“Η Ελλάδα πρέπει να βάλει τέλος στις παρεμβατικές πρακτικές και τις πολιτικές πίεσης προς τους μουφτήδες που εκλέγονται από τους “Τούρκους” στη Δυτική Θράκη”, δηλώνει ο Τούρκος ΥΠΕΞ
ΗΤουρκία δια στόματος Ερντογάν είχε διαμηνύσει προς τη χώρα μας ότι θα έχουμε ένα ήρεμο καλοκαίρι. Αυτό βεβαίως δεν ίσχυσε πλήρως, αφού το προηγούμενο χρονικό διάστημα η τουρκική αεροπορία είχε προβεί σε αρκετές παραβιάσεις και παραβάσεις του Εθνικού εναερίου χώρου μας (ΕΕΧ )
Εκτός όμως των παραπάνω η Τουρκία όλο το παραπάνω χρονικό διάστημα “επιστράτευσε” τον ΥΠΑΜ της και τον ΥΠΕΞ της προκειμένου με δηλώσεις τους να επικαιροποιούν τις τουρκικές διεκδικήσεις σε βάρος μας, υποδηλώνοντας ότι η σχετική ηρεμία που επικρατεί στα ελληνοτουρκικά δεν σημαίνει και αποποίηση των διεκδικήσεων της σε Αιγαίο και Θράκη.
Πάνω σε αυτό το πλαίσιο ο Τούρκος ΥΠΑΜ Ακάρ σε τακτά χρονικά διαστήματα επανερχόταν αναφέροντας τις τουρκικές διεκδικήσεις και αιτιάσεις, όπως την αποστρατικοποίηση των νησιών μας με το “φοβερό επιχείρημα” ότι δεν απειλούνται από κανένα και την εξίσωση των χωρικών υδάτων μας (ΧΥ) με τον ΕΕΧ στα 6 ναυτικά μίλια.
Τώρα έρχεται ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου να δηλώνει ότι η Ελλάδα πρέπει να βάλει τέλος στις παρεμβατικές πρακτικές και τις πολιτικές πίεσης προς τους μουφτήδες που εκλέγονται από τους “Τούρκους” στη Δυτική Θράκη.
Στη δήλωσή του, ο υπουργός Τσαβούσογλου τόνιζε ότι: «Είμαστε δίπλα στους συμπατριώτες μας στην προστασία των δικαιωμάτων και των θρησκευτικών ελευθεριών τους που απορρέουν από τη Συνθήκη Ειρήνης της Λωζάνης». είπε.
Ο υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου, έκανε την παραπάνω δήλωση ύστερα από ανακοίνωση του εκλεγμένου μουφτής της Κομοτηνής, rahimbrahim Şerif, στον λογαριασμό του στο Twitter, ο οποίος ανέφερε:
«Η συμμετοχή μας στο μαζικό περιστατικό περιτομής που οργανώθηκε από τους αδελφούς μας πριν από 5 χρόνια έγινε αποδεκτή είχε ως αποτέλεσμα να δεχθούμε κλήση σε δικαστήριο στη Θεσσαλονίκη για τις 7 Οκτωβρίου. Ο Θεός να μας βοηθήσει “, παρέθεσε την ανάρτησή του.
Ο Τσαβούσογλου, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα πρέπει να τερματίσει τις επεμβατικές πρακτικές και τις πολιτικές καταπίεσης εναντίον των μουφτήδων που εκλέχθηκαν από τους Τούρκους στη Δυτική Θράκη, είπε: «Είμαστε δίπλα στους συμπατριώτες μας στην προστασία των δικαιωμάτων και των θρησκευτικών ελευθεριών τους που απορρέουν από τη Συνθήκη της Λωζάνης. ” αντιδρώντας στην εν λόγω απόφαση.
Οι μουφτήδες
Μουφτής είναι ιερατικός βαθμός ειδικότερα του σουνιτικού κλάδου της μουσουλμανικής θρησκείας. Είναι ο ερμηνευτής του Κορανίου για την απόδοση δικαιοσύνης.
