«Το θετικό χαρακτήρα των ρυθμίσεων που επιφέρει το νομοσχέδιο στην αναβάθμιση της λειτουργίας των δημόσιων σχολείων κυρίως αλλά και των πανεπιστημίων» επισήμανε κατά την ομιλία του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ο κ. Ιάσονας Φωτήλας, βουλευτής Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας.
Ο κ. Φωτήλας αναφέρθηκε στην έκκληση που είχε κάνει για την ανάγκη να ακουστούν συγκεκριμένες προτάσεις ώστε όλες οι πολιτικές δυνάμεις να συνεισφέρουν στον διάλογο. Αντ’ αυτού η αξιωματική αντιπολίτευση, ο ΣΥΡΙΖΑ προτίμησε να καταστροφολογήσει. Μάλιστα ξέφυγε από κάθε όριο όσον αφορά στη συζήτηση για την επέκταση του θεσμού των δημόσιων Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων στη χώρα μας. Ο κ. Φίλης χαρακτήρισε τα εν λόγω σχολεία «καρκινώματα» και η κ. Αναγνωστοπούλου είπε ότι ο θεσμός των δημόσιων Πρότυπων Σχολείων στη χώρα μας είναι εκτός από ρετσινιά και φασιστικός. «Ας ακούσουν λοιπόν οι γονείς στην Πάτρα που κάνουν αγώνα και βοηθάνε τα παιδιά τους ώστε να μπουν στο Πρότυπο Σχολείο του Λάγκουρα και στα Πειραματικά του Πανεπιστημίου, ότι κατά την άποψη της συναδέλφου του ΣΥΡΙΖΑ το Πρότυπο σχολείο έχει φασιστιτικές ρίζες!!!»
Δείτε το βίντεο της ομιλίας:
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:
Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Κατά την τοποθέτησή μου στην επί της αρχής συζήτηση του νομοσχεδίου κινήθηκα σε δύο κατευθύνσεις.
Από τη μία πλευρά ανέδειξα το σαφώς θετικό χαρακτήρα των ρυθμίσεων που επιφέρει το νομοσχέδιο στην αναβάθμιση της λειτουργίας των δημόσιων σχολείων κυρίως αλλά και των πανεπιστημίων.
Μάλιστα η Υπουργός και οι δύο Υφυπουργοί με τις εμπεριστατωμένες ομιλίες τους εξειδίκευσαν αναλυτικά και δεν θέλω να επεκταθώ στις πρόνοιες του νομοσχεδίου.
Η δεύτερη κατεύθυνση στην οποία κινήθηκα και έκανα έκκληση στο τέλος της ομιλίας μου ήταν η ανάγκη να ακουστούν συγκεκριμένες προτάσεις.
Κι αυτό, γιατί όντως το εύρος των ρυθμίσεων που εισάγονται είναι μεγάλος και είναι ανάγκη όλες οι πολιτικές δυνάμεις να συνεισφέρουν στον διάλογο.
Σε αυτήν την έκκληση άκουσα παρεμβάσεις, όπως της κ. Κεφαλίδου από το ΚΙΝΑΛ, που με το δικό της τρόπο συνεισέφεραν στον διάλογο, με τις συμφωνίες και τις διαφωνίες.
Δυστυχώς, όμως, η αξιωματική αντιπολίτευση, ο ΣΥΡΙΖΑ, όχι μόνο δε συνεισέφερε θετικά αλλά τουναντίον καταστροφολογούσε!!!
Και είμαι αναγκασμένος να αντικρούσω τα επιχειρήματα όσων απίστευτων άκουσα, ειδικά για την επέκταση του θεσμού των δημόσιων Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων στη χώρα μας από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Πρόκειται για προσπάθεια συνειδητής διαστρέβλωσης από τον ΣΥΡΙΖΑ όσων θεσπίζονται σήμερα με την υποκρισία του εισηγητή και συναδέλφων βουλευτών του να έχουν ξεφύγει από κάθε όριο.
Γίνομαι πιο συγκεκριμένος: άκουσα τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, τον κ. Φίλη, να αποκαλεί με τον πιο σκαιό τρόπο τη λειτουργία των Πρότυπων Σχολείων στην χώρα μας λέγοντας επί λέξει – το διαβάζω από τα πρακτικά. «Τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία αποτελούν ένα καρκίνωμα στα σπλάχνα της δημόσιας εκπαίδευσης που απομυζά και τρέφεται από την αφαίμαξη των άλλων σχολείων. Το ξαναλέω. Σχολείο που δεν έχει καλούς και κακούς μαθητές δεν προχωρά.»!!!
Δηλαδή, κ. Φίλη, τα παιδιά που μπαίνουν στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία – όχι με τις φορολογικές δηλώσεις των γονιών, αλλά είτε με εξετάσεις είτε με κλήρωση – κακώς έχουν επιτυχία στα Ανώτατα Ιδρύματα 96% – 97% – 98%. Πρέπει να πάνε και κάποιοι κακοί μαθητές εκεί για να μειωθεί αυτό το ποσοστό επιτυχίας.
Πραγματικά δεν αντιλαμβάνομαι πώς το εννοείται κ. Φίλη.
Άκουσα επίσης με κατάπληξη συνάδελφο της αξιωματικής αντιπολίτευσης από τη Αχαΐα να διατυπώνει ιστορικές ανακρίβειες και να κάνει ακροβασίες για το Θεσμό των Δημόσιων Πρότυπων Σχολείων στη χώρα μας.
