«Οι καταναλωτές πρέπει να αντιδράσουν. Oι πολιτικές βοήθειας και επιδομάτων δεν αρμόζουν»
141
Shares
facebook sharing button Sharetwitter sharing button Tweetwhatsapp sharing button Sharemessenger sharing button Share
Μεγάλες αυξήσεις στις τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό του Αυγούστου, με τον δείκτη τιμών καταναλωτή να ενισχύεται κατά 1,9% έναντι του αντίστοιχου μήνα το 2020. Πανάκριβα, πλέον, έχουν γίνει τα καύσιμα, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή του φυσικού αερίου έχει εκτοξευθεί κατά 91%. Σημαντική αύξηση παρατηρήθηκε, επίσης, στα νωπά λαχανικά (+21,5%), στο αρνί και το κατσίκι (+11,4%), στα ξενοδοχεία (+8%), στα φρούτα (+4,5%) και στα ψάρια (+4,2%) τον Αύγουστο.

Οι ανατιμήσεις καίνε την τσέπη των καταναλωτών, με την άνοδο των τιμών να εκτιμάται πως δεν θα σταματήσει άμεσα, καθώς οι οικονομολόγοι προβλέπουν ότι οι αυξήσεις θα «φρενάρουν» μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων. Αυτό σημαίνει πως για τους επόμενους μήνες οι τιμές στα βασικά είδη ανάγκης θα ακριβαίνουν καθημερινά, «ψαλιδίζοντας», αντίστοιχα, τους μισθούς των εργαζόμενων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, αλλά και τις συντάξεις, παρά το γεγονός ότι είδαν φέτος κάποιες έμμεσες αυξήσεις στις αποδοχές τους, λόγω της μείωσης φόρων και εισφορών.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του πληθωρισμού προήλθε, κυρίως, από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

• 3,0% στην ομάδα της διατροφής και των μη αλκοολούχων ποτών, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών σε άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα και νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση, κυρίως, των τιμών σε δημητριακά για πρωινό, μοσχάρι, χοιρινό και γιαούρτι.

• 4,4% στην ομάδα της στέγασης, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο και πετρέλαιο θέρμανσης.

• 6,7% στην ομάδα των μεταφορών, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα και εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

• 0,2% στην ομάδα των ξενοδοχείων, καφέ και εστιατορίων, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών σε ξενοδοχεία, μοτέλ, πανδοχεία, εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία και καφενεία.

Από τις μειώσεις των δεικτών:

• 2,6% στην ομάδα της ένδυση και υπόδησης, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 2,6% στην ομάδα των επικοινωνιών, λόγω μείωσης των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• 0,4% στην ομάδα των αλκοολούχων ποτών και καπνού, λόγω μείωσης των τιμών στα κρασιά.

• 0,5% στην ομάδα των διαρκών αγαθών, ειδών νοικοκυριού και υπηρεσιών, λόγω μείωσης των τιμών σε υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.

«Ό,τι ανεβαίνει στην Ελλάδα δεν κατεβαίνει. Αν αυξηθεί και η ΔΕΗ ο χειμώνας θα είναι πολύ δύσκολος»
Αναφορά στις αυξήσεις των τιμών που έχουν αρχίσει να μαστίζουν την χώρα ξανά έκανε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), Γιώργος Λεχουρίτης, τονίζοντας ότι τα φρούτα και λαχανικά όπως ροδάκινα, σύκα, και αγγούρια πωλούνται σε αδιανόητες τιμές.

«Ό,τι ανεβαίνει στην Ελλάδα δεν κατεβαίνει. Αν αυξηθεί και η ΔΕΗ ο χειμώνας θα είναι πολύ δύσκολος. Το καλάθι της νοικοκυράς δεν γεμίζει πια. Δεν αυξήθηκαν οι μισθοί, δεν αυξήθηκαν οι συντάξεις με αποτέλεσμα είτε να υποσιτίζεται είτε να παίρνει αμφιβόλου ποιότητας τρόφιμα. Οι καταναλωτές πρέπει να αντιδράσουν. Oι πολιτικές βοήθειας και επιδομάτων δεν αρμόζουν. Η ακρίβεια θα κρατήσει πολύ περισσότερο, ίσως και όλο το 2022!» είπε.

Λιαργκόβας: Aποκλιμάκωση μετά τα Χριστούγεννα
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΚΕΠΕ (Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών), Παναγιώτης Λιαργκόβας, ανέφερε ότι η ακρίβεια αυτή θα είναι παροδική, μέχρι τα Χριστούγεννα, μετά θα έχουμε αποκλιμάκωση. «Πέρυσι είχαμε μείωση στην παραγωγή και φέτος μεγάλη ζήτηση. Ευθύνεται και η κλιματική αλλαγή» εξήγησε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Translate »