«Θέλουν να σβήσουν την Ρωσία από τον χάρτη αλλά δεν θα τα καταφέρουν»
Σε μια νέα, καταιγιστική παρέμβασή του, ο αντιπρόεδρος του Ρωσικού Συμβουλίου Ασφαλείας, Ντμίτρι Μεντβέντεφ, δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφιβολίας για το πού βαδίζει η σύγκρουση: Η Ρωσία δεν πολεμά απλώς έναν στρατό, αλλά μια ολόκληρη «αποτυχημένη» δυτική αντίληψη, η οποία, όπως τονίζει, έχει πλέον ταυτιστεί με τον φασισμό.
«Η Δύση στηρίζει τις χειρότερες ιδέες»
Ο Μεντβέντεφ ήταν αιχμηρός, κατηγορώντας ευθέως τη Δύση ότι έχει αγκαλιάσει τα πιο σκοτεινά ιδεολογήματα.
«Η Δύση στηρίζει μερικές από τις χειρότερες ιδέες που υπάρχουν, στηρίζει τους φασίστες που κυβερνούν στην Ουκρανία», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η πρόβλεψη του Μεντβέντεφ για το μέλλον της Ουκρανίας είναι δυσοίωνη:
«Η στήριξή τους θα οδηγήσει στην κατάρρευση της Ουκρανίας ως χώρας». Για τον Ρώσο αξιωματούχο, η δυτική βοήθεια δεν αποτελεί «σανίδα σωτηρίας», αλλά το «καύσιμο» που επιταχύνει τη διάλυση του κράτους.
«Θέλουν να μας διαγράψουν από τον χάρτη»
Το πιο σημαντικό σημείο της παρέμβασής του ήταν το κάλεσμα για εθνική ενότητα. Ο Μεντβέντεφ αποκάλυψε το σχέδιο των αντιπάλων, όπως το αντιλαμβάνεται η Μόσχα:
«Οι εχθροί μας θέλουν η χώρα μας να αφαιρεθεί από τον παγκόσμιο χάρτη». Απέναντι σε αυτό το υπαρξιακό διακύβευμα, τονίζει πως η ρωσική ενότητα είναι «πιο ισχυρή από τη λεγόμενη δυτική πολιτισμό» – μια άμεση πρόκληση προς τις αξίες που πρεσβεύει το ΝΑΤΟ και η ΕΕ.
Όταν ο Μεντβέντεφ βγαίνει μπροστά και μιλάει με τέτοια γλώσσα, η Μόσχα στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: Οι γέφυρες με τη Δύση έχουν καεί. Η Ρωσία θεωρεί τον εαυτό της σε μια κατάσταση «επιβίωσης» και πλέον δεν δέχεται κανέναν περιορισμό στη στρατιωτική της δράση. Το «collapse» που περιγράφει για την Ουκρανία δεν είναι πλέον μια πιθανότητα, αλλά ο κεντρικός επιχειρησιακός στόχος.