Είπε συγκεκριμένα ότι αφού ιδρύθηκαν το 1936 (υπονοώντας προφανώς ότι ιδρύθηκαν την εποχή του δικτάτορα Μεταξά), και καταργήθηκαν το 1986 (επί ΠΑΣΟΚ) άρα – όπως διαβάζω ξανά από τα πρακτικά – «κάτι μας λέει αυτό για να μην ξεχνάμε το τι έχει γίνει σε αυτή την κοινωνία»!!!.
Δηλαδή η κυρία Αναγνωστοπούλου μας λέει ότι ο θεσμός των δημόσιων Πρότυπων Σχολείων στη χώρα μας είναι εκτός από ρετσινιά και φασιστικός !!!
Μα τι λέτε; Συνειδητοποιείτε κατ’ ελάχιστον;
Καταρχάς διατυπώνετε μισές αλήθειες: Τα σχολεία αυτά, ειδικά τα πρώτα 3 ιστορικά είναι ιδρυμένα από τον 19ο αιώνα, όπως η Ιωνίδειος Σχολή στον Πειραιά το 1847, η Βαρβάκειος Πρότυπος Σχολή το 1860, η δε Ζωσιμαία Σχολή των Ιωαννίνων το 1833!!! Το 1926 η Ζωσιμαία εντάχθηκε στην δημόσια εκπαίδευση και το 1936 για άλλους λόγους, που αν θέλετε να κουβεντιάσουμε αναλυτικά εντάχθηκαν υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και επεκτάθηκαν μαζί με τα Πρότυπα Γυμνάσια!!!
Θυμίζω ότι είχαν ιδρυθεί και λειτουργούσαν με υποδειγματικές συνθήκες οργανωτικής δομής, επιστημονικής επάρκειας του εκπαιδευτικού δυναμικού, εφαρμογής διδακτικών πρακτικών και, μάλιστα, είχαν αρχικά και σχετική διοικητική αυτοτέλεια, με Διευθυντή Επόπτη Γενικό Επιθεωρητή Μέσης Εκπαίδευσης.
Και έρχεστε σήμερα να μας πείτε ότι οι συγχωρεμένοι μεγάλοι ευεργέτες του έθνους, ο Βαρβάκης, ο Ιωνίδης και οι αδερφοί Ζωσιμά που άφησαν ολόκληρη την περιουσία τους στο Ελληνικό Δημόσιο για να γίνουν μεταξύ άλλων και Πρότυπα σχολεία ήταν τι; Πνευματικοί ταγοί του φασισμού;
Στα αλήθεια πιστεύετε ότι εμείς σήμερα όπως και η κ. Διαμαντοπούλου που σωστά επανάφερε το θεσμό το 2011, είμαστε οπαδοί ολοκληρωτικών καθεστώτων; Ειλικρινά υπάρχει πάτος σε αυτόν τον ολισθηρό κατήφορό σας;
Αλλά, ας το ακούσουν αυτό οι γονείς στην Πάτρα που κάνουν αγώνα και βοηθάνε τα παιδιά τους ώστε να μπουν στο Πρότυπο Σχολείο του Λάγκουρα και στα Πειραματικά του Πανεπιστημίου, ότι κατά την άποψη της συναδέλφου του ΣΥΡΙΖΑ το Πρότυπο σχολείο έχει φασιστιτικές ρίζες!!! Χρήσιμο είναι να βγάλουν τα συμπεράσματά τους…
Και επιπλέον, το ενδιαφέρον σας για τα δημόσια σχολεία είναι λίαν υποκριτικό. Γιατί αν σήμερα δεν επεκταθεί ο θεσμός των Πρότυπων Δημόσιων Σχολείων, αυτό που θα καταφέρουμε είναι να φύγουν τα παιδιά και να πάνε στα ιδιωτικά σχολεία, αυτό έδειξε η πραγματικότητα όταν καταργήσατε τα Δημόσια Πρότυπα το 2015!!!.
Να ποιο θα είναι το πραγματικό ταξικό αποτέλεσμα!!!
Και εγώ προσωπικά δεν έχω καμία εναντίωση απέναντι στα Ιδιωτικά Σχολεία, αφού θεωρώ ότι και αυτά συμβάλουν στη δημόσια εκπαίδευση. Και δεν ξέρω εάν συμφωνείτε κ. Φίλη με τη θέση μου αυτή. Αλλά θα ήταν υγιές να μην συμφωνείτε. Το προβληματικό είναι ότι δεν συμφωνείτε με τον ίδιο τον αρχηγό σας που στέλνει σε ιδιωτικά, πανάκριβα, ξένης χώρας σχολεία τα παιδιά του. Επομένως, μεταξύ σας είναι το πρόβλημα.
Και αλήθεια, για πείτε μας πώς έγινε εκεί η διδασκαλία τον καιρό της καραντίνας; Έγινε ή δεν έγινε με τηλεκπαίδευση και διδασκαλία μέσω κάμερας; Αλλά εκεί, τσιμουδιά δεν τολμήσατε να βγάλετε. Μόνο για τα δημόσια χαλάγατε τον κόσμο με μπούρδες περί δήθεν παραβίαση των προσωπικών δεδομένων…
Στηρίζω τα Δημόσια Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία λοιπόν για πραγματικά αναβαθμισμένη δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα.
Σας ευχαριστώ.