Το όνομα προέρχεται από τα αραβικά που στα τουρκικά λέγεται müftî , δηλαδή αυτός που ερμηνεύει τον νόμο, όπου και κατ΄ επέκταση θεωρείται ο Μουσουλμάνος θεολόγος εντεταλμένος να εκδίδει φετβά, δηλαδή γνωμοδοτήσεις βάσει της Σαρίας στους πιστούς, κατόπιν σχετικού αιτήματός τους
Σήμερα στην Θράκη υπάρχουν τρείς Μουφτείες και συγκεκριμένα στο Διδυμότειχο, στην Κομοτηνή, και στην Ξάνθη
Ενώ λοιπόν στη Θράκη λειτουργούν τρεις Μουφτείες και θα έπρεπε να υπήρχαν τρεις Μουφτήδες, συνολικά υπάρχουν πέντε, εκ των οποίων οι τρεις είναι διορισμένοι από το ελληνικό κράτος και οι άλλοι δύο (που στην τοπική κοινωνία αποκαλούνται και ως «ψευτομουφτήδες»), οι οποίοι είναι εκλεγμένοι από την μουσουλμανική μειονότητα, με μια διαδικασία όμως που τίθεται επισήμως εν αμφιβόλω, γεγονός που αποτελεί ένα από τα πολλά σημεία τριβής των ελληνοτουρκικών σχέσεων
Στη Συνθήκη της Λωζάνης του 1923, η οποία όμως αν και περιλαμβάνει ρητές διατάξεις για τις θρησκευτικές ελευθερίες των Πληθυσμών που τέθηκαν σε Ανταλλαγή, δεν έχει καμία αναφορά στο καθεστώς του Μουφτή στις μουσουλμανικές κοινωνίες της Θράκης.
Το 1991 η τότε κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με πρωθυπουργό τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη ψηφίζει τον νόμο 1920/1991 με τον οποίο ορίζεται σαφώς και ρητώς ότι οι Μουφτήδες της Θράκης θα διορίζονται από το ελληνικό κράτος με συγκεκριμένη διαδικασία.
Η προπαγάνδα της Τουρκίας
Η Τουρκία ερίζει για το θέμα των μουφτήδων, γιατί θέλει η ίδια να έχει δικούς της πλήρως ελεγχόμενους ανθρώπους στο αξίωμα αυτό, προκειμένου να ελέγχει την μουσουλμανική μειονότητα σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λωζάννης και όχι τουρκική μειονότητα όπως όλοι οι Τούρκοι πολιτικοί κυβέρνησης και αντιπολίτευσης δηλώνουν.
Στην προσπάθειά της αυτή η Τουρκία εργάζεται συνεχώς με κύριο εργαλείο της το Προξενείο της στην Ξάνθη, το οποίο ακολουθεί συγκεκριμένα βήματα για την υλοποίηση των στόχων της Τουρκίας.
Στην πραγματικότητα οι μουσουλμάνοι που διαβιούν στη Θράκη μας είναι “τριπλής εθνολογικής προέλευσης” και συγκεκριμένα είναι Πομάκοι, Αθίγγανοι και τουρκογενείς.
Τόσο οι Πομάκοι όσο και οι Αθίγγανοι μουσουλμάνοι της Θράκης ουδεμία καταγωγή ή προέλευση έχουν σε σχέση με την Τουρκία.
Οι μεν Πομάκοι οι οποίοι ζούν κατά βάση σε ορεινά χωριά έχουν τη δική τους γλώσσα η οποία δεν είναι η τουρκική και ιστορικά κατά μια εκδοχή προέρχονται από τους αρχαίους Αγριάνες, πολεμιστές του Μ. Αλεξάνδρου, οι οποίοι ζούσαν στην περιοχή και με την έλευση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, εξισλαμίστηκαν.
Οι Αθίγγανοι πάλι είναι τοπικά διαμένοντες οι οποίοι και αυτοί ασπάστηκαν τη μουσουλμανική θρησκεία επί τουρκοκρατίας.
Όπως αντιλαμβανόμαστε τόσο οι Πομάκοι όσο και οι Αθίγγανοι δεν έχουν τουρκική καταγωγή και συνεπώς η Τουρκία δεν μπορεί αυθαιρέτως να αναφέρεται στην μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης μας, βαφτίζοντας την τουρκική
Αυτό είναι που προσπαθεί με νύχια και δόντια να αλλάξει η Τουρκία, προκειμένου σε όλους τους μουσουλμάνους της Θράκης μας να τους βάλλει ως “ετικέτα” ότι είναι Τούρκοι.