Γι’ αυτό χρησιμοποιούν μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα
Υπενθύμιση προς την τουρκική πολεμική αεροπορία κάνει γνωστή αμερικανική αμυντική ιστοσελίδα για το αξιόμαχο και κυρίως για τον αριθμό των Τούρκων έμπειρων πιλότων αυτήν την δεδομένη στιγμή, σε ένα ενδεχόμενο αεροπορικό επεισόδιο στο Ν Αιγαίο.

Οι Αμερικανοί αναφέρουν ότι από το 2016 η Τουρκία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την μη ύπαρξη κατάλληλων πιλότων ή ακόμη την απόκτηση επαρκών εκπαιδευομένων πιλότων αφού οι διώξεις κατά των Γκιουλενιστών σάρωσαν τα πάντα.

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι το τουρκικό γενικό επιτελείο διατηρεί “ως κόρη οφθαλμού” τους λίγους έμπειρους πιλότους μαχητικών που διαθέτει για πολύ σοβαρές μόνο αποστολές.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα συνεχιζόμενα σοβαρά προβλήματα απόκτησης νέων πιλότων για τα F-16, η Τουρκία βασίζεται πλέον περισσότερο σε εξοπλισμένα UAV, παρά σε επανδρωμένα μαχητικά.

Η υψηλή αναλογία ύπαρξης πιλότου προς αεροσκάφος είναι ζωτικής σημασίας κατά τη διάρκεια ενός πολέμου, αφού απαιτούνται πολύ περισσότερες εξορμήσεις την ημέρα. Αυτό ονομάζεται ρυθμός αύξησης. Κατά τη διάρκεια της εξόρμησης του «κύματος», τα μαχητικά αεροσκάφη καλούνται να πραγματοποιήσουν τον μέγιστο αριθμό εξορμήσεων σε μία ημέρα.

Αυτό είναι το είδος της ικανότητας που δίνει εδώ και χρόνια σε δυτικές αεροπορικές δυνάμεις και την ελληνική ΠΑ φυσικά, ένα μεγάλο πλεονέκτημα.

Για να το επιτύχει αυτό μια οποιαδήποτε αεροπορική δύναμη οφείλει να διατηρεί την ικανότητα να έχει “ετοιμοπόλεμα” αεροσκάφη και πιλότους σε 12ώρες βάρδιες.

Επίσης τα καλά εκπαιδευμένα πληρώματα εδάφους μπορούν να ετοιμάσουν ένα αεροσκάφος που επιστρέφει σε 15 λεπτά, με νέο πιλότο, καύσιμο και όπλα, καθώς και γρήγορο έλεγχο για τυχόν προβλήματα εξοπλισμού.

Για παράδειγμα, μια μοίρα F-16 έχει 12 αεροσκάφη (συν ανταλλακτικά για αντικαταστάσεις) απαιτεί μια μονάδα 120 ατόμων ως προσωπικό εδάφους που θα επιβλέπουν και θα κάνουν πολλή δουλειά.

“Οι Τούρκοι δεν έχουν αυτήν την δυνατότητα και χωλαίνουν σε πολλά σημεία”, τονίζεται στο ίδιο δημοσίευμα.

Πάρα πολλοί από το προσωπικό εδάφους της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας αποτάχτηκαν μετά το πραξικόπημα, ενώ αν προσθέσουμε και την έλλειψη πιλότων, τότε τα πράγματα είναι πολύ άσχημα σε μια πιθανή αναμέτρηση με την Ελλάδα.

Οι περισσότερες από τις αποστολές μάχης των τουρκικών αεροσκαφών F-16 αφορούν χερσαίες προσβολές κατά Κούρδων.

Ακόμα όμως και αυτές οι αποστολές μπορεί να αποδειχθούν πολύ δύσκολες για έναν άπειρο πιλότο, όπως έχει αποδειχθεί κατά τη διάρκεια πρόσφατων αποστολών της τουρκική ΠΑ στο βόρειο Ιράκ.

Εδώ και χρόνια οι Τούρκοι F-16 βομβαρδίζουν στρατόπεδα του PKK σε απομακρυσμένες περιοχές στην ιρακινή πλευρά των συνόρων.

Οι Ιρακινοί το επιτρέπουν αυτό, αρκεί τα οι βομβαρδισμοί να αφορούν αποκλειστικά τους Κούρδους, μόνο που μερικές φορές οι Τούρκοι πιλότοι των F-16 χτυπούν πολίτες και αυτό προκαλεί τοπικά και διπλωματικά προβλήματα. Έτσι, χρησιμοποιούνται πλέον εξοπλισμένα UAV, όπου ένας έμπειρος υπαξιωματικός χειριστής μπορεί να κάνει τη δουλειά.

Το περιστατικό τώρα τον Αύγουστο του 2020 με τους Έλληνες πιλότους έδειξε τι μπορεί να κάνει η έλλειψη εμπειρίας ακόμη και στην εποχή της ειρήνης για την τουρκική πολεμική αεροπορία.

Η «διαχείριση καυσίμων» είναι μια βασική ικανότητα που διαθέτουν οι ικανοί και έμπειροι πιλότοι. Το να πετάς σε εχθρικό εναέριο χώρο και να παρεμβαίνεις σε μια αεροπορική άσκηση δεν είναι επίσης κάτι που μπορούν να χειριστούν οι Τούρκοι αρχάριοι πιλότοι.

Τον Αύγουστο του 2020 η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία φέρεται να “έχασε” ένα από τα F-16 της αφού δύο τουρκικά F-16 πέταξαν βαθιά στον ελληνικό εναέριο χώρο και προσπάθησαν να διακόψουν μια άσκηση της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Οι Τούρκοι πιλότοι ήταν άπειροι, ενώ οι Έλληνες πιλότοι των F-16 ήταν ακριβώς το αντίθετο, αφού ανάγκασαν τους Τούρκους να συμμετάσχουν σε ελιγμούς υψηλής ταχύτητας για να ξεφύγουν από τα ελληνικά F-16.

Αυτό εξάντλησε το μεγαλύτερο μέρος του καυσίμου των τουρκικών F-16, έτσι οι Έλληνες εκμεταλλεύτηκαν το γεγονός ότι ήταν πιο κοντά στη βάση τους από τους Τούρκους.

Ένα από τα τουρκικά F-16 έμεινε από καύσιμα ενώ προσέγγιζε τη βάση του και μόλις που απέφυγε να συντριβεί, αλλά δεν απέφυγε να καταλήξει εκτός διαδρόμου μέσα σε μια τάφρο. Ο Τούρκος πιλότος δεν τραυματίστηκε αλλά το F-16 διαγράφηκε ως “εντελώς κατεστραμμένο”.

Εν τω μεταξύ, τονίζει το δημοσίευμα, οι Έλληνες πιλότοι μαχητικών εξακολουθούν να θεωρούνται από τους καλύτερους στο ΝΑΤΟ σε αντίθεση με τους Τούρκους.

Η Τουρκία διαθέτει εδώ και καιρό έναν από τους μεγαλύτερους στόλους F-16 στον κόσμο, με περίπου 240 F-16 σε λειτουργία, χωρίς όμως πιλότους και έμπειρο προσωπικό εδάφους και αυτό είναι η όλη ουσία για όλων των ειδών τις αποστολές που θα θελήσει να υλοποιήσει η τουρκική πολεμική αεροπορία σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Translate »