακολουθήσεις πολιτών ούτε κι αν αυτές έγιναν στο παρελθόν, και πάντως πριν τον πρόσφατο νόμο της κυβέρνησης που ανέθεσε σε Τριμελές Όργανο την αρμοδιότητα της διαχείρισης των αιτημάτων των πολιτών, καθώς ο πρόσφατος νόμος έχει αναδρομική ισχύ.

Μάλιστα, ο κ. Ντογιάκος στη γνωμοδότησή του περιγράφει και το πλαίσιο των ποινικών κυρώσεων για όσους παραβιάζουν τη διαδικασία που προβλέπει ο νόμος, χωρίς να εξαιρείται από αυτές η ΑΔΑΕ.

Με λίγα λόγια απειλεί την ΑΔΑΕ με… ποινικές κυρώσεις αν συνεχίσει να… ψάχνει.

«Λόγω του ιδιαίτερα ευαίσθητου χαρακτήρα του θέματος τη άρσεως του απορρήτου των επικοινωνιών, οι προβλεπόμενες από το ήδη ισχύον νομοθετικό καθεστώς ποινικές κυρώσεις σε περίπτωση παραβίασης των σχετικών διατάξεων τόσο εκ μέρους κάποιου μέλους της ΑΔΑΕ όσο και εκ μέρους άλλων προσώπων, τα οποία αναφέρονται σαφώς στο Νόμο, είναι ιδιαίτερα σοβαρές, με προβλεπόμενη ποινή, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, ακόμα και πρόσκαιρης κάθειρξης» αναφέρεται χαρακτηριστικά στη γνωμοδότηση .

Τέλος, ο κ. Ντογιάκος  αναφέρεται στις αρμοδιότητες της ΑΔΑΕ έτσι όπως προκύπτουν από τον ιδρυτικό της νόμο του 2003 και τονίζεται με έμφαση ότι η Αρχή ιδρύθηκε με συνταγματική διάταξη αλλά το ίδιο το σύνταγμα ορίζει ότι οι αρμοδιότητες και η λειτουργία της καθορίζονται όχι από το ίδιο αλλά από κοινό νόμο.

«Είναι πρόδηλο, υπογραμμίζεται μεταξύ άλλων, ότι ο νομοθέτης δεν αναγνωρίζει στην ΑΔΑΕ «λευκή επιταγή». Και σημειώνεται «Ειδικότερα, δεν απονέμεται απευθείας εκ του Συντάγματος στην ΑΔΑΕ η ελεγκτική της αρμοδιότητα. Το Σύνταγμα προβλέπει το σκοπό και την αποστολή της που συνίσταται στη διασφάλιση του απόρρητου των επικοινωνιών. Ο τρόπος εκπλήρωσης και υλοποίησης της αποστολής της, όμως προβλέπονται από το Νόμο, όπως επίσης οι όροι και η διαδικασία άρσης του απορρήτου. Το Σύνταγμα αν και καθιδρύει τη συγκεκριμένη Αρχή (ΑΔΑΕ) καταλείπει στον κοινό νομοθέτη το εύρος και τον τρόπο της άσκησης των αρμοδιοτήτων της, μολονότι δε ανεξάρτητη δεν είναι κανονιστικά αυτόνομη, ούτε legibus solutus, αλλά ενεργεί σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους».

Τέλος στη γνωμοδότηση αιτιολογείται, γιατί ο ίδιος ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου προβαίνει στην έκδοση της, κάνοντας λόγο για θέματα «γενικότερου ενδιαφέροντος».

