Η κυβέρνηση «τρέχει» τη διασύνδεση ηλεκτρικού ρεύματος Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ, με «προτιμητέους αναδόχους» τις Siemens – ΤΕΡΝΑ

Ουδεμία έκπληξη. Η «δουλειά» έχει κιόλας δοθεί στη γερμανική Siemens και την ελληνική ΤΕΡΝΑ. Τουλάχιστον όσον αφορά το κομμάτι του καλωδίου Αθήνα-Κρήτη και Κρήτη-Κύπρο. Μένει να φανεί αν η Siemens θα «κτυπήσει» και το Κύπρος-Ισραήλ.

Να σημειωθεί πως το Antinews, στις 5-4-2020, επισήμαινε πως, εν μέσω καραντίνας κορονοϊού, με τους Έλληνες κλειδαμπαρωμένους στα σπίτια τους, «έτρεχε» η ανάληψη ενός εξαιρετικά μεγάλου έργου από την γερμανική Siemens. Αυτού της διασύνδεσης ηλεκτροδότησης Κρήτης – ηπειρωτικής Ελλάδας.

Η Siemens ποτέ δεν πεθαίνει (ούτε ο κορονοϊός την σκιάζει)

Σκάνδαλο Siemens

Το Antinews σημείωνε τότε ότι, εάν ένα τόσο μεγάλο έργο είχε επιχειρηθεί να δοθεί στη Siemens πριν από μερικά χρόνια, οπότε εκκρεμούσε η δικαστική διαδικασία για το μεγαλύτερο -ίσως- οικονομικοπολιτικό σκάνδαλο της Μεταπολίτευσης, αυτό των μιζών της Siemens, και ήταν νωπές οι μνήμες για τα «δωράκια» σε πολιτικούς και κρατικούς παράγοντες προκειμένου να παίρνει ο γερμανικός κολοσσός μεγάλες δουλειές στην Ελλάδα, θα είχαν σηκωθεί τα πόδια να βαρέσουν το κεφάλι.

Εάν, μάλιστα, η όποια κυβέρνηση είχε τολμήσει να δώσει ένα τόσο μεγάλο έργο στη Siemens, ενώ ο πρώην επικεφαλής της, Μιχάλης Χριστοφοράκος, είναι ακόμα άφαντος, έχοντας βρει ασφαλές καταφύγιο στη Γερμανία, θα είχε προκληθεί μείζων πολιτικός σάλος. Παρ’ όλα αυτά, εν μέσω κορονοϊού, η «δουλειά» έγινε.

«Προτιμητέος ανάδοχος»

Τώρα, λοιπόν, η εφημερίδα, «Καθημερινή», αναφέρει πως το υπουργείο Περιβάλλοντος-Ενέργειας συστήνει ειδική επιτροπή που θα αναλάβει να «τρέξει» την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, πάντως, «όσον αφορά τη διαλειτουργικότητα του έργου, πηγές του ΑΔΜΗΕ εκτιμούν ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα, καθώς ως προτιμητέος υποψήφιος ανάδοχος για το έργο των σταθμών μετατροπής έχει προκύψει και για το έργο της Κύπρου, και είναι η Siemens AG. Το ίδιο και στο τμήμα Αττικής – Κρήτης, στο οποίο ανάδοχος είναι η Siemens, σε κοινοπραξία με την ΤΕΡΝΑ».

«Εθνικός εργολάβος»

Να σημειωθεί πως πρόκειται για έργο που χρηματοδοτείται από την ΕΕ. Και, βέβαια, στους κόλπους της Ένωσης η γερμανική επιρροή είναι κάτι παραπάνω από μεγάλη.

Ειδικά, όταν πρόκειται για μπίζνες και για τα κέρδη των ημετέρων εταιρειών. Ωστόσο, και η ΤΕΡΝΑ τείνει να αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια σε νέο… «εθνικό εργολάβο».

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι η Γερμανία τα τελευταία χρόνια «αδειάζει» συστηματικά την Ελλάδα στους κόλπους της ΕΕ, ενώ επιδεικνύει ιδιαίτερα μεγάλη «ανοχή» στην Τουρκία. Παράλληλα, το Βερολίνο ούτε και κατ’ ελάχιστον ικανοποίησε τα αιτήματα της Αθήνας για περιορισμό εξαγωγών γερμανικών οπλικών συστημάτων στην Τουρκία.

Το «καλώδιο»

Σύμφωνα με τον φορέα υλοποίησης, Εuroasia Ιnterconnector, αναφέρει η εφημερίδα, το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, συνολικού μήκους 1.208 χλμ., με ισχύ 1.000 MW, είναι εκτιμώμενου προϋπολογισμού 2,4 δισ. ευρώ, ενώ ο ορίζοντας ολοκλήρωσής του τοποθετείται πλέον στο 2025.

H διασύνδεση, γνωστή ως Euroasia Interconnector, που αφορά τη σύνδεση μεταξύ Hadera (Ισραήλ) – Κοφίνου (Κύπρος), και Κοφίνου – Κορακιάς (Κρήτη), περιλαμβάνεται στα έργα κοινού ενδιαφέροντος (PCIs) της ΕΕ.

Αττική-Κρήτη

Όσον αφορά τη διασύνδεση Αττικής – Κρήτης, όπως είχε γίνει γνωστό, στις 26 Μαρτίου 2020 είχε κατατεθεί βελτιωμένη προσφορά και έτσι το τίμημα της σύμβασης διαμορφώθηκε στα 358 εκ. ευρώ για την κατασκευή των σταθμών και τα 11,4 εκ. για τη συντήρησή τους.

Ο διαγωνισμός για τη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής ξεκίνησε στις 24 Μαΐου 2019. Την 1η Νοεμβρίου 2019 υπεβλήθησαν δεσμευτικές προσφορές από τις κοινοπραξίες Genari – Mytilineos και Siemens – TEΡNA. Η τεχνική αξιολόγηση ολοκληρώθηκε στις 13 Μαρτίου 2020 κρίνοντας ως αποδεκτή την προσφορά της κοινοπραξίας Siemens – TEΡNA.

Επιτροπή

Όπως αναφέρει η «Καθημερινή», στην Επιτροπή που θα «τρέξει» το έργο διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ συμμετέχουν ο Θεόδωρος Τσακίρης, αναπληρωτής καθηγητής γεωπολιτικής και ενεργειακής πολιτικής στο Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας και μέλος στο Δ.Σ. του ΔΕΣΦΑ, ο Ιωάννης Μάργαρης, αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ και ο Θεόδωρος Χριστόπουλος, αρμόδιος για τις διεθνείς σχέσεις στο ΥΠΕΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Translate »