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

You missed

Άσχετα εάν κάποιος θεωρεί τον Άρμστρονγκ, ως αξιόπιστο αναλυτή ή όχι καθώς βαρύνεται με πολλές κατηγορίες ακόμη και για απάτες, εντούτοις αυτά που λέει έχουν μια συγκεκριμένη συνάφεια με την σημερινή οικονομική πραγματικότητα. Σε ερώτηση εάν η αμερικανική κυβέρνηση θα μπορούσε να χρεωκοπήσει εάν οι χώρες σε όλο τον κόσμο να σταματήσουν να το αγοράζουν απάντησε: «Νομίζω ότι οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να χρεωκοπήσουν από το 2025 και μετά , αλλά πιθανότατα ταυτό θα γίνει ο 2027. Δεν είναι όμως μόνο οι Ηνωμένες Πολιτείες. Η Ευρώπη βρίσκεται στην ίδια βάρκα. Το ίδιο και η Ιαπωνία. Γι’ αυτό χρειάζονται πόλεμο. Νομίζουν ότι πηγαίνοντας σε πόλεμο, αυτή είναι η καλύτερη δικαιολογία για την αθέτηση του χρέους. Απλώς δεν θα πληρώσουν την Κίνα. Αν προσπαθήσουν να πουλήσουν το χρέος τους – καλή τύχη. Δεν το εξαργυρώνουμε. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ευρώπη. Έτσι, μόλις συμβεί αυτό, μπαίνεις σε πόλεμο, αυτή είναι η δικαιολογία τους για να καταρρεύσει όλο αυτό το χρέος, το οποίο πλήττει τις συντάξεις κ.λπ. Τότε θα μπορέσουν να κατηγορήσουν τον Πούτιν. Είναι το ίδιο πράγμα που έκανε ο Μπάιντεν όταν είπε ότι ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ είναι αποτελέσματα του Πούτιν. Στη συνέχεια, με όλο το CBDC (το ψηφιακό νόμισμα της κεντρικής τράπεζας) το ΔΝΤ έχει ήδη ολοκληρώσει το ψηφιακό του νόμισμα και θέλουν αυτό να αντικαταστήσει το δολάριο ως αποθεματικό νόμισμα για όλο τον κόσμο. . . Αυτοί οι άνθρωποι προσπαθούν απεγνωσμένα να κρατηθούν στην εξουσία. Κανείς δεν θέλει να τα παρατήσει». Σε ερώτηση τι πρέπει να κάνει τώρα ο απλός άνθρωπος ο Άρμστρονγκ είπε με : «Νομίζω ότι χρειάζεστε, με ασφάλεια, προμήθεια τροφίμων δύο ετών. . . .Αυτό έχω. Δεν είναι μόνο ότι οι τιμές θα ανέβουν, αλλά κυρίως επειδή θα υπάρξουν ελλείψεις. Τότε, δεν ξέρετε τι θα κάνουν με το νόμισμα. . . . Θα κάνουν ό,τι πρέπει για να επιβιώσουν. Αυτό κάνουν πάντα οι κυβερνήσεις». Ο Άρμστρονγκ έχει πει εδώ και καιρό ότι οι άνθρωποι θα αγοράζουν χρυσό και ασήμι όταν η πίστη στην κυβέρνηση καταρρεύσει. Αυτό ακριβώς βλέπει ο Άρμστρονγκ σε όλο τον κόσμο σήμερα. Ο χρυσός αναπηδά γύρω από το επίπεδο των 2.300 δολαρίων και ο Άρμστρονγκ βλέπει “ένα νέο ράλι χρυσού και αργύρου έρχεται σύντομα”. Πιο συγκεκριμένα η τιμή του χρυσού από τα 1.200 περίπου δολάρια η ουγγιά που ήταν το 2016 έχει φτάσει πλέον να διαπραγματεύεται στα 2.400$ και αυτό με συνεχείς τάσεις ανόδου. Ο πόλεμος έρχεται επίσης αργά αλλά σταθερά με την ανακοίνωση ότι η Ουκρανία θα ενταχθεί στο ΝΑΤΟ. Όταν ξεκινήσει ο επόμενος πόλεμος, ο Άρμστρονγκ προειδοποιεί: «Θα πρέπει να παρακολουθείτε την τράπεζα γιατί τα μακροπρόθεσμα επιτόκια θα αυξηθούν. Κανείς δεν θα θέλει να αγοράσει κρατικό χρέος». Ο Άρμστρονγκ προβλέπει επίσης μια μεγάλη στροφή στις 7 Μαΐου της επόμενης εβδομάδας. Ο Άρμστρονγκ προβλέπει ότι μια ύφεση θα ξεκινήσει τότε και θα συνεχιστεί μέχρι το 2028. Το ΑΕΠ θα συνεχίσει να μειώνεται και ο πληθωρισμός θα συνεχίσει να αυξάνεται. Βέβαια ο ίδιος είχε προχωρήσει και σε άλλες προβλέψεις στο παρελθόν οι οποίες δεν επιβεβαιώθηκαν,. Άσχετα όμως από τις ημερομηνίες το γενικότερο πλαίσιο με το αμερικανικό χρέος και κατά το πόσο αυτό συνδέεται με την κατάσταση στις σχέσεις ΗΠΑ και Ρωσίας αλλά και το ψηφιακό νόμισμα δεν μπορεί να απορριφθεί ως μη ρεαλιστικό.

Translate »